فونیکسریمکسبهتام

ساخت ایمن‌ترین وانت جهان توسط هوندا

عصر خودرو- سازمان IIHS آمریکا اخیرا تست تصادفی را برای ۱۱ وانت مختلف تدارک دیده که در نتیجه‌ی آن، هوندا Ridgeline بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

ساخت ایمن‌ترین وانت جهان توسط هوندا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، بنیاد بیمه و امنیت جاده‌ای آمریکا (IIHS) به‌تازگی تست تصادفی برای 11 وانت پرفروش دنیا ترتیب داد که در این آزمون‌ها، هوندا ریجلاین تنها وانتی بود که عنوان Top Safety Pick را به‌دست آورد. اما فورد F-150 تنها وانتی بود که در تمامی تست‌ها رتبه بالایی را به‌دست آورد. اما وانت فورد موفق به دریافت عنوان Top Safety Pick نشد زیرا در قسمت طراحی و عملکرد چراغ‌ها امتیاز ضعیفی دریافت کرد.

    خودروهای تست‌شده توسط سازمان IIHS شامل شورولت کولورادو، شورولت سیلورادو 1500، فورد F-150، جی‌ام‌سی سیرا 1500، هوندا ریجلاین، نیسان فرانتیر، نیسان تایتان، رم 1500، تویوتا تاکوما و تویوتا توندرا می‌شود. تماتی وانت‌ها به‌جز فرانتیر و توندرا امتیاز خوبی را در بخش ارزیابی قسمت راننده دریافت کردند. سازمان IIHS تاکید زیادی در بخش امتیازات تست تصادف سمت شاگرد از قسمت جلو دارد زیرا این تست به‌تازگی توسط این سازمان به فهرست تست‌ها اضافه شده است.

    تنها فورد F-150، نیسان تایتان و رم 1500 امتیاز‌های مناسبی در بخش تصادف سمت شاگرد دریافت کردند. امتیاز‌های هوندا ریجلاین و تویوتا تاکوما هم قابل قبول بودند. در میان این خودروها امتیاز‌های حاشیه‌ای به شورولت کولورادو، شورولت سیلورادو، GMC کنین، GMC سیرا 1500 و نیسان فرانتیر رسید. تویوتا تاندرا هم تنها وانتی بود که در این بخش امتیاز ضعیفی دریافت کرد. به‌گفته‌ی دیوید زوبی، مدیر بخش تحقیقات سازمان IIHS:

    ما شرکت‌های فورد، نیسان و رم را به‌دلیل ایمنی موجود دربرابر تصادف در قسمت راننده و دیگر سرنشین جلو تحسین می‌کنیم. البته به‌عنوان یک گروه، باید روی کلاس وانت‌های پیکاپ کارهای زیادی انجام بگیرد.

    با وجود اینکه وانتهوندا ریجلاین نتوانست در بخش ایمنی سرنشین جلو امتیاز مناسبی به‌دست آورد؛ اما این خودرو به‌عنوان تنها برنده‌ی عنوان Top Safety Pick در بخش وانت‌های 2019 شد. طراحی و عملکرد مناسب چراغ‌ها در افتخارآفرینی این خودرو نقش به‌سزایی داشت زیرا سایر خودروهای هم‌کلاس در این بخش ناایمن بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو