فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی:

بیش از سه هزار خودرو با تخلف حادثه ساز متوقف شدند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: سه هزار و ۴۷ خودرو با انواع تخلف حادثه ساز در ۲۴ ساعت گذشته در کشور متوقف شدند.

بیش از سه هزار خودرو با تخلف حادثه ساز متوقف شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان، افزود: پلیس راهور در برخورد با مرتکبان تخلفات حادثه ساز در رانندگی در طرح نوروز 98 عظم جدی دارد.
    وی بیان کرد: خودروهای حامل خانواده که مرتکب تخلف حادثه ساز شوند ساعتی توقیف می شوند و خودروهای تک سرنشین یا فاقد خانواده تا 72 ساعت و برخی خودروها با توجه به اصرار رانندگان بر تخلفات، منطبق با سوابق گذشته، تا پایان نوروز در توقیف می مانند.

    ** 41 نفر در سوانح 24 ساعت گذشته جان باختند
    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ماموران راهور همواره بر رعایت قوانین و احتیاط از سوی رانندگان تاکید دارند، گفت: تصادفات رانندگی 24 ساعت گذشته باعث جان باختن 41 تن از هموطنان شد.
    وی با اشاره به نام چهار استان با بیشترین تصادفات فوتی و جرحی، اضافه کرد: هرمزگان، یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و قزوین، استان هایی دارای بالاترین تعداد تصادفات جرحی و فوتی هستند.
    به گفته هادیانفر، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه عمده ترین تخلفات رانندگان در سفرهای نوروز 98 بوده است وبیشتر سوانح منجر به فوت نیز از نوع واژگونی خودرو به دلیل ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه و لغزندگی محورها بوده است.

    ** شرایط نامساعد جوی عامل افزایش سوانح رانندگی
    رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: ناپایداری جوی و بارندگی در سراسر کشور به ویژه در نقاط شمالی، شرقی و غربی کشور که تا فردا ادامه دارد، باعث افزایش سوانح رانندگی شد.
    وی با اشاره به پیش بینی افزایش 10 درصدی تردد سفرهای نوروز 98 در محورهای کشور، افزود: این پیش بینی درست بود و باید با افزایش رعایت قوانین از سوی هموطنان هنگام رانندگی همراه باشد.
    هادیانفر با بیان اینکه 68 درصد سوانح رانندگی در 30 کیلومتری مناطق شهری رخ می دهد، گفت: با تصمیم وزیران کشور و راه و شهرسازی در آخرین نشست مشترک شورای عالی ایمنی راه ها و شورای عالی ترافیک، مصوبه های مربوط به کاهش این دست سوانح در سال 98 با جدیت پیگیری و اجرا می شود.
    وی با اشاره به اینکه مسافران پس از شتاب و هیجان اولیه سفر در نزدیکی شهرهای بین مسیر با خستگی مواجه می شوند، بیان کرد: برخی مشکلات محورهای محدوده شهرها نیز در این مورد مزید بر علت است.
    وی با بیان اینکه 27 درصد جان باختگان تصادف های رانندگی را عابران پیاده شامل می شوند، ادامه داد: استفاده نکردن عابران پیاده از پل های عابر یا ردنشدن از خطوط ویژه عابران در کنار برخی مسایل فنی، بخش دیگری از علت درصد بالای تصادف ها در محدود شهرهاست.
    وی بر برنامه ریزی برای یک ربع استراحت در هر 2 ساعت رانندگی تاکید و اضافه کرد: هموطنان پیش از سفر، از وضعیت آب و هوایی و راه ها از طریق شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، یا سامانه 110120 راهور کسب اطلاع کنند.
    رئیس پلیس راهور ناجا امروز از بخشی از محور اصلی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان بازدید کرد.
    به گفته سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان، از ابتدای طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند 97 تاکنون بیش از چهار میلیون و 100 تردد در محور اصلی تهران- مشهد در استان سمنان ثبت شده است.
    حدود 150 دوربین ثابت و سیار نظارتی و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو