فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت به تعاونی‌های اتوبوسرانی باید یارانه پرداخت کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید از طریق ارائه مشوق های مالی و یارانه ها نسبت به حمایت از حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش های اتوبوسرانی اقدام کند تا افزایش قیمت بلیط در ایام نوروز بر مسافران فشار اضافی وارد نکند.

دولت به تعاونی‌های اتوبوسرانی باید یارانه پرداخت کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به افزایش 20 درصدی قیمت بلیط اتوبوس در ایام نوروز، گفت: در شرایط کنونی بخش عمده ای از حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل برون شهری بر عهده بخش خصوصی است و آن ها بر اساس سود و زیان خود عمل می کنند.

    هزینه سنگین تأمین تجهیزات بر دوش رانندگان اتوبوس های برون شهری

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یک سال اخیر قیمت تجهیزات خودروهای سنگین به ویژه اتوبوس بالا رفته و رانندگان و تعاونی ها هزینه سنگینی را برای تأمین قطعات و رسیدگی به وسایل نقلیه پرداخت می کنند.

    باید تمهیدی اندیشیده شود تا هم مسافران بتوانند با هزینه پایین تر به مسافرت پرداخته و هم اینکه رانندگان و شرکت های تعاونی بتوانند از پس هزینه ها و تعهدات مالی بر بیایند
    وی ادامه داد: البته این مسائل تأیید کننده افزایش چشمگیر قیمت بلیط اتوبوس در ایام پرمسافر نیست، بلکه باید تمهیدی اندیشیده شود تا هم مسافران بتوانند با هزینه پایین تر به مسافرت پرداخته و هم اینکه رانندگان و شرکت های تعاونی بتوانند از پس هزینه ها و تعهدات مالی بر بیایند.

    ضرورت ورود دولت به کنترل قیمت اتوبوس در ایام عید/برخورد دستوری راهکار کاهش قیمت بلیط نیست

    بهادری افزود: قطعا ایام نوروز زمانی است که دولت باید برای کنترل قیمت های حمل و نقل به ویژه اتوبوس ورود کند، البته این رویکرد به معنای برخورد سلبی و دستوری برای کاهش قیمت بلیط نیست، بلکه دستگاه های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید برنامه ریزی را برای تقویت اعتباری و مالی حمل و نقل برون شهری صورت دهند.

    دولت به تعاونی های اتوبوسرانی باید یارانه پرداخت کند

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت باید از طریق ارائه مشوق های مالی و یارانه ها نسبت به حمایت از حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش های اتوبوسرانی اقدام کند تا افزایش قیمت بلیط در ایام نوروز بر مسافران فشار اضافی وارد نکند.

    نقش وزارت راه و شهرسازی در تأمین قطعات و تجهیزات ضروری اتوبوس های برون شهری

    وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به رویکرد چند ماهه در تأمین تجهیزات حمل و نقل عمومی، باید نسبت به تأمین تجهیزات اتوبوس ها از جمله لاستیک و قطعات یدکی خودروها اقدام کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: تصور من این است که در بحث افزایش بهای حمل و نقل عمومی، هزینه ها باید میان سه گروه مسافران، دولت و تعاونی های اتوبوسرانی تقسیم شود تا فشارها تنها بر یک حوزه وارد نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو