فونیکسریمکسبهتام

در سال‌جاری؛

کرمانشاهی‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان جریمه شدند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور کرمانشاه گفت: در سال‌جاری رانندگان بیش از ۳۰ میلیارد تومان جریمه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۴ درصدی دارد.

کرمانشاهی‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان جریمه شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ فضل اله شیری ظهر امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ارائه آموزش‌های چهره به چهره در مجامع عمومی، مدارس و مهدهای کودک و سازمان‌های اداری 97 هزار و 943 نفر تحت پوشش قرار گرفتند و در حوزه تبلیغات محیطی 401 متر بنر و 32 هزار و 658 فقره بروشور چاپ شده است.

    وی افزود: 3380 دقیقه برنامه در صدا و سیما و 16 ویژه برنامه ترافیکی با اولویت شهر کرمانشاه اجرا شده است و در فضای مجازی 586 مورد پیام و تحلیل کارشناسی انجام و 767 خبر در جراید اطلاع رسانی شده است.

    رئیس پلیس راهور کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز در بخش‌های مختلف اعم از اصلاح هندسی معابر، شناسایی نقاط حادثه خیز و اختلال زا در ترافیک با احصا مقاطع و نقاط خاص اقدام شده نیز در سطح معابر شهری ساماندهی علائم و تجهیزات ترافیکی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه در برخورد با تخلفات و جرایم رانندگی از تمام ظرفیت‌های قانونی نظیر توقیف وسیله نقلیه، ارجاع به مراجع قضائی و صدور تبر جریمه استفاده می‌شود گفت: طی 11 ماه امسال 743 هزار و 675 برگ تخلف برای بیش از 917 هزار تخلف صادر شده است.

    شیری خاطرنشان کرد: ارزش ریالی برگه‌های تخلف صادر شده بیش از 30 میلیارد تومان بوده که از افزایش 24 درصدی از نظر مبلغ اعمال قانون حکایت دارد.

    وی ادامه داد: علاوه بر 107 هزار مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز، 14 هزار و 71 فقره توقیف خودرو و هفت هزار و 732 موتور متوقف شده که مجموعاً 22 هزار و 303 فقره وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل شدند.

    رئیس پلیس راهور کرمانشاه با اعلام اینکه صدور برگ جریمه برای موتورسواران 26 درصد افزایش داشته عنوان کرد: 1769 دستگاه خودرو که مبادرت به بی نظمی اجتماعی کردند به پارکینگ منتقل شدند.

    وی همچنین از ضبط 217 جلد گواهینامه رانندگی با 52 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل که نمره منفی داشتند خبر داد و افزود: 84 جلد ضبط گواهینامه افرادی که از نظر تست سلامت روانی و جسمی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر مشکل داشتند ضمن جریمه 400 هزار تومانی انجام شده است.

    شیری تصادفات 11 ماه 3240 فقره بوده که از این تعداد 1244 فقره خسارتی، 1977 فقره جرحی و 19 فقره تصادف در صحنه بوده است.

    وی با بیان اینکه 5157 نفر مجروح شدند که نسبت به سال قبل 13 درصد کاهش داشته است، ادامه داد در سطح معابر شهری 84 نفر کشته شدند که این از کاهش 23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

    سرهنگ شیری با بیان اینکه کرمانشاه برای سومین سال پیاپی کاهش کشته‌های ترافیکی را داشته است، گفت: از نظر فراوانی علل تصادفات عدم توجه به جلو با 30 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 20 درصد، عدم و عدم رعایت فاصله طولی با هشت درصد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند.

    وی تصریح کرد: شهرستان کرمانشاه بیشترین کاهش تصادفات فوتی را داشته است و بیشترین کشته‌های ترافیکی را افراد بی سواد با 26 نفر معادل 32 درصد کل متوفیان و بیشترین سن کشته شدگان را افراد 45 تا 70 سال با 33 درصد به خود اختصاص داده است.

    رئیس پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین علت مرگ و میر ورود ضربه به سر و صورت به 61 نفر معادل 75 درصد متوفیان بوده، تصریح کرد: این ناشی از ضعف در استانداردهای وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی آنها، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی بوده است.

    وی با بیان اینکه کرمانشاه بیشترین میزان کشته‌های ترافیکی عابرین پیاده را داشته افزود: 51 درصد تصادفات فوتی در روز و 44 درصد در خیابان‌های اصلی رخ داده همچنین 58 درصد تصادفات فوتی به دنبال تصادف وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

    شیری با بیان اینکه 90 هزار و 878 دستگاه تعویض پلاک شده خاطرنشان کرد: 324 هزار و 811 خودرو دارای پلاک کرمانشاه هستند که بر این اساس استان ما بیشترین خودرو را نسبت به جمعیت خود دارد.

    وی خاطر نشان کرد: در این مدت 2115 دستگاه خودرو اسقاط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 233 درصدی داشته است.

    رئیس پلیس راهور کرمانشاه از مراجعه 2051 نفر به مراجع قضائی برای تعویض ارکان شامل شاسی، اتاقک خبر داد و گفت: طی این مدت 40 هزار و 726 فقره گواهینامه جدید صادر شده است.

    وی بیان داشت: مراکز ارائه دهنده خدمات تعویض پلاک تا بیستم اسفند تا ساعت 16 و از بیستم تا بیست و نهم تا ساعت 17 باز هستند.

    شیری از اجرای طرح ترافیک نوروزی خبر داد و عنوان کرد: طرح ترافیک نوروزی در دو مرحله از 15 تا 25 اسفند و مرحله دوم از بیست و پنجم تا هفدهم فروردین با هدف برقراری نظم و ارتقا امنیت مردم در عبور و مرور با به کارگیری تمام امکانات و تعامل با ادارات ذیربط نظیر شهرداری، مدیریت بحران و سازمان‌های امداد و نجات برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در قالب طرح نوروزی چند طرح اعم از جمعه غریبان، جمعه آخر سال و چهارشنبه سوری گنجانده شده گفت: همچنین در ایام نوروز از ظرفیت همیاران و فرهنگ یاران پلیس استفاده می‌کنیم.

    رئیس پلیس راهور کرمانشاه اظهار داشت: به صورت ویژه از ظرفیت ناظران غیر محسوس و دوربین‌های پایش تصویری با همکاری دستگاه‌های مرتبط نظیر معاونت حمل ونقل شهرداری استفاده خواهد شد.

    به گفته وی، در برخورد با رانندگان متخلف از تمام ظرفیت‌های قانونی صدور برگ جریمه، اعمال نمره منفی، ضبط گواهینامه استفاده می‌شود همچنین خودروهایی که دارای شیشه‌های دودی هستند و اقدام به ناهنجاری اجتماعی نظیر دور دور می‌کنند تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ نگهداری می‌شوند.

    شیری از شدت عمل در برخورد با تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ شد و افزود: برای رانندگانی که تخلفات ساکن دارند برخورد در قالب صدور برگ جریمه یا انتقال به پارکینگ اعمال می‌شود.

    رئیس پلیس راهور کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه رسیدگی به تخلفات جلسه‌ای با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای جهت پرداخت خسارت به موقع با استقرار اکیپ‌های موقت در ایام نوروزی برگزار شده تا در رسیدگی فوری به تصادفات نهایت سرعت و دقت به عمل آید.

    وی با برشمردن محدودیت‌های ترافیکی خودروهای سنگین در معابر شهری افزود: از ساعت 23 تا 6.30 صبح به خودروهای سنگین اجازه تردد در معابر شهری داده شده همچنین از ابتدای سال 28 هزار و 226 فقره اعمال قانون کامیون انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 76 درصدی حکایت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو