فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان می‌توانند به تعهدات فروش فوری خود عمل کنند؟

عصر خودرو- ایران‌خودرو شانزدهمین روز فروش فوری محصولات خود را با سمند و پژو ۴۰۵ آغاز کرد. بعد از گذشت فقط ۲۰ دقیقه ظرفیت فروش سمند و پژو ۴۰۵ به پایان رسید.

خودروسازان می‌توانند به تعهدات فروش فوری خود عمل کنند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، پیرو اجرای طرح فروش فوری محصولات شرکت ایران‌خودرو، صبح امروز (چهارشنبه)، طبق روال چند هفته اخیر ثبت نام روز شانزدهم از ساعت 10 صبح آغاز شد.

    طبق اطلاعیه منتشر شده امروز امکان ثبت‌نام برای فروش محصولات پژو 405 بنزینی به قیمت 62 میلیون و 700 هزار تومان و سمند LX با قیمت 66 میلیون و 528 هزار تومان فراهم شده است و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

    علاوه بر این دو محصول، همچون دو روز گذشته امکان ثبت‌نام وانت آریسان نیز به قیمت 45 میلیون تومان وجود دارد.

    این در حالی است که تنها پس از گذشت مدت کوتاه 20 دقیقه‌ای از آغاز شروع فروش‌ها، ایران‌خودرو ظرفیت محصولات سمند و پژو 405 را صفر اعلام کرده و ظرفیت فروش 20 درصد تولید روزانه این شرکت به پایان رسیده است.

    ایران خودرو پس از اعلام آمار هشت روز نخست فروش محصولات خود (پنج هزار و 700 دستگاه)، دیگر رقمی از فروش خود تا روز گذشته که پانزدهمین روز فروش فوری محصولات ایران‌خودرو بوده است، اعلام نکرده است. ضمن اینکه اطلاعاتی از موعد تحویل خودروهای فروخته شده به صورت واقعی در دست نیست که آیا واقعاً شرکت خودروسازی به تعهد تحویل 45 روزه خود عمل خواهد کرد یا خیر.

    همچنین شرکت خودرو سایپا، نیز فروش فوری محصولات خود را از 10 صبح آغاز کرده است. بر این اساس شرکت سایپاآریو را به قیمت 95 میلیون تومان، پیکاپ ریچ دو کابین به قیمت 147 میلیون و700 هزار تومان، سایپا 131 به قیمت 37 میلیون و کوییک به قیمت 58 میلیون تومان را در فروش فوری امروز محصولات خود عرضه کرده است.

    علاوه بر این در کنار فروش فوری این محصولات، خودروهای سایپا 151، ساینا و تیبا را علاوه بر فروش فوری، پیش فروش نیز می‌کند. سایپا 151 با 15 میلیون تومان و 20 میلیون تومان با شرایط متفاوت پیش‌فروش و به قیمت 39 میلیون و 800 هزار تومان فروش فوری می‌شود.

    خودرو ساینا نیز با 20 میلیون تومان پیش‌فروش و به قیمت 52 میلیون و 800 هزار تومان به صورت فروش فوری عرضه می‌شود.

    تیبا نیز به قیمت 18 تومان پیش‌فروش و با 41 میلیون و 600 تومان فروش فوری می‌شود.

    علاوه بر این شرکت خودروسازی سایپا امروز فروش فوری محصول وانت پادرا را در لیست محصولات خود قرار داده است و با قیمت 76 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌کند.

    فروش محصولات سایپا نیز همچون ایران‌خودرو در حالی ادامه پیدا می‌کند که هنوز این شرکت آمار فروش محصولات خود را علی‌رغم پیگیری‌های   در اختیار قرار نداده است.

    با توجه به اینکه آغاز طرح فروش فوری محصولات دو شرکت بزرگ خودروسازی از سی‌ام بهمن ماه آغاز شده و شرکت سایپا در روزهای تعطیل نیز فروش 20 درصدی روزانه محصولات خود را داشته است؛ بنابراین باید طبق آنچه که اعلام شده این ٢۰ درصد شامل تقریباً روزانه 4۰۰ دستگاه خودرو در سایپا می‌شود که به قیمت پنج درصد زیر حاشیه بازار و به جهت تنظیم بازار عرضه می‌شود؛ با توجه به اینکه تا روز گذشته 22 روز از آغاز طرح فروش فوری محصولات سایپا با احتساب روزهای پنجشنبه و جمعه که فروش محصولات این شرکت انجام شده می‌گذرد، تاکنون طبق محاسبات روی کاغذ باید در حدود 8800 دستگاه از محصولات سایپا فروخته شده باشد؛ اما هنوز رقم دقیقی در دست نیست.

    ضمن اینکه همچنان از موعد تحویل محصولات فروخته شده در سایپا نیز خبری نیست که موعد تحویل 45 روزه برای این شرکت محقق می‌شود یا به تعویق خواهد افتاد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو