فونیکسریمکسبهتام

نوروز امسال؛

ورود و خروج خودرو در جاده های استان اصفهان سه درصد کاهش یافت

عصر خودرو- مجموع تردد خروجی و ورودی بر روی جاده های استان اصفهان در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد کاهش داشته است.

ورود و خروج خودرو در جاده های استان اصفهان سه درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: 24 میلیون و 355هزار و 393 تردد خودرو از بیست و پنجم اسفند 97 تا شانزدهم فروردین 98 در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شد.
    محمدعلی صلواتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرتردد ترین روز ترافیکی در این مدت زمان، نهم فروردین 98 با ثبت تردد یک میلیون و 330 هزار و 777 وسیله نقلیه بود.
    به گفته وی، آزادراه اصفهان - زرین شهر( اتوبان ذوب آهن) ، اصفهان - شهرضا و بالعکس( سه راهی مبارکه)، آزادراه قم - کاشان و بالعکس و اصفهان - مورچه خورت و بالعکس بیشترین ترددها را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.
    وی با اشاره به وجود 114 دستگاه ثبت تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان بیان کرد: مجموع ترددها‌ی درون استانی در این جاده ها از ابتدای طرح نوروزی تا شانزدهم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
    معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: از 25 اسفند 97 تا شانزدهم فروردین امسال 2 میلیون و دویست هزار و 870 دستگاه خودرو وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.
    وی بیان کرد: همچنین در این مدت 2 میلیون و 248هزار و 910 دستگاه خودرو از استان خارج شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، سه درصد کاهش یافته است.
    صلواتی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط آب هوایی و جاده ای به دلیل نزولات جوی و هشدارهای هواشناسی در تعطیلات با کاهش تردد از سوی مسافران مواجه شدیم.
    معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصریح کرد: این استان سال گذشته رتبه نهم و امسال مقام ششم مبداء و مقصد سفرها را در تعطیلات نوروزی در بین استانهای کشور به خود اختصاص داد.
    طرح تسهیلات سفرهای نوروزی از 25 اسفند 97 آغاز شد و 16فروردین 98 به پایان رسید.
    750 نیروی راهدار در جاده های استان با 550 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در آماده باش قرار دارند و به مسافران خدمات ارائه می کنند.
    این طرح با عنوان 'سین هشتم، سفر ایمن' با استقرار گشت های راهداری در نقاط مستعد تصادف استان اصفهان برگزار شد.
    استان اصفهان دارای 11 هزار و500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
    این استان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط