فونیکسریمکسبهتام

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

اجرایی شدن طرح ایمن سازی خودرو‌های گاز سوز در دی ماه ۹۸

خودرو‌های پایه گاز سوز شامل طرح ایمن سازی نمی‌شوند

عصر خودرو- مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: طرح ایمن سازی خودرو‌های دوگانه سوز و گاز سوز در دستور کار وزارت نفت و وزارت صمت قرار دارد که تا دی ماه سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

اجرایی شدن طرح ایمن سازی خودرو‌های گاز سوز در دی ماه ۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ،  حمید قاسمی ده در خصوص طرح ایمن سازی خودرو‌های گاز سوز و دوگانه سوز اظهار کرد: طرحی از ماه گذشته در حال بررسی است که تا دی ماه سال 98 اجرایی خواهد شد این طرح بر این مبنا است که افرادی که دارای خودرو‌های گاز سوز یا دوگانه سوز هستند با مراجعه به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مشخصی از سلامت مخزن‌های گاز خودروی خود اطمینان حاصل می‌کنند.

    وی در ادامه افزود: این طرح شامل خودرو‌های پایه گاز سوز نمی‌شود و فقط خودرو‌هایی که پس از تولید کارخانه اقدام به گاز سوز کردن خودروی خود کرده اند شامل این طرح می‌شود.

    مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطر نشان کرد: همچنین پس از اجرایی شدن این طرح افرادی که خواستار دوگانه سوز کردن یا تبدیل سوخت خودروی خود هستند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت و ثبت نام، در کارگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت این روند را انجام دهند.

    قاسمی ده در رابطه با هدف راه اندازی این طرح بیان کرد: هدف از این طرح ایمن سازی است تا افرادی که خارج از روند تولید کارخانه، خودروی خود را دوگانه سوز کرده اند با ایمنی بیشتر به سوخت گیری و رانندگی در جاده‌ها بپردازند.وی ادامه داد: درحال حاظر برای این طرح زیر ساخت‌های لازم آماده شده است که بازرسان شرکت ملی استاندارد و متخصصان امر تبدیل سوخت که در سازمان صنعت دوره‌های لازم را دیده اند برای این طرح مشخص شده اند.

    مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص مراحل ثبت نام گفت: پس از اجرایی شدن این طرح و شروع به کار این بخش ها، افرادی که شامل این طرح هستند وارد سایت IRNGV.COM خواهند شد و اطلاعات شخصی و اطلاعات وسیله نقلیه خود را در سایت وارد می‌کنند سپس پیامکی از سمت وزارت صمت به صاحب خودرو ارسال خواهد شد که در آن اطلاعاتی در خصوص زمان و مکانی که فرآیند بازنگری تبدیل باید در آن صورت گیرد، درج شده است.

    قاسمی ده مطرح کرد: مالک خودرو به همراه خودرو خود به کارگاه مورد نظر که تحت نظارت سازمان صنعت است، مراجعه می‌کنند و خودرو توسط متخصصان تبدیل مورد بررسی قرار می‌گیرد، پس از بررسی در صورتی که خودرو نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد در همان مکان انجام خواهد گرفت.
    وی در رابطه با دیگر موارد بررسی توضیح داد: یک مورد بررسی دیگر نیز وجود دارد که در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در مخزن‌های سوخت توسط فرد متخصص، این مخزن به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و آزمایش‌های لازم روی آن انجام می‌گیرد که در صورت مشاهده مشکل، مخزن فرسوده اعلام می‌شود و با مخزن دیگری جایگزین خواهد شد.

    مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص خودرو‌های متخلف بیان کرد: در صورتی که در این کارگاه برای خودرویی مشکل گزارش شود و مالک خودرو به این مشکل خودروی خود بی اعتنایی کند، امکان سوخت گیری در جایگاه‌ها از وی گرفته می‌شود.

    قاسمی ده با بیان اینکه درحال حاضر 112 جایگاه در کل کشور به سیستم‌های هوشمند جهت جلوگیری از سوخت گیری مخزن‌های فرسوده مجهز هستند، گفت: برای دیگر جایگاه‌ها برنامه ریزی شده و تعداد جایگاه‌های هوشمند روزانه در حال افزایش است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو