فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران:

افزایش ۵.۵ میلیونی سفرهای مترو مستلزم تجهیزات است

عصر خودرو- شهردارتهران گفت: برای رسیدن به روزانه ۷ میلیون سفربا مترو مستلزم افزایش تجهیزات نظیر واگن و قطار هستیم.

افزایش ۵.۵ میلیونی سفرهای مترو مستلزم تجهیزات است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان سه پروژه شهری که با حضور رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد، گفت: در تاریخ شهریور سال 96 بر اساس یک نظرسنجی از هموطنان تهرانی متوجه شدیم که رفع مشکل آلودگی هوا و معضل ترافیک، دو خواسته اصلی مردم است.

    وی گفت: این درحالی است که ما در تهران مشکلات دیگری هم داشتیم، اما حل این دو مشکل اولین درخواست‌های مردم شهر تهران به حساب می‌آمد.

    وی گفت: ما هدف مشترکی در شورای شهر تهران و شهرداری تهران دنبال کردیم که همانا افزایش مسافران مترو از 2.5 میلیون مسافر به 7 میلیون مسافر در روز بوده است که البته این مهم نیاز به تجهیز مترو دارد، زیرا ما امروز زیرساخت‌ها را داریم اما باید تجهیزات وارد کشور و خطوط مترو شود.

    وی با اشاره به این‌که توسعه مترو در تهران در حقیقت تغییر نگاه نیاز دارد، گفت: اولین تأثیر توسعه مترو کاهش استفاده از خودروی شخصی است. ما نمی‌گوییم که سهم خودروهای شخصی را کاهش داده‌ایم، اما طبعاً توسعه مترو و تغییر شیوه زندگی مردم از موضوعات تأثیرگذار بر کاهش سهم استفاده از خودروی شخصی است.

    شهردار تهران افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما تلاش می‌کنیم تا ضریب نفوذ مترو در میان مردم از 15 درصد به 50 درصد برسد.

    حناچی تصریح کرد: ما امسال شاهد کاهش 20 درصدی آلودگی هوای شهر تهران بودیم، البته بخشی از این کاهش به دلیل شرایط جوی بود، اما یک بخشی هم به خاطر سخت‌گیری‌های ما برای کاهش آلودگی خودروها و همکاری پلیس برای جریمه‌ خودروهای فاقد معاینه فنی بود.

    وی همچنین به وجود 500 کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و لایروبی آن اشاره کرد و گفت: همین امر باعث شد که برخلاف سال 92 که با یک بارندگی کمتر از امسال شاهد از بین رفتن یکی از پل‌های اصلی شهر بودیم، امسال در بارندگی‌های اخیر مشکلی برایمان پیش نیامد.

    شهردار تهران یکی دیگر از مشکلات شهر تهران را موضوع تمرکز قلمداد کرد و گفت: البته شهرداری تهران در رفع تمرکز نمی‌تواند نقش خاصی داشته باشد و این نقش به عهده دولت است که با تدابیری از تمرکز شهر تهران کاسته و آن را به شهرهای دیگر تقسیم کند.

    حناچی همچنین به احداث 1250 هکتار جنگل‌کاری در شرق تهران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 93 دستور به حفظ باغات و افزایش فضای سبز تهران دادند که خوشبختانه تلاش کردیم تا این موضوع محقق شود.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو