فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای برون شهری

عصر خودرو- مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از دو هزار و ۲۶۳ تردد شمار فعال در محورهای برون‌‌شهری، کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل از آن، ۱۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای برون شهری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، برپایه تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در شبانه روز گذشته سهم وسایل نقلیه سنگین 7.6 درصد، اوج تردد بین ساعت های17 تا 18 دیروز (15 فروردین) و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح انجام شده است.
    در شبانه ‌روز گذشته، بیشترین تردد به ترتیب در آزادراه های قزوین – کرج، کرج- تهران و تهران- کرج به ثبت رسید.
    برپایه این گزارش، اکنون به ‌استثنای برخی محورهای مسدود و ممنوع، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

    ** ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی :
    طبق این گزارش، محورهای رامیان- اولنگ- شاهرود در استانهای گلستان و سمنان، محور فرعی شمشک - دیزین در استان های البرز و تهران، محور پونل - خلخال در استان گیلان و محور سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بسته است.
    تردد از محور گنجنامه - تویسرکان در استان همدان، محور سروآباد - پاوه در استان کردستان، محور وازک - بلده در استان مازندران و محور قدیم بستان - چذابه در استان خوزستان میسر نیست.
    محور آق قلا- اینچه برون، آق قلا- عطا آباد، گمیشان- آق قلا، بندر ترکمن- سه راهی یساقی، گنبد - کلاله و گمیشان - خواجه نفس در استان گلستان و محور دیباج - گلوگاه در استان مازندران هنوز به دلیل سیل بازگشایی نشده است.
    امکان تردد در محور قدیم خرم آباد - پلدختر، محور کوهدشت - گراب، خرم آباد- کوهدشت، الشتر- بیرانشهر، الیگودرز - شول آباد، خرم آباد - بروجرد و برعکس در استان لرستان وجود ندارد.
    محور چاشم - خطیرکوه و طرود - معلمان در استان سمنان، محور آزادشهر - شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور اهرم - فراشبند در استان بوشهر، محور یاسوج - شیراز در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور کرج - چالوس و برعکس در استان های البرز و مازندران و تهران - آمل (هراز) و برعکس در استان های تهران و مازندران به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
    همچنین محورهای ایلام - مهران، دره شهر - پلدختر، گنبد پیر رحمان - سه راهی بانرحمان، سرابله - پل سیمره و کمربندی دهلران در استان ایلام، محور حمیل - ایلام در استان کرمانشاه و محور اراک - فرمهین در استان مرکزی بسته است.
    محورهای خسرج - حمیدیه، شوش - فکه، اندیکا- تاراز و محور کمربندی بستان در استان خوزستان و محورهای زنجان - تهم - چورزق و دندی - تکاب در استان زنجان و محور قهاوند - کمیجان در استان همدان با محدودیت تردد روبروست.
    محورهای فشم (محدوده پل فلزی) و کن - امامزاده داود در استان تهران و محور نجم آباد - اشتهارد در استان البرز نیز به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی بسته است.

    ** محدودیت‌های ترافیکی تا فردا 17 فروردین
    با توجه به افزایش تردد و حجم فزآینده سفر در تعطیلات نوروز و با هدف ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی، تا پایان روز شنبه هفدهم فروردین به شرح زیر خواهد بود:
    عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام طرح نوروزی در همه آزادراه ها و بزرگراه ها، محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.
    همچنین در همه محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز پلیس راهور ناجا، از این امر مستثنا بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود یا در طول سال ممنوعیت تردد دارند.

    **محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی
    براساس این گزارش، ورود و تردد خودروهای ترانزیت مواد سوختی در شهری تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه 18 فروردین ممنوع است و خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال 1398 صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.
    هموطنان می توانند برای دریافت آخرین وضعیت راه های کشور عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌ تلفن های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو