فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

کاهش ۳۲ درصدی جان‌باختگان تصادفات نوروزی در اصفهان

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به اجرای طرح نوروزی پلیس اصفهان، شاهد کاهش ۳۲ درصدی جانباختگان و کاهش چهار درصدی مجروحین ناشی از تصادف در نوروز ۹۸ بودیم.

کاهش ۳۲ درصدی جان‌باختگان تصادفات نوروزی در اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکوم کردن اقدام وقیحانه اخیر رئیس جمهور آمریکا در توهین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امنیت کشور ما همواره مدیون جان‌فشانی نیروهای مسلح بوده و در این میان سپاه پاسداران همواره در صف نخست ایثار و شهادت قرار داشته است.

    وی افزود: این اقدام ترامپ آن هم در شرایطی که آمریکا خود بزرگ‌ترین تروریست، حامی تروریست و گروهک‌های تروریستی است به واقع وقیحانه است، کشوری که حمایت از جنگ هشت ساله علیه کشور ایران، سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، حمایت از داعش و کشتار مردم بیگناه سوریه و یمن را در پرونده ننگین خود دارد.

    اعزام 300 نیرو از اصفهان برای ایجاد امنیت و کمک رسانی به پل دختر

    فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با تاکید بر ضرورت همراهی تمامی نهادها و مردم با سیل زدگان گفت: در این راستا نیروی انتظامی استان اصفهان نیز 300 نفر نیرو برای ایجاد امنیت و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده پل دختر اعزام کرده است و وضعتی امنیتی در این شهر بسیار خوب تلقی می‌شود.

    وی به فعالیت‌های پلیس اصفهان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: طرح نوروزی پلیس اصفهان که با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا شد بسیار موفق بود به نوعی که شاهد کاهش 32 درصدی جان‌باختگان و کاهش چهار درصدی مجروحین ناشی از تصادف در نوروز 98 بودیم.

    نوروز امسال 8300 تصادف در استان اصفهان رخ داد

    سردار معصوم بیگی ادامه داد: هشت هزار و 300 تصادف در نوروز امسال در سطح استان رخ داد و متأسفانه 50 نفر جان خود را در این تصادفات از دست دادند.

    وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات جاده‌ای اصفهان در سال 96 در آزادراه امیرکبیر کاشان رخ داد و بر این اساس طرح «محور ایمن» را برای این محور در نوروز 98 در نظر گرفتیم و 12 ایستگاه امنیت و سلامت در این آزادراه ایجاد شد.

    کاهش 400 درصدی جان‌باختگان ناشی از تصادف در آزادراه امیرکبیر

    فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: طرح محور ایمن در نوروز امسال بسیار موفقیت‌آمیز بود به نوعی که شاهد کاهش 400 درصدی جان‌باختگان ناشی از تصادف در آزادراه امیرکبیر کاشان بودیم و بر این اساس این طرح برای دیگر محورهای مهم نیز باید بکارگیری شود.

    وی ادامه داد: 15 هزار پلیس در طرح نوروزی پلیس اصفهان در سال 98 به کار گرفته شدند و با ایجاد 212 پایگاه پلیس سیار در کنار کلانتری‌های ثابت دو هزار و 600 گشت نیز برای تأمین امنیت نوروز امسال در اصفهان بکارگیری شدند.

    سردار معصوم بیگی در ادامه توضیحات مربوط به اقدامات پلیس در سال 98 ابراز داشت: در سال جدید از سه سامانه در نیروی انتظامی استان اصفهان از جمله پلیس همراه، مدیریت گشتی‌ها و دوربین البسه پلیس رونمایی شده است.

    وی با بیان اینکه «پلیس همراه» به منظور تسهیل در کار افسران پلیس راهنمایی رانندگی طراحی شده است، تاکید کرد: این سامانه شرایط خودرو از نظر داشتن یا نداشتن بیمه‌نامه، وضعیت معاینه فنی، میزان جریمه و نمره منفی راننده را به شکل آنلاین و با وارد کردن پلاک خودرو در اختیار مأمور پلیس قرار می‌دهد.

    مدیریت تصادفات با طراحی سامانه «پلیس همراه»

    وی مدیریت تصادفات را از مزایای این سامانه ذکر کرد و بیان داشت: از سویی با کمک این سامانه برگه‌های جریمه به صورت آنلاین صادر می‌شود و در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

    معصوم بیگی با اشاره به اینکه سامانه سامانه مدیریت گشتی‌ها نیز برای اطلاع آنلاین پلیس از حضور خودروهای گشتی در مکان‌های مختلف استان است، تاکید کرد: این سامانه به منظور نظارت لحظه‌ای فرماندهان انتظامی بر موضوعات و سرعت بخشیدن به حضور نیروهای گشت پلیس به محل حوادث طراحی شده است.

    رونمایی از دوربین البسه پلیس

    وی اظهار داشت: سامانه سوم یعنی دوربین البسه که به منظور استانداردسازی رفتار مأموران پلیس، احترام به حقوق شهروندان و مأموران انتظامی طراحی شده است نیز از محیط فیلمبرداری می‌کند تا اطلاعات درستی از برخورد مأموران و مردم در زمان وقوع حوادث مختلف در دست باشد.

    اضافه کرد: دوربین البسه پلیس حدود 10 ماه پیش به شکل آفلاین رونمایی شده بود اما نمونه آنلاین آن در سال جدید مورد استفاده قرار گرفته است و در آینده نیز به شکل جدیدی یعنی نصب بر روی عینک پلیس رونمایی می‌شود.

    تشکیل 4 هزار پرونده مبارزه با قاچاق کالا در سال 97

    فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد پلیس اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته چهار هزار پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تشکیل و 900 وسیله نقلیه حامل کالاهای قاچاق توقیف شد.

    وی با بیان اینکه که ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه قاچاق در سال گذشته بیش از 128 میلیارد تومان بوده است، ابراز داشت: در سال گذشته 400 تن کالای مکشوفه قاچاق منهدم و 730 انبار نیز شناسنامه‌دار شد.

    برخورد پلیس با 138 باند سرقت در سال گذشته

    معصوم بیگی با اشاره به برخورد پلیس با 138 باند سرقت در سال گذشته اظهار داشت: ارزش اموال مکشوفه از باندهای سرقت 67 میلیارد تومان بود که به مالباختگان برگردانده شد.

    وی اضافه کرد: در زمینه تصادفات، سال گذشته شاهد وقوع 39 هزار فقره تصادف در استان اصفهان بودیم که تقصیر 47 درصد تصادفات فوتی درون شهری نیز به گردن موتورسیکلت سوارها و 33 درصد نیز عابران پیاده بوده است.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متأسفانه در سال 97 حوزه یک هزار و 77 نفر در استان اصفهان جان خود را از دست دادند و 18 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

    کشف حدود 3500 کیلوگرم مواد مخدر در سال 97

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 34 هزار و 488 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که عمده آن تریاک بوده است، بیان داشت: همچنین 25 هزار نفر فرد مقصر اعم از قاچاقچی، توزیع‌کننده، فروشنده و معتادین متجاهر در این ارتباط دستگیر شدند.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان به کاهش 71 درصدی قتل در استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: سرقت‌های خرد در اصفهان در سال 97 افزایش یافت اما در زمینه جرایمی مانند سرقت به عنف و زورگیری، نزاع و درگیری کاهش خوبی را شاهد بودیم.

    کاهش 100 درصدی سرقت‌های مسلحانه در اصفهان

    وی ادامه داد: همچنین شاهد کاهش 100 درصدی سرقت‌های مسلحانه و کاهش 27 درصدی سرقت‌های مهم در استان اصفهان در سال گذشته بودیم.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو