فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

نقش حُسن نیت برای عرضه ارزان سوخت در رشد قاچاق

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی مجلس فعال شدن کارت سوخت بدون الزام به سهمیه‌بندی را یکی از راه‌های موثر برای کاهش قاچاق سوخت دانست.

نقش حُسن نیت برای عرضه ارزان سوخت در رشد قاچاق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، سلام امینی با اشاره به قاچاق روزانه 9 میلیون لیتر بنزین از کشور، گفت: قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی در ایران نسبت به کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای  همسایه پایین‌تر است و این موضوع یکی از دلایل اصلی قاچاق سوخت به شمار می‌آید، البته ارزان‌فروشی به دلیل آن است که ایران یکی از کشورهای بزرگ و اصلی تولیدکننده سوخت به شمار می‌آید لذا دریافت سوخت ارزان حق مردم است.

    حُس‌نیت مسئولان در عرضه ارزان سوخت سبب قاچاق شده است

    نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حُس‌نیت مسئولان در عرضه ارزان سوخت سبب سوءاستفاده‌هایی به‌ویژه در مرزهای جنوبی، غربی و شرقی شده است، ادامه داد: در مرزها بنزین و گازوئیل گران‌تر فروخته و قاچاق می‌شود هرچند در برخی از مرزها همچون استان سیستان و بلوچستان امکان فروش روزانه چند لیتر به منظور کمک به سفره و امرار و معاش خانواده‌ها داده شده است.

    قاچاق چندین میلیون لیتر بنزین در روز توسط باندهای قاچاق در خلیج‌فارس

    وی با تاکید بر اینکه قاچاق اصلی و وسیع بنزین در مناطقی مانند خلیج فارس به‌میزان چندین میلیون لیتر در روز توسط باندهای قاچاق صورت می‌گیرد بنابراین قاچاقچیان اصلی بنزین مرزنشینان نیستند، افزود: محال است این قاچاق‌ها بدون هم‌دستی و هماهنگی صورت بگیرند لذا لازم است دستگاه‌های نظارتی همت و تلاش بیشتری برای مبارزه با این باندها داشته باشند.

    فعال شدن کارت سوخت بدون الزام به سهمیه‌بندی یکی از راه‌های موثر برای کاهش قاچاق سوخت

    امینی فعال شدن کارت سوخت بدون الزام به سهمیه‌بندی را یکی از راه‌های  موثر برای کاهش قاچاق سوخت در کشور دانست و گفت: کارت سوخت مقدار مصرف هر فرد را در روز مشخص و بسیاری از قاچاق‌ها را کشف خواهد کرد.

    قیمت سوخت باید برای استفاده‌کنندگان واقعی در همین حد باقی بماند

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه قیمت سوخت باید برای استفاده‌کنندگان واقعی در همین حد باقی بماند، اظهار کرد: باید با افزایش نظارت و تقویت پایه‌های پولی و مالی مانع از قاچاق شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو