فونیکسریمکسبهتام

استاندارد تهران در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان:

سوانح و حوادث ترافیکی پس از بیماری‌های قلبی بیشترین تلفات را دارند

عصر خودرو- استاندار تهران با بیان اینکه از فرمانداران استان‌ها درخواست کرده‌ایم تا نقاط حادثه‌خیز و مه‌گیر را به صورت دقیق شناسایی و اعلام کنند، گفت: سوانح و حوادث با ۱۷.۵ درصد تلفات بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین تلفات را دارند که باید حتما مورد بررسی قرار گیرند.

سوانح و حوادث ترافیکی پس از بیماری‌های قلبی بیشترین تلفات را دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاهخ بری «عصر  فارس،‌انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان درخصوص اینکه کارشناس راه‌آ‌هن بیان کرد بودجه‌ای برای احداث پل در منطقه قرچک وجود ندارد، گفت: مشاور حقی ندارد برای شرایط تعیین تکلیف کند؛ لذا باید وضعیت را بررسی کند و تصمیم نهایی با مدیرکل راه‌آهن است. فلسفه وجود این جلسه شنیدن نقطه‌نظرات کارشناسی است و ما باید نظرات خود را برای انجام بهتر مصوبات ارائه کنیم.

    وی در ارتباط با مشکل ترافیکی منطقه محمدآباد قرچک گفت: باید کارگروهی از دفتر فرمانداری استانداری، پلیس راهور، راه‌آهن و شهرداری تشکیل شود و همچنین برای احداث زیرگذر در محله داودآباد این اقدام باید به صورت اصولی و تا 7.30 متر عرض داشته باشد. شرکت راه‌آهن می‌خواهد این پل را با عرض 6.30 متر بسازد که خطرات بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

    بندپی در ادامه افزود: ما عضو کنوانسیون ژنو هستیم و حتما باید در خصوص مسیرهای اصلی و ترانزیتی استانداردها را رعایت کنیم. زیرا اگر کوچکترین مشکلی برای شهروندی بوجود آید ما باید پاسخگو باشیم.

    در این جلسه مطرح شد با توجه به نزدیک بودم ایام نوروز مصوبه‌ای از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ارسال شده که در آن وضعیت تلفات جاده‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین فرمانداران در شهرستان‌ها نیز باید درخصوص کاهش تلفات اقدام کنند. در پایان سفرهای نوروزی آمارهای تصادفات بررسی خواهند شد و اگر کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد نباشیم مسئول مربوطه ماخذه خواهد شد.

    استاندار تهران در ادامه ضمن بیان مکاتبه‌ای با فرمانداران شده است،‌گفت: ما از فرمانداران شهرستان‌ها خواهش کرده‌ایم تا جلسات شورای ترافیک را برگزار کنند و نقاط حادثه‌خیز و مه‌گیر در استان تهران به تفکیک محل و به صورت دقیق شناسایی شود تا برای رفع اشکال اقدام به عمل آید. یکی از رسالت‌هایی که ما علاوه بر تکلیف قانون برعهده داریم نجات جان انسان‌ها است. خانواده‌ای که پس از 11 ماه تصمیم به سفر در تعطیلات نوروز یا تابستان می‌کنند باید از هر لحاظ امنیت داشته باشد.

    وی بیان کرد:علاوه بر توسعه تکنولوژی و کاهش شدت جراحات ولی آمارهای معلولیت ناشی از حوادث شهری و درون‌شهری بسیار بالا است. سوانح و حوادث با 17.5 درصد تلفات پس از بیماری‌های قلبی و عروقی که 41 درصد از متوفی را تشکیل می‌دهد بیشترین تلفات را شامل می‌شوند که این مورد به ایمنی رانندگان و رعایت قانون بازمی‌گردد.

    بندپی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های سوانح و حوادث بیش از سرطان‌ها که 13.5 درصد مرگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهند مورد مهمی است که باید مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرند که براساس آن می‌توانیم آمار تلفات در مصدومان را کاهش دهیم.

    وی افزود: می‌گویند در 30 کیلومتری شهرها بیشترین تصادفات رخ می‌دهد. در برنامه توسعه چهارم تکلیف شده بود وزارت راه و شهرسازی در شناسایی نقاط حادثه‌خیز اقدام کند و همچنین اورژانس و هلال‌احمر در زمان طلایی مصدومان را به مراکز درمانی برساند. در نقاط شهر تهران 133 نقطه حادثه‌خیز، شهرستان‌ها 190 نقطه و در معابر برون‌شهری 57 نقطه حادثه‌خیز وجود دارد و اگر حادثه‌خیز بودن این نقاط رفع شود امری خداپسندانه و حرکت به سوی اجرای قانون است.

    در این جلسه شهردار قرچک بیان کرد: طرح‌های راه‌آهن دارای مشکل است و در صورتی که خودروها برای عبور با مشکل مواجه می‌شوند باید از خیابان‌های باریک روستا عبور کنند و همچنین در تردد خودروهای سنگین مشکل بوجود می‌آید.

    فرماندار قرچک بیان کرد: از جایی که طرح احداث کمربندی قرچک سال‌ها قرار است اجرایی و عملیاتی شود ولی با وجود حوادث ایجاد شده ما از راه‌آهن انتظار نداشتیم اقدامات خود را تاکنون به تعویق بیندازد.

    تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: به طرحی که راه‌آ‌هن ارائه کرده نقد وارد است و باید شرایط را سامان بخشد. طرحی که شرکت راه‌‌آهن برای احداث پل ارائه کرده پاسخگوی رفع وضعیت ترافیک نیست زیرا ترددها روز به روز در این مسیر در حال افزایش است و ما باید اقدامات را به گونه‌ای انجام دهیم تا حداقل برای 50 سال آینده به مشکل برخورد نکنیم. لذا اقدامات راه‌آهن در کاهش بار ترافیک عبوری نقش آن چنانی ندارد.

    در این جلسه مسئولان پزشکی قانونی استان تهران، راه‌آهن، راهداری، پلیس راهور ویژه شرق و غرب، اورژانس و هلال‌احمر حضور داشتند.

    کتابدار مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیان کرد: همانطور که در جلسات گذشته عنوان شد طرح زمستانه از 22 آذر تا 24 اسفند و طرح نوروزی نیز از 25  این ماه آغاز خواهد شد. از ابتدای سال تاکنون مجموع حوادث گزارش شده 261 مورد بوده که 112 مورد جاده‌ای عمده‌ترین حادثه و پس از آن موارد مربوط به امداد کوهستانی است.

    مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیان کرد: در طرح زمستانه 35 پایگاه ثابت و موقت خدمات‌رسانی می‌کنند و روزانه 214 نفر به صورت کادر یا داوطلب در مراکز ما حضور دارند. طی اقدامات انجام شده 97 نفر به بیمارستان انتقال یافتند، 39 نفر سرپایی درمان شدند و 136 نجات یافته داشته‌ایم. همچنین کمک‌هایی در مناطق برفی و کوهستانی، مواردی مربوط به ریزش آوار و ... انجام شده که به طور کلی می‌توان گفت افزایش خدمات داشته‌ایم.

    مسئول اورژانس استان تهران بیان کرد: ما مانند سابق امسال نیز از نظر مصدومیت آمار بالایی داشتیم ولی تعداد فوتی‌ها کمتر شده است. با توجه به گرمتر بودن هوای زمستان نسبت به سال‌های گذشته سرمازدگی افراد در شهر و استان تهران کمتر دیده شد. ما اکنون 192 پایگاه و آمبولانس فعال داریم که نیاز به آمبولانس‌های دو دیفرانسیل در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

    دبیر شورای ترافیک استان تهران نیز بیان کرد: ما هر ساله نسبت به سال قبل رشد کشته و مصدومان را داریم لذا باید سالانه آمار تلفات و کشته‌ها 10 درصد کاهش یابند ولی آمار موجود نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده ناچیز بوده‌اند.

    مسئول پزشکی قانونی در پاسخ گفت: ما متولی افزایش یا کاهش آمار کشته‌ها نیستیم بلکه تنها آمارها را ارائه می‌کنیم.

    علی‌اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استاندار تهران با اشاره به ضرورت توسعه خطوط ریلی اظهار داشت: 70 درصد آلودگی تهران مربوط به ترافیک است ضمن اینکه روزانه شاهد ورود 600 هزار خودرو نیز به تهران هستیم.

    وی بیان کرد: با توجه به این حجم بالای ترافیک در پایتخت، رفع مشکل توسعه خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفته و 9 پروژه در این زمینه تعریف شده که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و یکی از آن‌ها در شهرستان‌های قرچک و ورامین است.

    مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استاندار تهران ادامه داد: دو زیرگذر قرچک را به شهرک صنعتی و کمربندی متصل می‌کند که زیرگذرها استاندارد کافی را نداشتند  از این‌رو به منظور استانداردسازی این زیرگذرها جلسات متعددی برگزار شد که مقرر شد مطالعات انجام و طرح مربوطه با رویکرد بهینه‌سازی مطرح شود.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو