فونیکسریمکسبهتام

فراری هیبریدی جدید در آستانه رونمایی

عصر خودرو- فراری هیبریدی جدید احتمالا با یک موتور ۶ سیلندر و توانی بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار معرفی می‌شود.

فراری هیبریدی جدید در آستانه رونمایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شنیده‌ها حاکی از آن است که فراری بر روی پروژه یک موتور 6 سیلندری V شکل جدید کار می‌کند. گفته می‎شود این پیشرانه به کمک یک یا چند موتور برقی توانایی دست‌یابی به توان 723 اسب‌بخار را دارد. با وجود اینکه صحت این اعداد و ارقام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما یکی از مدیران فراری سال گذشته تایید کرد که درحال ساخت و توسعه چنین پیشرانه‌ای هستند. به نقل از منابع آگاه این فراری ممکن است نسل جدید مدل پر‌آوازه فراری دینو باشد.

    فراری دینو یکی از مشهور‌ترین محصولات این شرکت است که نام آن از برادر موسس شرکت فراری، انزو فراری برگرفته شده بود. انزو فراری که برادر خود دینو را در سن پایین در جریان جنگ جهانی از دست می‌دهد، نام وی را بر روی یک مدل مسابقه‌ای و یک مدل شهری می‌‎گذارد. همچنین وی نام دینو را برای فرزند پسر خود بر می‌گزیند که متاسفانه او نیز در سن 24 سالگی بر اثر بیماری مادرزادی می‌میرد.

    اگر شایعات درست باشند این خودرو در دو مدل بنزینی و هیبرید ارائه می‌شود. نمونه بزینی شامل پیشرانه 6 سیلندر V شکل 2.9 لیتری با توان 610 اسب‌بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر می‎شود و مدل هیبریدی با بهره‌گیری از همین پیشرانه به کمک موتور برقی توانایی تولید 723 اسب‌بخار و گشتاور 1048 نیوتن‌متر را خواهد داشت.

    این موضوع در حالی است که در صورت ارائه این محصول از فراری، حتی نسخه بنزینی آن نیز از محصول جدید F8 Tributo این شرکت قوی‌تر خواهد بود. در حالی توان این خودرو بیشتر از مدل F8 Tributo می‌شود که خودروی جدید فراری قرار است با موتور 6 سیلندر عرضه شود، اما F8 مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر است. گمانه‌زنی دیگر این است که این پیشرانه جدید بر روی اولین شاسی‌بلند فراری که در میانه‌‎های دهه آینده عرضه می‌شود قرار بگیرد.

    حال فارغ از ضد و نقیض بودن شایعات درباره موتور جدید فراری، موضوعی حائز اهمیت این است که فراری به صورت جدید بر روی خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی برنامه‌ریزی کرده است تا روز به روز قدمی در جهت استفاده از تکنولوژی‌های پاک بردارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو