فونیکسریمکسبهتام

شاسی‌بلندهای کره‌ای در آمریکا خوش درخشیدند

عصر خودرو-هیوندای و کیاموتورز توانستند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به رکورد بیشترین فروش خودروهای شاسی بلند در ایالات متحده آمریکا دست یابند.

شاسی‌بلندهای کره‌ای در آمریکا خوش درخشیدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، از آنجایی که بازار ایالات متحده آمریکا برای بسیاری از خودروسازان از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است، دو شرکت کره‌ای هیوندای موتورز و کیاموتورز موفق شده‌اند که در این بازار پراهمیت، به رکورد کم سابقه‌ای در میزان فروش خودروهای شاسی بلند دست پیدا کنند که بدون شک این جایگاه برای آنها بسیار حائز اهمیت است.

    این دو خودروساز در حد فاصل زمانی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی توانسته‌اند 155 هزار و 82 دستگاه خودروی شاسی بلند (SUV) را در ایالات متحده آمریکا به فروش برسانند که این رقم هشت درصد مجموع کل فروش آنها در سال جاری را تشکیل داده و بیشترین میزان فروش از سال 2011 میلادی تاکنون به شمار می‌رود که برای آنها به ثبت رسیده است.

    به طور کلی می‌توان گفت که خرید و فروش خودروهای شاسی بلند 53.8 درصد از مجموع کل فروش خودروهای جهان را تشکیل می‌دهد که از جمله محبوب‌ترین آنها می‌توان به هیوندای سانتافه، هیوندایکونا و کیاتلوراید اشاره کرد.

    در سال‌های اخیر استقبال مشتریان بازارهای جهانی بخصوص ایالات متحده آمریکا از خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل افزایش بی سابقه‌ای یافته است و همین امر نیز موجب شده است که شرکت‌های خودروسازی متعددی در جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه و تولید این گونه خودروها بپردازند تا بتوانند سهم بیشتری از بازارهای فروش کشورهای مختلف را تصاحب کرده و به خود اختصاص دهند.

    بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت koreaherald ، استقبال جهانی از خودروهای شاسی بلند از سال 2013 میلادی تاکنون با یک رشد و افزایش 30.9 درصدی روبرو شده است.

    با اینکه بازار فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا تحت تأثیر مسائل مختلفی همچون کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری با چین و اروپا اندکی تضعیف شده و جای سخت و دشواری برای رقابت و شکوفایی خودروسازان خارجی به شمار می‌رود، همچنان دو شرکت کره‌ای هیوندای و کیاموتورز موفق شدند که عملکرد موفقیت آمیزی را به نام خود به ثبت برسانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو