فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان اورژانس کشور مطرح کرد:

نقش بیست درصدی سرعت غیرمجاز در وقوع تصادفات جاده‌ای

عصر خودرو- رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیست درصد تصادفت به دلیل سرعت سرعت غیرمجاز است که باید برای کنترل آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نقش بیست درصدی سرعت غیرمجاز در وقوع تصادفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس،  پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان این‌که رنک جهانی ما از نظر تصادفات در هشتم دنیا قرار دارد، گفت: بر این اساس یعنی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 34.5 نفر کشته داشته‌ایم. بر اساس این‌که سازمان بهداشت جهانی در سال گذشته رنک جهانی را 20 کشته به ازای هر 100 هزار نفر اعلام کرد، ما جزو کشورهای الف قرار داریم.

    کولیوند افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دردنیا نهمین عامل مرگ حوادث ترافیکی هستند ولی حوادث ترافیکی در کشور ما پنجمین عامل مرگ است. ما از 6 ماه گذشته با کمک سردار سلیمانی قرارگاهی برای کاهش حوادث ترافیکی تشکیل دادیم و به صورت جدی برنامه سه ساله آینده را آماده کردیم تا آمار فوتی و مصدومان کمتر شود ولی مشکلاتی به وجود آمد. این‌که ما مسئولان تلاش کنیم آمار کشتگان و مصدومان پایین بیاید، وظیفه اصلی‌مان است و باید در این زمینه مجاهدت کنیم.

    وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هرچند گلایه‌هایی به سازمان صداوسیما وارد شد ولی برای امسال رادیو سفر فعالیت خواهد داشت و شاید بتواند به نوعی کمک‌کننده باشد. برای مدیریت سرعت وزیر راه و شهرسازی، مشاوران بین‌المللی دعوت کرده‌اند و از سازمان بهداشت جهانی کمک گرفته‌اند.

    رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه اضافه کرد: 20 درصد دلیل تلفات تخطی از سرعت است و در صورت کنترل ما 20 درصد تلفات را کنترل کرده‌ایم. اکنون زیرساخت‌های ما مشکل دارد و ما نمی‌توانیم به یکباره همه را حل کنیم. برای مثال در زاهدان دوربین‌ها را سرقت می‌کنند و نمی‌توان این مسئله را کنترل کرد.

    کولیوند اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوشش تلفن همراه در بسیاری از مکان‌ها وجود ندارد و بنده هفته پیش که از جاده چالوس عبور می‌کردم مشخص شد بسیاری از مناطق این مسیر دارای پوشش تلفن همراه نیست. معلوم نیست اگر برای فردی اتفاقی بیفتد، چه خواهد شد.

    وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنده از وزیر کشور خواهمندم دستور دهید کمیسیون ایمنی راه‌ها تشکیل شود و در ایام تعطیل عید به صورت جد مورد بررسی قرار گیرند. چه اشکالی دارد در روزهای تعطیل جلسات تشکیل شود. ما در این ایام حضور داریم، لذا خواهشمندم دستگاه‌های دیگر هم حاضر شوند. اولویت ما برای رسیدگی به وضعیت ترافیکی باید استان‌های پرخطر باشند ولی این بدنی مفهوم نیست که از سایر استان‌ها غافل شویم.

    رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در هر صورت ما در وزارت بهداشت سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم که از طریق آن می‌توانیم اطلاع از متخصصان، تخت‌ها و تجهیزات پیدا کنیم و بدین صورت اقدامات ما هدفمند خواهد بود.

    کولیوند تأکید کرد: اگر در طول سال کمیسیون‌ها تشکیل شوند به طور جد می‌توانیم پیشگیری از سوانح کنیم. در مواقعی که راننده مست است یا قرص روان‌گردان مصرف کرده دستگاه قضائیه می‌تواند کمک‌کننده باشد و سازوکار بهتری بیاندیشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو