فونیکسریمکسبهتام

یک هشتگ برای رانندگی ایمن در نوروز

عصر خودرو- آمارهای پزشکی قانونی از افزایش شمار جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ حکایت دارد، آمارهایی که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با مشارکت دیگر نهادها و اجرای کمپینی به نام #بهرفت در تلاش است تا آن را در نوروز ۹۸ کاهش دهد.

یک هشتگ برای رانندگی ایمن در نوروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شهاب الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر  درباره طرح این سازمان برای کاهش شمار قربانیان و مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز 98 اظهارکرد: چندین سال است که کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» در ایام نوروز فعال می‌شود و هدف از آن نیز کاهش شمار جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی است، از سال قبل این کمپین به نام «بهرفت» فعالیت خود را آغاز کرد و ما امسال در نظر داریم تا با یکسری تغییر رویکردها و استفاده از ابزارهای مختلف این کمپین را دوباره اجرا کنیم.

    وی با بیان اینکه امسال کمپین بهرفت همزمان با طرح نوروزی 98 آغاز شده و اما با اتمام آن به پایان نخواهد رسید، گفت: در نظر داریم تا کمپین بهرفت در طول سال نیز ادامه داشته باشد و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ارتباط با اعضای این کمپین در راستای کاهش خسارات ناشی از این حوادث اقدام کند.

    صابونچی با بیان اینکه اعضای کمپین بهرفت با امضای میثاق نامه‌ای ملزم به رعایت یکسری موارد و نکات ایمنی و اصلاح رفتار ترافیکی خود می‌شوند، گفت: رعایت سرعت مجاز، عدم سبقت غیرمجاز، بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و توقف و استراحت در مسیر هنگام خستگی و خواب آلودگی از جمله مواردیست که اعضای این کمپین متهعد به انجام آن خواهند شد.

    رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در اجرای این کمپین از ظرفیت و تجربیات دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده شده است، گفت: به عنوان مثال پلیس اعلام کرده که در 30 کیلومتری شهرها آمار حوادث رانندگی افزایش داشته که ما نیز در این کمپین روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم و این مسائل به شهروندان آموزش داده می‌شود.

    صابونچی درباره اینکه چطور می‌توان به این کمپین پیوست گفت: پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور فعال هستند مسافران و شهروندان می‌توانند با حضور در این پایگاه‌ها میثاق نامه را امضا کرده و به این کمپین بپیوندند.

    وی با اشاره به فعالیت این کمپین در فضای مجازی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با #بهرفت تجربیات خود از سفر و رانندگی ایمن و نکات خود در این خصوص را به همراه تصاویر مختلف به اشتراک بگذارند، سازمان جوانان نیز در پایان طرح نوروزی به محتواهای تولید شده به قید قرعه هدیه‌ای پرداخت خواهد کرد.

    به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اولویت اصلی کمپین بهرفت در سال 98 کاهش شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز و نیز در طول سال 98 است.

    صابونچی درباره افرادی که به این کمپین پیوسته‌اند نیز گفت: رئیس جمعیت هلال احمر، فرمانده ناجا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، تعدادی از استانداران، برخی ازهنرمندان و ورزشکاران و… به این کمپین پیوسته‌اند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو