فونیکسریمکسبهتام

مسافران درراه مانده دماوند امدادرسانی شدند

عصر خودرو- فرماندار دماوند گفت: با حضور نیروهای خدماتی و مدیریت بحران، امدادرسانی به مسافران در راه مانده هنگام بارش برف در این شهرستان طی پنجشنبه شب انجام شد.

مسافران درراه مانده دماوند امدادرسانی شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مجید صفری اظهارداشت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل هستند و همه راههای مواصلاتی، اصلی و فرعی شهرستان نیز باز است و تردد جریان دارد.
    به گزارش ایرنا در هشتمین روز از فصل بهار، شهرستان دماوند به علت بارش شدید برف، سفیدپوش شد و طی ساعت های اولیه امشب برخی مسافران در مسیرهای ارتباطی به سمت شمال به علت کولاک در جاده مانده بودند که به گفته مسئولان امدادرسانی شده اند.
    فرماندار دماوند افزود: با توجه به آغاز بارش برف در شهرستان و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی، محور هراز به دلیل بارش برف و کولاک، ایمن سازی و انجام عملیات راهداری به مدت نیم ساعت مسدود شد ولی اکنون تمامی محورهای مواصلاتی باز است.
    وی ادامه داد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و لغزنده بودن معابر، از مسافران می خواهیم از هرگونه سفر و تردد غیر ضروری از این محورها خودداری کنند؛ همچنین شهرستان آمادگی لازم را برای پذیرایی و اسکان مسافران در راه مانده دارد.
    صفری در خصوص وقع حادثه در محورهای مواصلاتی نیز ادامه داد: یک مورد تصادف در محور تهران – فیروزکوه محدوده گردنه سرهار شاهد بودیم که اکنون عوامل امداد و خدمات رسان در محل حضور دارند و برای سرنشینان اتفاق خاصی به همراه نداشت.
    صفری با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند تا روز شنبه و در هفته آینده نیز در آماده باش قرار دارد، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و آماده باش ستاد مدیریت بحران استان، احتمال بارش باران و جاری شدن سیل در دماوند با توجه به وجود رود‌ها و سیلابی شدن آنها، وجود دارد و این آمادگی را باید داشته باشیم.
    وی از شهروندان خواست تا از نزدیک شدن و پارک خودرو در اطراف رودخانه ها بپرهیزند.

    **تردد تنها با زنجیر چرخ در هراز
    سرهنگ سیاوش محبی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون محور هراز باز و تردد در جریان است اما ضرورت دارد با توجه به برودت هوا و ادامه بارش برف در مسیرهای کوهستانی، مسافران زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
    این مقام مسئول گفت: با توجه به احتمال افزایش شدت بارش برف در ساعات آتی و لغزندگی جاده ها، رانندگان ضمن اطمینان از سلامت خودرو، نسبت به سوختگیری کامل در مبدأ اقدام کنند و غذا و لباس گرم نیز به همراه داشته باشند.
    شهرستان دماوند در شمال شرقی استان تهران واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو