فونیکسریمکسبهتام

شهرام میرزایی خبرداد:

بکارگیری ۲۲۱ امدادگر در محورهای مواصلاتی استان زنجان

اتوبانهای زنجان فاقد دور بر گردان و پایگاه امدا و نجات است

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از بکارگیری ۲۲۱ امدادگر در پایگاه های امداد و نجات هلال احمر استان زنجان در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

بکارگیری ۲۲۱ امدادگر در محورهای مواصلاتی استان زنجان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایلنا ،شهرام میرزایی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان زنجان هفت شعبه جمعیت هلال احمر مشغول فعالیت است، گفت: شعب هلال احمر در شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ماهنشان و ایجرود فعالیت می کنند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز طرح ملی خدمات نوروزی از  24 اسفندماه امسال تا 16 فروردین سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش  آمادگی توان امداد ونجات جمعیت هلال احمر جهت ارائه مطلوبترین و سریعترین عملیات پاسخگویی به درراه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادفات جاده ای در ایام تعطیلات نوروزی، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافرین در طول مسیرهای مسافرتی با حضور نیروهای امدادی، فرهنگ سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده ای منطبق بر اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، اعزام تیم های عملیاتی به منظور ارائه خدمات امداد ونجات به آسیب دیدگان حوادث ترافیکی و جاده های برون شهری و اعزام تیم های عملیاتی به منظور ارائه خدمات امداد ونجات به حادثه دیدگان حوادث کوهستان اجرا می شود.

    وی با بیان اینکه 13 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار خدمات بشردوستانه جمعیت با رویکرد ایمنی فرهنگ سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده ای و سلامت، در محورهای مواصلاتی استان زنجان مستقر خواهند شد، افزود: نیروهای پیش بینی شده برای اجرای طرح 360 نفر امدادگر و نجاتگر، هشت نفر پیرانپزشک، 19 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودری نجات، 9 دستگاه موتور آمبولانس، سه دستگاه خودرو چند منظوره آرگو، 14 دستگاه خودروهای پشتیبان کمک دار و یک دستگاه خودرو ارتباطات است.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان حفظ آمادگی لازم برای پاسخگویی به حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله و همچنین بارش های برف و کولاک پیش بینی نشده در ایام نوروز و پیش بینی اسکان اضطراری درپایگاه های امداد ونجات جاده ای جمعیت هلال احمر وهماهنگی لازم بامدیریت بحران استان جهت اسکان دراماکن عمومی شهرستانها از دیگر اقدامات طرح ملی خدمات نوروزی خواند.

    به گفته وی، پاسخ گویی 24 ساعته مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات با تلفن 112، استقرار تیم امداد هوایی و بالگرد در پایگاه های استان، استقرار تیم امداد و نجات کوهستان و تیم توانا(خواهران) در محور های استان، برگزاری 4 دوره بازآموزی امداد و نجات ویژه نجاتگران و پرسنل پایگاههای امداد ونجات جاده ای، دوره امداد و نجات پیش بیمارستانی 4 دوره با 180 فراگیرو دوره امداد و نجات جاده ای 4 دوره با 160 فراگیر و دوره ترابری امدادی و لجستیک 2 دوره با 60 نفر فراگیر از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان زنجان است.

    وی به اضافه شدن دو دستگاه خودرو نجات به ناوگان خودروهای امدادی استان زنجان اشاره کرد و گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در استان زنجان در محل پایگاه های امداد و نجات جاده ای، غزال؛ عوارضی زنجان – تبریز، تیر پارک و پایگاه پشتیبانی شمالغرب مستقر خواهد شد.

    میرزایی به برگزاری سه جلسه کمیته خدمات امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان با حضور اعضای کمیته در خصوص هماهنگی و تمهیدات کمیته در پایان سال و تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: 25 اسفند رئیس جمعیت هلال احمر، طرح ملی امداد نوروزی را در زنجان استارت خواهند زد.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پایگاه های جمعیت هلال احمر مجهز به آمبولانس کمک دار و خودرو نجات وتجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نجات و ست های SOS می باشد.

    وی به طرح ملی ایمنی و سلامت هم اشاره کرد و گفت: نیروهای بکارگرفته شده در طرح  221نفر است که در 16پست راهنمای مسافرین نوروزی مبادی ورودی– خروجی ، مراکز تاریخی ودیدنی استان؛ در زنجان 6 پست، در ابهر یک پست، در خدابنده 3 پست، در طارم یک پست، در ماهنشان 2 پست، خرم دره یک پست، در ایجرود یک پست و یک خیمه نماز  در پست شهرستان ایجرود مستقر خواهد شد.

    به گفته میرزایی از دیگر برنامه های این طرح آموزشی و فرهنگی با رویکرد بهبود رفتارهای ترافیکی گردشگران نوروزی، ایجاد فضای دوستدار کودک( بازی های کودکانه ، مسابقه نقاشی ، قرآن بخوان و جایزه بگیر)، ایستگاه سلامت ( انجام تست قند خون وکنترل فشار خون )، کمپین نه به تصادفات جاده ای، اجرای طرح سحاب ( سیار با دوچرخه –   ارائه خدمات امداد و راهنمای مسافرین)، حمایت از طرح های بهرفت( بهبود رفتارهای ترافیکی جوانان و نوجوانان و آگاهی بخشی به مسافران) خواهد بود.

    به گفته میرزایی استان زنجان جزو استان‌های حادثه‌خیز است و با این وجود فاقد دور برگردان‌های اتوبانی برای مواقع اضطراری  امداد و نجات جاده ای،  پایگاه امداد و نجات و آشیانه بالگرد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط