فونیکسریمکسبهتام

پرونده فوت رییس سازمان تامین اجتماعی در دادگستری مفتوح است

عصر خودرو- رییس کل دادگستری استان گلستان گفت که پرونده سانحه رانندگی منجر به فوت محمد تقی نوربخش رییس فقید سازمان تامین اجتماعی همچنان در دادگاه مفتوح و تحت رسیدگی قضایی است.

پرونده فوت رییس سازمان تامین اجتماعی در دادگستری مفتوح است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، هادی هاشمیان در این پیوند امروز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: گزارش کارشناسی پلیس راه از صحنه سانحه چندبار مورد بررسی قرار گرفته و در آخرین مورد گروه کارشناسی پنج نفره هم راننده خودرو سواری تویوتا متعلق به استانداری گلستان را مقصر اصلی حادثه منجر به فوت رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.
    وی با بیان اینکه گزارش گروه کارشناسی 5 نفره نهایی شده و بزودی اعلام خواهد شد، گفت: پیش از این گروه های کارشناسی یک نفره و سه نفره به طور جداگانه حادثه را بررسی و اعلام نظر کرده بودند که مقصران به آن اعتراض داشتند.
    وی بیان داشت: در گزارش اولیه پلیس راه سه عامل راننده تریلر، راننده سواری استانداری و نقص فنی جاده (مدیرکل راه و شهرسازی) به یک میزان مقصر شناخته شدند که در مرحله بعد گروه سه نفره فقط راننده استانداری را مقصر شناخت و این نظریه از سوی گروه کارشناسی پنج نفره هم تایید شد.
    به گفته رییس دادگستری گلستان راننده خودرو استانداری گلستان حامل رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی هنگام دور زدن حق تقدم را رعایت نکرده است و همین عامل اصلی علت برخورد با تریلی بود.
    هاشمیان در خصوص تقصیر یا قصور رییس پلیس راه گلستان در تامین حفاظت مسیر حرکت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه نیز گفت:
    در این ارتباط پلیس راه مقصر نبوده و شکایتی بر علیه فرمانده آن به دادستان نظامی نشده است.
    پیش از این دادستان نظامی استان گلستان گفته بود اگر شکایتی از پلیس راه مبنی بر کوتاهی در انجام وظیفه واصل شود مرجع قضایی بدون هیچ ملاحظه ای به آن رسیدگی خواهد کرد.
    به گزارش ایرنا، در جریان سفر 24 آبان 97 محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان خودرو حامل جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه در دوربرگردان جاده شصت کلای گرگان با یک دستگاه تریلی برخورد کرد که بر اثر آن تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین دچار صدمه شدید شدند و پس از ساعتی جان باختند.
    همچنین خلیل حنیف از مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصدوم شد.
    در این سانحه راننده خودرو سواری تویوتا متعلق به استانداری گلستان آسیب جدی ندید.
    رییس پلیس راه گلستان در اظهار نظر اولیه گفته بود: رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده خودرو تویوتا حامل رییس فقید سازمان تامین اجتماعی در هنگام دور زدن، توجه ناکافی به جلو از سوی راننده تریلی و ناایمن بودن دوربرگردان محل وقوع حادثه سه دلیل اصلی در بروز سانحه بوده است که این نظریه در مراحل بعدی کارشناسی رد شد.
    به گفته سرهنگ دوم علی عبدی؛ از آنجا که استانداری گلستان برای تامین ترافیکی تردد وزیر کار و تعاون درخواستی نداشته و جلسه هماهنگی برگزار نکرد؛ پلیس راه اقدامی انجام نداده است ضمن اینکه مطابق دستورالعمل حفاظت از شخصیت ها؛ رییس سازمان تامین اجتماعی فاقد رده حفاظتی است.
    به گزارش ایرنا امسال 174 نفر در جاده های استان گلستان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
    مطابق آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در این استان 123 نقطه حادثه خیز و پرخطر وجود دارد که 48 مورد آن پُرسانحه است.
     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو