فونیکسریمکسبهتام

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد

ضرورت دارا بودن گواهی سلامت رانندگان اتوبوس

هماهنگی امور بهداشتی در اردوهای راهیان نور

عصر خودرو- مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه رانندگان این اتوبوس‌ها حتما باید از لحاظ سلامتی دارای گواهی سلامت باشند، گفت: پیشگیری از انتقال و افزایش بروز بیماری‌های واگیر در جمعیت عمومی و زائرین مورد توجه قرار دارد.

ضرورت دارا بودن گواهی سلامت رانندگان اتوبوس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، محمد اسماعیل مطلق  در ارتباط با تمهیدات نوروزی برای راهیان نور اظهارداشت: همه ساله همزمان با آغاز سال نو خیل عظیم عاشقان و دلدادگان شهدا به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس عزیمت می‌کنند که هماهنگی و برنامه ریزی برای حفظ سلامت این عزیزان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    وی افزود: کاروان‌های راهیان نور تجمعی شناخته شده و قابل برنامه‌ریزی هستند که اگر در این زمینه برنامه‌ریزی نداشته باشیم سلامت آنها آسیب می‌بیند. 

    مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به اینکه مکان‌هایی که کاروان‌های راهیان نور در آنجا حضور می‌یابند نقاط متفاوت و پهنه گسترده ای دارند باید با هماهنگی همه سازمان‌ها و ارگان های مسئول در این برنامه در مسیر حفظ سلامت زائرین گام برداریم. 

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تمهیدات لازم جهت سفرهای کاروان راهیان نور، گفت: مهمترین کاری که برای این جمعیت باید انجام شود، پیشگیری از انتقال و افزایش بروز بیماری‌های واگیر در جمعیت عمومی و زائرین است.

    مشاور معاون بهداشت افزود: همه اتوبوس‌های حامل کاروان ها در مسیر رفت و برگشت باید دارای گواهی معاینه فنی معتبر و رانندگان این اتوبوس‌ها حتما باید از لحاظ سلامتی دارای گواهی سلامت باشند.

    مطلق گفت: پیشگیری از تشدید بیماری‌های غیرواگیر و پیامدهای آن در زائرین، ارائه خدمات بهداشت محیط در طول این مدت، استقرار سامانه‌های هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی، نظارت بر ارائه خدمات سلامت سایر دستگاه‌ها برخی از  اقداماتی خواهند بود که باید در این برنامه به دقت پیگیری شود.

    مطلق در پایان افزود: استقرار تیم‌های کنترل بیماری‌های واگیر در مراکز توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، توجه به بهداشت فردی و آموزش‌های لازم، نظارت بر منابع آبی محل، نظارت بر پایدار بودن کلر مخزن در محل یادمان‌ها و استقرار آنها، نظارت و بازرسی تیم های بهداشت محیط بر محل های اسکان زائرین، نظارت بر دفع فاضلاب به شکل بهداشتی، برخی از دیگر این اقدامات هستند که باید در مورد اجرای دقیق آن هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو