فونیکسریمکسبهتام

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید

تصویب لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان

عصر خودرو- لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان در جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

تصویب لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان بررسی شد.

    شهربانو امانی از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با این لایحه گفت: این لایحه در پی تصویب طرح شورای شهر تهران و ملزم کردن شهرداری تهران به ارائه لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان است. کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پس از جلسات متعدد با معاونت تخصصی شهرداری در حوزه حمل و نقل در نهایت این لایحه را به شورای شهر تهران ارسال کرد.

    امانی گفت: این لایحه امروز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با توجه به سرمایه انسانی خانواده‌ها و مردم که دانش‌آموزان و نسل آینده هستند می‌توان با تصویب این لایحه شرایط مطلوبی را در شهر تهران برای این افراد فراهم کرد.

    وی در ارتباط با مواردی که در لایحه آئین‌نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است گفت: تعریف ارتقا و همچنین کیفیت خودروهای سرویس مدارس، نحوه صدور فعالیت برای شرکت‌های تخصصی در حوزه سرویس مدارس، فرآیند گواهی صدور صلاحیت رانندگان سرویس مدارس، آرام‌سازی محیط پیرامونی مدارس، برنامه آموزشی برای رانندگان، دانش‌آموزان از مواردی است که در این لایحه به آن توجه شده است.

    این عضو شورای شهر تهران در ادامه از اعضا خواست تا نسبت به این لایحه رأی مثبت بدهند.

    احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: این کار ارزشمند و قابل تقدیری است اما در این حوزه دو سند داریم که سند اول مربوط به آموزش و پرورش و دولت است و سند بعدی مربوط به شهرداری است.

    وی ادامه داد: در لایحه‌ای که امروز قرائت شد، بیشتر مسئولیت‌ها به شهرداری تهران و در سند قبلی بیشتر مسئولیت‌ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است؛ پیشنهاد می‌دهم که تلفیقی از این دو سند را تعریف و در نهایت اجرایی کنیم. قاعدتاً آموزش و پرورش با توجه به مسئولیتی که در حوزه تعلیم و تربیت دارد، وظایف بیشتری را در این بخش باید به عهده داشته باشد. ضمن اینکه سندی نیز در شورای شهر سوم در ارتباط با وسایل ایمنی سرویس مدارس دانش‌آموزان وجود دارد که از آن سند نیز می‌توانیم کمک بگیریم.

    مسجدجامعی افزود: برخی از عناوینی که در سند لایحه شهرداری تهران آمده، جدید است و برخی از تعابیر و عناوین مشترک بین این سند و سند آموزش و پرورش است.

    در ادامه با توجه به عدم مخالفت اعضای شورای شهر تهران، کلیات این لایحه با 16 رأی موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو