فونیکسریمکسبهتام

رشد ۷ برابری تولید طی ۶ سال

پوشش رضایت‌بخش گازوئیل با استاندارد یورو در کشور

عصر خودرو- استفاده از گازوئیل با استاندارد یورو مدتی است که در دستور کار قرار گرفته و طی زمانی کوتاهی هم اکنون در تمامی کلان شهر‌ها و بیش از ۱۱۲ شهر و برخی راه‌های مواصلاتی توزیع می‌شود.

پوشش رضایت‌بخش گازوئیل با استاندارد یورو در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، پس از بنزین، نفت گاز یا گازوئیل در رتبه دوم استفاده در میان صاحبان خودرو قرار دارد، سوختی که از سال 91 تاکنون با افزایش 7 برابری به رقم تولید 44 میلیون لیتر در روز با کیفیت یورو رسیده که در 2 پالایشگاه بندرعباس و تبریز تولید و در 2 هزار و 400 جایگاه عرضه توزیع می‌شود.

    این ارقام در شرایطی است که مصرف گازوئیل با کیفیت‌های متفاوت در 9 ماهه ابتدای سال گذشته روزانه در حدود 98 میلیون لیتر و میزان مصرف در حدود 85 میلیون لیتر گزارش شده است.

    از میان گازوئیل‌های توزیع شده طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در تمامی کلان‌شهر‌ها و در بیش از 112 شهر گازوئیلی با کیفیت یورو 4 توزیع می‌شود که به گفته سید محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم‌اکنون در شهر‌های استان تهران، مرکزی و البرز بنزین و نفت‌گاز یورو 4 توزیع می‌شود و در شهر مشهد و استان خراسان رضوی به بیش از 90 درصد مصرف و در شهر‌هایی نظیر تربت حیدریه و مسیر‌های مواصلاتی آن به‌طور کامل عرضه گازوئیل یورو صورت می‌گیرد.

    حوزه صنعت و کارخانه‌ها یکی دیگر از مصرف کنندگان عمده گازوئیل در ایران به حساب می‌آیند که در صورت توزیع نفت گاز با کیفیت می‌توان از مزایای آن مانند کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی بهره برد.

    بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اولویت در بخش صنعت با مصرف‌کنندگانی است که آلودگی‌های بیشتری تولید می‌کنند، ولی با این شرایط سوخت توزیعی در بین تمام مصرف‌کنندگان عمده صنعتی در استان‌های تهران، البرز و مرکزی هم اکنون یورو 4 است.

    گفتنی است توزیع گازوئیل یا نفت گاز با استاندارد یورو 4 و 5 در کشور از پاییز سال گذشته آغاز شده و تنها در مدت زمان اندک به سطح مذکور از توزیع رسیده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو