فونیکسریمکسبهتام

توسعه و رقابت عنصر اصلی حرکت خودروساز کره جنوبی؛

روند پیشرفت خودروسازی هیوندای از ابتدا تا کنون

عصر خودرو - "هیوندای" در زبان کره‌ای مدرن و جدید معنی می‌دهد. مفهومی که سال‌ها پیش برای کره‌ی در حال گذار زیبا و مناسب به نظر می‌رسید.

روند پیشرفت خودروسازی هیوندای از ابتدا تا کنون
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰
  • روند پیشرفت خودروسازی هیوندای از ابتدا تا کنون
  • روند پیشرفت خودروسازی هیوندای از ابتدا تا کنون
  • روند پیشرفت خودروسازی هیوندای از ابتدا تا کنون
  • روند پیشرفت خودروسازی هیوندای از ابتدا تا کنون

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، این کارخانه در سال 1967  کار خود را آغاز کرد و در ابتدا بخش مونتاژ کارخانه فورد محسوب می‌شد. این در حالیست که هیوندای پیش از سال 1968 به عنوان یک شرکت چند منظوره به ساخت و ساز مشغول بود.

کره‌ای‌ها این روزها خودروهای "هیوندای" را به هر خودروی دیگری در کشورشان ترجیح می‌دهند و احتمالا این رسم را از زمان تاسیس کارخانه بزرگ خودروسازی خود به ارث برده‌اند.

بین‌المللی شدن اولین خودروهای هیوندای 13 سال طول کشید. تا قبل از بین‌المللی شدن هیوندای خودروی "پونی" با موتور میتسوبیشی و با طراحی شرکت کره‌ای در این کارخانه تولید می‌شد.

در سال 1986، هیوندای وارد بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی آمریکا شد. هیوندای به عنوان یک آسیایی نه چندان شناخته شده "اکسل" را به بازار آمریکا معرفی کرد و به دلیل قیمت 4995 دلاری حدود 150 هزار دستگاه از این خودرو را فروخت.

در سال 1988 هیوندای موتور با اتکا بر تکنولوژی خود ساخت خودروهای متوسط سایز را با تولید "سوناتا" آغاز کرد.

در حالیکه سوناتا خود را برای مشهور شدن آماده می‌کرد، روند موفقیت هیوندای در فروش اکسل به سال چهارم نرسید و شرکت برای تضمین کیفیتش گارانتی 10 ساله و 100 هزار مایلی را ارائه کرد. همین روند اکسنت، سوناتا، النترا و تیبورن را بر سر زبان‌ها انداخت.

در سال 1998 موفقیت نسبی هیوندای  و تغییر و تحولات ویژه در اقتصاد کره باعث شد تا دو برند کیا و هیوندای ائتلاف مشترک خود را تشکیل دادند. پیش از آن، کیا با دو خودروی سفیا و اسپورتیج در آمریکا حضور داشت و عملکرد چندان موفقی نداشت.

در آن زمان یکی از مشکلات هیوندای، طراحی خودروهایی محسوب می‌شد که نقدهای زیادی را به همراه داشت به همین دلیل کره‌ای‌ها دست به دامن طراحان آلمانی شده و ظاهر بهتری را به خودروهای کره‌ای رقم زدند. این رشد به قدر پررنگ بود که در 1999 سانتافه در نمایشگاه خودرویی دیترویت دیده شد و 8 سال بعد به عنوان ایمن‌ترین خودروی سال شناخته شد.

سال 2005 هیوندای مانند دیگر شرکت‌های خودروسازی آسیایی، در آمریکا کارخانه تاسیس کرد و سال 2010 کیا اقدام مشابهی را در جورجیانا اجرایی کرد.

در سال 2006 موسسه تحقیقاتی جی‌دی‌پاور و شرکا در گزارش کیفی خود این برند را به عنوان برترین برند غیرلوکس اعلام کرد.

در سال 2008 هیوندای با ساخت سدان جنسیس که روی نخستین پلت‌فرم مدرن دیفرانسیل عقب این برند سوار بود و از یک موتور V8 جدید بهره می‌برد، قدم دیگری را برای ساخت خودروهای لوکس برداشت و بعد از آن نیز یک مدل کوپه از جنسیس را به بازار فرستاد.

هیوندای این روزها بیش از هر وقت دیگری  رقابتی ظاهر می‌شود. برند جنسیس کره‌ای‌ها در میان برترین خودروسازان لوکس جهان قرار دارد و سدان فعلی‌اش با نام G80 عرضه می‌شود. در ادامه نیز دو مدل G90 و G70 به گستره محصولات این برند لوکس کره‌ای اضافه خواهند شد.

از طرفی آینده این برند با سری N، محصولات الکتریکی و پلاگین‌ها گره خورده و در طول 4 دهه گذشته موفق به رقابت با خودروسازان بزرگی مانند بنز، ب ام‌و و تویوتا شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو