فونیکسریمکسبهتام

ترامپ خواستار بازگشایی کارخانه جنرال موتورز در اوهایو شد

عصر خودرو- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با تشدید فشار بر شرکت خودروسازی جنرال موتورز، از این شرکت خواست خط تولید خود در اوهایو را فعال کند و در عوض، یکی از کارخانه هایش در چین یا مکزیک را ببندد.

ترامپ خواستار بازگشایی کارخانه جنرال موتورز در اوهایو شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: جنرال موتورز و اتحادیه صنفی خودروسازان (UAW) درصدد آغاز مذاکرات در سپتامبر/اکتبر هستند. صبر چرا، همین حالا مذاکرات را آغاز کنید. می خواهم فرصت های شغلی در آمریکا بماند و خط تولید لردزتاون (در اوهایو)، در یکی از بهترین اقتصادها در تاریخ ما گشایش یابد یا به شرکتی فروخته شود که آن را به سرعت باز خواهد کرد.

    وی در ادامه افزود: شرکت های خودروسازی جملگی در حال بازگشت به آمریکا هستند. ما اکنون از بهترین اقتصاد در جهان برخوردار هستیم و همه به آن غبطه می خورند. بیایید این طرح بزرگ و زیبا در اوهایو را همین حالا اجرا کنیم. یک کارخانه را در چین یا مکزیک که قبل از ترامپ سرمایه گذاری سنگینی در آن کردید و نه در آمریکا، ببندید. فرصت های شغلی را به کشور بیاورید.
    ترامپ قرار است در هفته جاری به اوهایو سفر کند، سفری که به لحاظ سیاسی مهم ارزیابی می شود. وی اوایل هفته جاری با انتشار توییتی، از مقام های مربوطه خواست مذاکرات با اتحادیه صنفی خودروسازان را بی درنگ آغاز کنند، تا امکان بازگشایی یا فروش کارخانه لردزتاون فراهم شود.
    در همین حال، جنرال موتورز روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سرنوشت کارخانه های این شرکت که قرار بود تعطیل شود، در جریان مذاکرات بین این شرکت و اتحادیه صنفی خودروسازان رفع خواهد شد.
    جنرال موتورز نوامبر گذشته اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد 15 هزار فرصت شغلی اش را کاهش می دهد و خط تولیدش در لردزتاون در ایالت اوهایو، دیترویت - همتراک در ایالت میشیگان و اشاوا در انتاریو را غیرفعال کند.
    این شرکت همچنین در همان زمان یادآور شد که قصد دارد کارخانه های تولید قطعات خودرو در شهر وارن در ایالت میشیگان و شهر وایت مارش در ایالت مریلند را ببندد.
    از سویی، ترامپ در روزهای اخیر جنرال موتورز را تحت فشار قرار داده است تا کارخانه لردزتاون را که پیش تر در ماه جاری تعطیل شد، دوباره فعال کند.
    وی در جریان کارزار انتخاباتی اش وعده داد مشاغل فعال در بخش تولید را نجات دهد و به دفعات بر سرمایه گذاری های جدید در کارخانه های آمریکا بالید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو