فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛

کنترل نامحسوس سرعت خودروها در بزرگراه های پایتخت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: مشکل اساسی ما در ترافیک پایتخت، استفاده بیش از حد از وسایل شخصی است.

کنترل نامحسوس سرعت خودروها در بزرگراه های پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار محمدرضا مهماندار صبح امروز در نشست خبری پایان سال ضمن تشریح اقدامات پلیس راهور پایتخت برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: تهران شهری است که بیش از 4 میلیون وسیله نقیله در آن شماره گذاری شده است.

    وی افزود: علاوه بر این تعداد، فقط 500 هزار دستگاه صبح به صبح از غرب وارد تهران می‌شود.

    رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح گرد: مشکل اساسی ما در تهران استفاده بیش از حد از وسایل شخصی است (20 میلیون جابجایی با خودروی شخصی) یعنی خودروهای شخصی 40 درصد در جابجایی سهم دارند اما در زمان پیک ترافیک 67 درصد سطح معتبر را خودروهای شخصی اشغال کردند و عمدتاً هم تک سرنشین هستند.

    وی ادامه داد: تأمین زیرساخت‌های لازم به ویژه توسعه حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های کاهش استفاده مردم از وسایل شخصی است که مترو در این زمینه نقش مهمی دارد.

    سردار مهماندار خاطرنشان کرد: هر 5 دقیقه تأخیر در تصادف‌هایی که انجام می‌شود بر زمان فعالیت دیگر ماشین‌ها 50 دقیقه تأثیر دارد.

    وی گفت: سازمان خدمات بزرگراهی در سازمان‌های شهرداری تهران خالی است، این سازمان باید در کنار پلیس در هنگام تصادفات عمل کند تا در تصادفات ترافیک و گرفتگی در خیابان‌ها را نداشته باشیم.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: موضوع ترافیک یک موضوع چند وجهی است و تمامی مسائل اجتماعی، افتصادی و … بر آن تأثیر دارد، در سال 97 وقتی وضع اقتصادی بد شد تعداد زیادی از خودروها از شهرستان‌ها به منظور مسافرکشی به تهران آمدند.

    وی گفت: در 11 ماهه نخست امسال توانستیم 3 درصد معادل 18 نفر تلفات تصادفات را کاهش دهیم و در تصادفات جرحی هم 5 درصد آمار را کاهش داده‌ایم.

    سردار مهماندار گفت: در حال حاضر بزرگراه‌هایی در تهران داریم که اصلاً شبیه معابر شهری نیستند و نیازمند اصلاحاتی است که بتوان سرعت را در این معابر کنترل کرد این معابر مانند جاده‌ها می‌ماند.

    وی ادامه داد: نقش خودروسازان هم در حوزه ایمنی بسیار مهم است و اگر خودروهای ما ایمن باشد در علت شدت حادثه تعداد تلفات ما کم می‌شود.

    سردار مهماندار تصریح کرد: در 11 ماهه نخست سال 605 نفر در تهران جان خود را از دست دادند و نیمی از این تعداد در بزرگراه‌ها بوده است.

    وی گفت: 46 درصد عامل تصادفات در تهران عدم توجه به جلو و استفاده از گوشی همراه و وسایل مشابه است.

    سردار مهماندار تصریح کرد: عامل دیگر تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه است که 21 درصد سهم داشته و همچنین رشد عامل عابر پیاده در تصادفات از 30 درصد به 46 درصد رسیده است.

    وی ادامه داد: موتورسیکلت سواران سهم 37 درصدی در تصادفات را دارند، در مجموع عابر پیاده و موتورسیکلت سواران حدود 80 درصد بر تصادفات سهم دارند.

    سردار مهماندار بیان کرد: از مجموع 605 نفر متوفی در تصادفات تهران 89 درصد مرد بودند و 11 درصد خانم بودند.

    رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: 34 درصد از کشته‌ها در صحنه بودند، 11 درصد حین انتقال و 55 درصد در بیمارستان فوت کردند، این آمار نشان می‌دهد که یا سرعت عمل اورژانس بالا بوده یا اینکه خدمات بیمارستانی و پیش بیمارستانی ما ضعیف بوده است.

    وی گفت: 49 درصد تصا فات فوتی در روز و 51 درصد در شب اتفاق افتاده است که ما سعی کردیم در راستای کاهش این آمار تعداد نیروهای خود را در شب بیشتر کنیم.

    رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ساماندهی دستفروشان کمک بسیاری به روان سازی ترافیک کرد ولی همچنان در برخی نقاط مانند میدان تجریش دستفروشان حضور دارند.

    سردار مهماندار خاطرنشان کرد: از 25 اسفند طرح نوروزی ما آغاز و تا 17 فروردین ادامه دارد و در این بازه زمانی طرح ویژه ای برای کنترل تخلفات حادثه ساز به صورت محسوس و نامحسوس داریم.

    وی گفت: اگر رفتار راننده‌ای باعث ایجاد رعب و وحشت در شهر شود و آرامش خانواده‌ها را برهم زنند حتماً این افراد به دستگاه‌های قضائی معرفی می‌شوند.

    سردار مهماندار افزود: برنامه ویژه‌ای برای سلامت رانندگان با انجام برخی تست‌ها مانند تست الکل داریم و اگر راننده مستی را دستگیر کنیم، خودروی او 21 روز توقیف می‌شود. البته به غیر از حد و دیگر مجازات‌های قانونی.

    وی گفت: در 50 نقطه بزرگراه‌های تهران دوربین‌های سیار کنترل سرعت را در طرح نوروزی اضافه کردیم و همکاران در صورت مشاهده تخلف فوراً برخورد می‌کنند. همچنین بیش از 50 تیم نامحسوس در بزرگراه‌های تهران علاوه بر تیم‌های محسوس در این ایام (ایام نوروز) فعالیت می‌کنند.

    رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به تمهیدات پلیس راهور برای چهارشنبه آخر سال، گفت: تا به امروز هیچ محدودیت ترافیکی برای خیابان‌های تهران وجود ندارد.

    وی افزود: طرح ترافیک و زوج و فرد از 29 اسفند تا پایان روز 16 فروردین 98 در تهران اجرا نمی‌شود.

    سردار مهماندار یادآور شد: حلقه دوم طرح ترافیک یا همان طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای تیرماه سال 1398 در تهران اجرا می‌شود و بازه زمانی فروردین تا تیرماه 97 طرح ترافیک با قوانین و شرایط سال 97 همچنان اجرا می‌شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو