فونیکسریمکسبهتام

در ۱۱ ماه گذشته:

۱۶۸ تن در محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست دادند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه، ۱۶۸ تن براثر تصادف در محورهای مواصلاتی استان جان باختند و حدود ۸۴۰ تن مصدوم شدند.

۱۶۸ تن در محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست دادند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ مختار پناهی  افزود: 37 درصد تصادفها در سال جاری در آزادراه ها، 33 درصد در بزرگراه ها، 15 درصد در راه های اصلی و 15 درصد در راه های فرعی و جاده ای استان رخ داده است.
    به گفته وی، آزادراه قم - تهران با 25 فوتی و آزادراه قم - کاشان با 19 فوتی، بیشترین آمار فوتی ها در محورهای مواصلاتی قم را به خود اختصاص داده است.
    وی با بیان این که حدود 40 درصد تصادف ها در محورهای مواصلاتی قم به دلیل واژگونی خودروها بوده است افزود: عدم توجه به جلو، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز از دیگر علل تصادف ها در سطح جاده های قم به شمار می آید.
    پناهی در ادامه با بیان در سال 95 با همکاری اداره کل راهداری، 66 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی قم شناسایی شد، تصریح کرد: تاکنون 25 نقطه رفع نقص شده است و بقیه نقاط نیز به مرور اصلاح می شود.
    وی، مهمترین نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: محور جعفریه به سمت آوه، کیلومتر 10 محور جعفریه از قلعه سنگی به سمت مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، پل شهر جعفریه، کمربندی امام علی(ع)، کیلومتر 35 آزادراه قم - کاشان، کیلومتر 35 تا 60 آزادراه قم - گرمسار، محور قدیم قم - تهران و ابتدای شهرک صنعتی شکوهیه، محور قم - سلفچگان مقابل پاسگاه 10، دوربرگردان های غیر استاندارد در محور قم - سلفچگان و آزادراه قم - تهران(ورودی و خروجی بهشت معصومه) از جمله این نقاط است.
    وی اضافه کرد: محور کهک به لنگرود کیلومتر سه، هفت، 15 و 17 به دلیل پیچ و شیب های جاده، محور ورجان به کهک، پردیسان به ورجان، روستای قبادبزن، محور قم - اراک، روستای راهجرد پیچ امامزاده جعفر، جاده قدیم قم - ساوه ابتدای روستای تاج خاتون و سه راهی دستجرد نیز از دیگر نقاط حادثه خیز این استان محسوب می شود.
    پناهی از کمربندی امام علی(ع)، حد فاصل تقاطع 72 تن تا امامزاده جمال به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز مهم این استان یاد کرد و گفت: گاردریل ها و ورودی و خروجی این محور وضعیت مناسبی ندارد و شاهد تصادف های زیادی در آن هستیم.
    وی با بیان این که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور بوده و سالانه حجم زیادی از خودروها در سطح جاده های این استان تردد می کنند گفت: کمربندی امام علی(ع)، ظرفیت این حجم از خودروها را ندارد و باید کمربندی استانداردی احداث شود تا شاهد کاهش تصادف ها و ترافیک به خصوص در تقاطع 72 تن و ورودی و خروجی های این استان باشیم.
    کمربندی قم « بلوار امام علی(ع) » که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در 2 باند ماشین رو، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به تقاطع 72تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای جاده قم - سلفچگان متصل می کند.
    ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریعتر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بلعکس را طی کنند و به مقصد برسند.
    رئیس پلیس راه استان قم در بخش دیگری از این گفت و گو، با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال 97، شاهد افزایش حدود 15 درصدی ترددها در سطح جاده های قم بودیم گفت: درنوروز 98 نیز با توجه به افزایش تعطیلات، پیش بینی می کنیم میزان ترددها حدود 15 درصد افزایش یابد.
    پناهی با بیان این که پلیس راه استان قم با استفاده از حداکثر توان نیرویی و خودرویی و نیروهای کمکی، در خدمت همشهریان و زائران در ایام نوروز است، به رانندگان توصیه کرد حتما قبل از سفر از سلامت خودروی خود اطمینان داشته باشند و درصورت نقص فنی نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
    وی گفت: رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده، هر 2 ساعت رانندگی به مدت 15 دقیقه استراحت کنند و استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان الزامی است.
    وی با بیان این که رعایت فاصله طولی با خودرو جلو می تواند در کاهش تصادف ها نقش بسزایی داشته باشد ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شاهد کمترین تصادف ها در سطح جاده های قم در ایام نوروز 98 باشیم.
    350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
    1175 / 6133/
    انتهای پیام /*

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط