فونیکسریمکسبهتام

استاد دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد؛

نصب سیستمی بر روی خودروهای اروپایی برای جلوگیری از تصادف تا سال ۲۰۲۰

عصر خودرو- استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: اروپایی‌ها در سال ۲۰۲۱ سیستمی بر پایه سایبر فیزیکال بر روی خودروهای شخصی و عمومی راه اندازی می کنند که جدای از راننده برای جلوگیری از تصادف تصمیم گیری می‌کند.

نصب سیستمی بر روی خودروهای اروپایی برای جلوگیری از تصادف تا سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دارا رحمتی در سمینار پروتکل های ارتباطی اینترنت اشیاء و سامانه های فیزیکی سایبری که در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنرو معماری دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه کاربردهای زیادی برای اینترنت در جهان دیده می‌شود که عمدتا راهی برای ارتباط انسان با انسان بوده است اما اکنون می‌خواهیم ارتباط اشیاء با اشیاء و با انسان را به وسیله اینترنت اشیاء برقرار کنیم.

    وی افزود: اینترنت اشیاء به آن دسته از اشیا و وسایل که ارتباط بلقوه مثل انسان دارند و به نحوی قابلیت ارتباط با دنیای خارج داشته باشند گفته می‌شود.

    این استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: اگر اشیاء دارای نام، حواس پنجگانه(سنسور)، تفکر(هوش مصنوعی) و مکالمه درقالب سنسورهایی و هوش مصنوعی باشند اینترنت اشیاء را شامل می‌شوند که می توان از این مزیت استفاده‌های گوناگونی کرد.

    وی عنوان کرد: این طرح در سال 1999 توسط کوین اشتون معرفی شد و هدف آن ارائه تصمیم گیری‌هایی برای راحت تر شدن زندگی انسان بوده است.

    رحمتی ادامه داد: سامانه‌های فیزیکی سامانه‌هایی هستند که ارتباط بین دنیای فیزیکی شامل سنسورها و محرک‌ها و دنیای مجازی سایبری که در آن اطلاعات پردازش می‌شوند را برقرار می‌کند.

    وی با اشاره به استفاده از این سیستم در کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: اکنون از این سامانه در اتومبیل‌های خودران استفاده می‌شود که به وسیله یکسری سنسور، دوربین و پارامتر می‌توان خودرو را کنترل و به حرکت درآورد.

    این استاد دانشگاه صنعتی شریف، با بیان اینکه اینترنت اشیاء ترکیبی از سخت افزارها، سنسورها و پروتکل‌هاست گفت: اکنون در افراد دیابتی، سنسوری، قند خون را اندازه گیری می کند و طبق پروتکل‌هایی میزان انسولین مورد نیاز به وسیله دستگاهی به بدن فرد تزریق می‌شود.

    وی با اشاره به انقلاب صنعتی اول در قرن 18 که به وسیله نیروی بخار، دستگاه‌ها به حرکت درآمدند، اظهار کرد: در انقلاب صنعتی دوم به وسیله نیروی برق توانستند محصولات انبوه را تولید کنند و پس از آن انقلاب سوم شامل استفاده از فناوری اطلاعات و الکترونیک شد که این دوره نیز در سال 2009 به اتمام رسید.

    رحمتی، انقلاب صنعتی چهارم را مبتنی بر سامانه های فیزیکی سایبری دانست و افزود: از اینترنت اشیاء می‌توان برای اسمارت فون‌ها، وسایل شخصی، شهرهای هوشمند، کنترل حمل و نقل، بهبود فرآیندهای کشاورزی و سایر مباحث گسترده دیگر استفاده کرد.

    وی با اشاره به اینکه آینده اینترنت اشیاء بوسیله هوش مصنوعی رقم می خورد یادآور شد: هم پوشانی واضحی بین هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو