فونیکسریمکسبهتام

فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

عابران و موتورسیکلت‌سوارها اصلی‌ترین قربانیان تصادفات فوتی اصفهان

عصر خودرو- فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۸۱ درصد جان باختگان ناشی از تصادف درون شهری اصفهان در سال جاری مربوط به موتورسیکلت سوارها و عابران پیاده بوده است.

عابران و موتورسیکلت‌سوارها اصلی‌ترین قربانیان تصادفات فوتی اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  سرهنگ مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با گرامیداشت روز شهدا اظهار داشت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم که چشم اندازها و اقدامات و عملیات لازم بر محور هفت محور تبیین شده توسط رهبر انقلاب تعیین و اجرایی شود.

    وی با اشاره به عملکرد انتظامی استان اصفهان در سال جاری بیان داشت: مقابله با سرقت از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است که اهتمام حداکثری در این حوزه در سال جاری اتفاق افتاد به نوعی که 129 باند سرقت شناسایی و با آنها برخورد شد.

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: از کل باندهای منهدم شده مذکور 28 درصد مربوط به سرقت منزل، 18 درصد سرقت داخل خودرو، 13 درصد سرقت از اماکن، 11 درصد سرقت احشام و 9 درصد سرقت به عنف را تشکیل می‌دهد.

    وی ادامه داد: دستگیری سارقان در سال جاری بیش از 33 درصد و ارزش اموال مکشوفه از سارقان نیز 73 درصد افزایش داشته است.

    20 طرح سراسری مقابله با سرقت در استان اصفهان اجرا شد

    سردار معصوم بیگی با بیان اینکه 20 طرح سراسری مقابله با سرقت در استان اصفهان اجرا شد، بیان داشت: توجه ویژه به کشف اموال مردم و استرداد آن از شاخصه‌های مهم فعالیت‌های پلیس اصفهان در این زمینه در سال جاری است.

    وی حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اولویت دیگر نیروی انتظامی استان اصفهان برشمرد و ابراز داشت: امسال سه هزار و 700 فقره پرونده مبارزه با قاچاق تشکیل شد و حدود چهار هزار نفر نیز در این بخش دستگیر شده و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده از قاچاقچیان 118 میلیارد تومان برآورد شده است و باندهای مکشوفه 57 درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: عمده انبارهای کالا در استان اصفهان مورد شناسایی قرار گرفته و شناسنامه دار شده است تا از روند قاچاق کالا پیشگیری شود.

    پیشگیری از دو میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان

    وی اضافه کرد: امسال از دو میلیون مترمربع زمین خواری در استان اصفهان پیشگیری شد که اغلب آنها در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و خمینی شهر بوده است.

    سردار معصوم بیگی تاکید کرد: در حوزه جعل و کلاهبرداری نیز 49 باند شناسایی شدند که با افزایش 61 درصدی کشف در این حوزه مواجه هستیم.

    وی با بیان اینکه در حوزه مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی امسال موفق شدیم کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف را در اصفهان شاهد باشیم، تاکید کرد: با این وجود متأسفانه در سال جاری 353 نفر در حوزه راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست دادند.

    کاهش 12.8 درصدی جان‌باختگان موتورسیکلت و افزایش 17 درصدی مرگ عابران پیاده در اصفهان

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد جان باختگان موتورسیکلت سوار 12.8 کاهش و جان‌باختگان عابر پیاده 17 درصد افزایش یافته است، گفت: 81 درصد جان باختگان ناشی از تصادف درون شهری مربوط به موتورسیکلت سوارها (170 نفر) و عابران پیاده (116 نفر) است.

    وی افزود: پرحادثه‌ترین روز هفته پنج شنبه و از نظر ساعات شبانه‌روز 10 تا 12 صبح است و عدم توجه به جلو بیشترین دلیل این تصادفات را تشکیل می‌دهد.

    برخورد با بیش از 400 خودروی آلاینده

    سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در طول سال جاری با بیش از 400 خودروی آلاینده برخورد شده است، اظهار داشت: در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک نیز 25 درصد افزایش آموزش و فرهنگ سازی را شاهد بودیم.

    وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار موتورسیکلت و 32 هزار خودروی جدید در اصفهان در سال جاری شماره‌گذاری شده است، ابراز داشت: در مجموع در سطح استان اصفهان یک میلیون و 550 خودرو و یک میلیون و 300 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده است.

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تصادفات فوتی برون شهری اصفهان 10 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: امسال 650 نفر جان خود را در تصادف در جاده‌ای اصفهان از دست دادند و در مجموع یک هزار و سه نفر در تصادفات درون و برون شهری اصفهان جان خود را از دست دادند.

    جان‌باختگان ناشی از تصادف در اصفهان معادل سقوط ماهانه یک هواپیماست

    وی جان باختگان ناشی از تصادف در استان اصفهان ماهیانه حدود 91 نفر و روزانه بیش از سه نفر است و شبیه این است که ماهیانه یک هواپیما در اصفهان سقوط کند اما به این موضوع مهم توجه جدی نداریم.

    سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه بیشترین تصادف در جاده‌ها در بازه زمانی 14 تا 18 رخ می‌دهد، اظهار داشت: عمده دلیل تصادف در جاده‌ها شامل عدم توجه به جلو 47 درصد، عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت 21 درصد، عدم رعایت حق تقدم 10 درصد و تغییر مسیر ناگهانی چهار درصد بوده است.

    آزاد راه کاشان پرحادثه‌ترین جاده استان اصفهان در سال جاری

    وی با بیان اینکه پرحادثه‌ترین جاده در استان اصفهان آزاد راه کاشان بوده است، گفت: بر این اساس محور ایمن در این مسیر احداث خواهد شد تا با ایجاد 20 ایستگاه استراحت در این جاده که در سال آینده دائمی خواهد شد امیدواریم بر این مشکل مهم فائق بشویم.

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: محور میمه - دلیجان و آزاد راه نطنز - بادرود رتبه‌های بعدی آمار بالای تصادفد جاده‌ای در اصفهان را به خود اختصاص دادند.

    وی با اشاره به اینکه 14 درصد تصادفات در آزادراه، 26 درصد بزرگراه و 28 درصد راه اصلی بوده است، بیان داشت: 56 درصد تصادفات در جاده در روز و 44 درصد در شب رخ داده و بیشترین خودروهای تصادفی نیز پراید با 26 درصد و پژو 28 درصد بوده است.

    کشف بیش از 34 تن مواد مخدر در سال جاری

    سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از 34 تن مواد مخدر کشف شد که ناشی از مجاهدت نیروی انتظامی است، بیان داشت: بیش از 23 هزار نفر قاچاقچیان عمده، خرده و عمده فروش و معتادان سخت و متهاجر در این طرح دستگیر شدند.

    وی افزود: در این راستا 179 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و در سال جاری با آنها برخورد شد و تمرکز خوبی بر آموزش همگانی وجود داشت.

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس در محلات آلوده به شکل مستمر مستقر شدیم و تشکیل نمایشگاه دائمی مواد مخدر علاوه بر آموزش‌های مختلف به گروه‌های هدف از دیگر اقدامات پلیس در این زمینه بوده است.

    افزایش 151 درصدی میزان جرایم فضای مجازی در اصفهان

    وی با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا کماکان با رشد جرایم مواجه هستیم و عمده این آمار ناشی از فرصت‌هایی است که مردم در اختیار مجرمان می‌گذارند، گفت: در سال جاری 151 درصد افزایش جرم در فضای مجازی وجود داشته است که بیشترین فراوانی جرم در فضای مجازی مربوط به برداشت اینترنتی از حساب‌های مردم است.

    سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه مردم با رعایت توصیه‌های پلیس در این بخش به دام شیادان نمی‌افتند، بیان داشت: کلاهبرداری یارانه‌ای دومین رتبه افزایش جرم را در فضای مجازی را داشته است و انتشار فیلم‌های خصوصی نیز رتبه سوم افزایش را به خود اختصاص می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه پلیس اصفهان بیش از 87 هزار سایت مجرمانه را رصد کرده است، ابراز داشت: در سال جاری 184 جلسه آموزشی برای گروه‌های هدف داشتیم تا مردم را از آسیب فضای مجازی درامان بداریم.

    افزایش 30 درصدی تماسهای مردمی با پلیس 110

    فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی اینترنتی تحت رصد قرار گرفتند که 76 درصد این کنترل افزایش یافت، اظهار داشت: در حوزه پلیس 110 در سال جاری حدود دو میلیون و 500 هزار تماس داشتیم که روزانه بیش از 9 هزار تماس را تشکیل می‌دهد که نسبت به مدت مشابه با افزایش 30 درصدی برخوردار بوده است.

    وی با تاکید بر اینکه امسال تجمیع خطوط 110 را شاهد بودیم، ابراز داشت: بدین ترتیب از این پس از ستاد فرماندهی استان اصفهان نیازهای همه امداد خواهان قابل رصد است و در صورت ضعف نیروی انتظامی در این بخش موضوع قابل پیگیری است.

    راه‌اندازی پلیس 110 فتا

    فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تجزیه و تحلیل جرم از دیگر ویژگی‌های این بخش است که قدرت عملیاتی پلیس را افزایش می‌دهد، گفت: ایجاد پلیس 110 گردشگری از دیگر اقدامات پلیس در سال جاری بود و از امروز پلیس 110 فتا نیز راه‌اندازی شده است.

    وی با اشاره به اینکه در سال جاری باند فروش لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و تقلبی شناسایی شد، گفت: بر این اساس 6 میلیارد ریال کالای تاریخ منقضی و غیراستاندارد کشف شد که از انواع لوازم بهداشتی مشهور در این اقلام وجود داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو