فونیکسریمکسبهتام

ترخیص لوازم یدکی از گمرک اولویت دست چندم خودروسازان؛

دومینوی دردسرهای صنعت خودروسازی تمام شدنی نیست

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ترخیص لوازم یدکی از گمرک اولویت خودروسازان نیست گفت: در حال حاضر خودروسازان با دردسر جدیدی به نام فروش فوری روبه رو هستند چراکه به نظر می‌رسد میزان فروش آنها بیش از ۲۰ درصد ظرفیت تولید است.

دومینوی دردسرهای صنعت خودروسازی تمام شدنی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با اشاره به ضرورت ترخیص هرچه سریعتر لوازم یدکی خودرو موجود در گمرک چابهار، گفت: ترخیص این قطعات، اولویت خودروسازان نیست، ممکن است این شرکت‌ها ترخیص لوازم یدکی خودرو را دستاویزی برای دریافت مجدد تسهیلات از دولت قرار دهند تا  اعتبارت موردنیاز این امر را برای آنها محقق شود.
    محمدرضا منصوری

    گمرک به انباری برای خودروسازان تبدیل شده است

    نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه با بیان اینکه گمرک به انباری برای خودروسازان تبدیل شده است، افزود: این شرکت‌ها لوازم یدکی خودرو را تا زمانی که شرایط بحرانی نشود از گمرک ترخیص نمی‌کنند.

    وی با بیان اینکه هزینه‌های جانبی خودروسازان دست و پای آنها را برای ترخیص لوازم یدکی بسته است، تصریح کرد: ترخیص لوازم یدکی خودرو می‌تواند تا حدودی ظرفیت تولید را افزایش دهد البته افزایش تولید منوط به تامین قطعات متعدد است و درصورتی که یکی از لوازم یدکی خودرو فراهم نباشد نمی‌توان این وسیله را به مشتری تحویل داد.

    مادامی که ترخیص لوازم یدکی به  بحران تبدیل  نشود خودروسازان درصدد ترخیص آنها بر نمی‌آیند

    تامین تسهیلات بانکی و نقدینگی حاصل از پیش فروش خودرو تاثیری در رفع مشکلات صنعت خودروسازی نداشت

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: خودروسازی به حفره بزرگی برای کشور تبدیل شده است زیرا هر اعتباری که برای رفع مشکلات این صنعت اختصاص داده می‌شود نیازها را برطرف نمی‌کند؛ در واقع تامین تسهیلات بانکی و نقدینگی حاصل از پیش فروش‌ها در رفع مشکلات این صنعت نقشی نداشته است.

    منصوری با اشاره به حمایت‌های بسیار از صنعت خودروسازی، خاطرنشان کرد: علیرغم پیش فروش‌های بی حد و حساب خودرو، تامین تسهیلات بانکی و... عطش خودروسازان به دلیل معوقات زیاد برطرف نمی‌شود.

    وی با انتقاد از هزینه‌تراشی خودروسازان، اظهار کرد: چاله‌های خودروسازی به ویژه در پایان سال بسیار است چراکه این شرکت‌ها در روزهای پایانی سال 97، باید حقوق، عیدی و... را پرداخت کنند در این شرایط اگر اعتباری برای آنها باقی ماند، از آن برای ترخیص قطعات و لوازم یدکی موجود در گمرک چابهار استفاده کنند.

    خودروسازان با ادامه روند فعلی نمی‌توانند به تعهدات قبلی خود عمل کنند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازن نمی‌توانند با ادامه روند فعلی به تعهدات قبلی خود عمل کنند، گفت: در حال حاضر خودروسازان با دردسر جدیدی به نام فروش فوری روبه رو هستند اگرچه براساس تصمیمات قبلی مقرر شد 20 درصد ظرفیت تولید به فروش فوری اختصاص پیدا کند اما به نظر می‌رسد میزان فروش بیش از 20 درصد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو