فونیکسریمکسبهتام

برنامه تأمین سوخت سفر‌های نوروزی تشریح شد

آغاز طرح نظارت نوروزی بر عرضه فرآورده‌های نفتی از ۲۹ اسفند

عصر خودرو- مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تدابیر اندیشیده شده برای فرآیند تامین و توزیع سوخت کشور در نوروز ۹۸ را تشریح کرد.

برنامه تأمین سوخت سفر‌های نوروزی تشریح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت نفت، محمد فرازمند، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مانند سال‌های گذشته از ابتدای بهمن ماه اقدام‌های لازم را برای نظارت بر روند سوخت‌رسانی در کشور آغاز کرده و از هم اکنون برای تأمین به‌موقع و مطلوب سوخت مورد نیاز هموطنان در ایام نوروز 98 آماده است.

    وی افزود: از ابتدای بهمن ماه به مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش اعلام شده است که با حضور در جایگاه‌ها و بازدید و ارزیابی آنها، نسبت به رفع عیوب تلمبه‌ها و نقایص فنی اقدام و وضعیت خدمات رفاهی جایگاه‌ها شامل آمادگی مبلمان جایگاه‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی را ارزیابی کنند.

    مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: این نظارت‌ها در همه روز‌های سال توسط همکاران ما در مناطق انجام می‌شود، اما در دو ماه پایانی سال روند ویژه‌ای را سپری می‌کند تا به‌سرعت نسبت به رفع مشکلات اقدام شود. هدف از این کار، آمادگی جایگاه‌ها برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز به مسافران همراه با آرامش است تا نسبت به خدمات ارائه شده رضایت لازم را داشته باشند.

    اعزام 6 اکیپ جداگانه به 6 محور مواصلاتی مهم کشور

    مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آمادگی و اعزام اکیپ‌های جداگانه به محور‌های مهم مواصلاتی کشور از روز هجدهم اسفندماه خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها شامل نمایندگانی از ستاد است که به منظور بازدید و کنترل عملکرد به مناطق اعزام می‌شوند تا در روز‌های پایانی سال، نسبت به بررسی و رفع نواقص احتمالی اقدام کنند و از آمادگی کامل جایگاه‌ها در این محور‌ها شامل محور تهران – البرز – چالوس – ساری – گلستان، قم – اراک – لرستان – اهواز – آبادان، قزوین – زنجان – گیلان – اردبیل – آذربایجان شرقی، شاهرود – سبزوار – خراسان رضوی، همدان – کردستان – کرمانشاه و اصفهان – یزد – کرمان – هرمزگان اطمینان یابند.

    فرازمند با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد از نخستین روز شنبه قبل از عید، مسافرت‌ها آغاز می‌شود و در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، 28 و 29 اسفند ماه به اوج خود می‌رسد، گفت: انبار‌های نفت این شرکت با حداکثر ظرفیت، مهیای سوخت‌گیری برای جایگاه‌ها هستند و ناوگان نفتکش کشور نیز آماده ارسال سوخت به جایگاه‌ها است.

    کشیک‌های نوروزی در ستاد و مناطق سی‌وهفت‌گانه

    وی همچنین از در نظر گرفتن کشیک‌های نوروزی در 16 روز تعطیلات نوروز در مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: همه مسئولان فنی و عملیاتی به منظور هماهنگی بین مناطق، با مراکز استان و ستاد پخش در ایام نوروز در مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها حضور خواهند داشت. افزون بر این، در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز برنامه کشیک منظم در نظر گرفته شده است و هر روز یکی از مدیران و اعضای هیئت مدیره به عنوان مدیر کشیک بر عملیات سوخت‌رسانی کشور نظارت خواهند کرد، ضمن آنکه مدیریت عملیات و مدیریت تأمین و توزیع نیز به صورت مستمر و روزانه در تماس با مناطق، موارد را رصد و مشکلات احتمالی را رفع می‌کنند.

    آغاز طرح نظارت نوروزی بر عرضه فرآورده‌های نفتی از روز 29 اسفند

    مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: همراه با گروه‌های عملیاتی و نظارتی، یک گروه دیگر از همکاران روابط عمومی نیز با عنوان طرح نظارت، کار خود را از روز 29 اسفندماه آغاز می‌کنند. گفتنی است که فعالیت این گروه شامل نظارت بر مسائل فنی و عملیاتی و ایمنی نیست و فقط در رابطه با آماده بودن جایگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران، جایگاه‌ها را محور به محور مورد بازدید قرار داده و اشکالات موجود را به ستاد و مدیریت عملیات اعلام و نسبت به سنجش میزان رضایت‌مندی مردم و درصد آمادگی جایگاه‌ها اقدام می‌کنند.

    فرازمند تصریح کرد: در استان‌های بزرگ‌تر، روزانه هشت اکیپ و در استان‌های کوچک‌تر روزانه چهار اکیپ از جایگاه‌ها بازرسی می‌کنند که به ترتیب اکیپ اول مسئول کنترل کیفیت فرآورده در جایگاه‌ها، اکیپ دوم مسئول کنترل کمیت فرآورده‌های توزیع شده، اکیپ سوم مسئول بازرسی و نظارت بر عرضه فرآورده شامل مسائل کلی، شکوائیه و … و اکیپ چهارم شامل همکاران روابط عمومی هستند که در همه جایگاه‌ها در کنار همکاران عملیات و فنی حضور می‌یابند.

    نظارت مستمر بر کیفیت فرآورده‌های توزیعی با آزمایش فرآورده‌ها

    مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور مستمر اکیپ‌های بررسی کیفیت فرآورده‌های توزیع شده در جایگاه‌ها گفت: این اکیپ‌ها به صورت مستمر و بدون وقفه، در همه 16 روز تعطیلات نوروز نسبت به آزمایش فرآورده‌های توزیعی در جایگاه‌ها اقدام و بر کیفیت فرآورده‌های تحویلی در محور‌های اصلی نظارت خواهند کرد. افزون بر این، گروه خدمات مهندسی نیز مأموریت دارد کمیت تلمبه‌ها را با پیمانه‌سنجی و اندازه‌گیری کنترل کند.

    فرازمند، نظارت کارکنان روابط عمومی‌های مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش در ارتباط با نحوه رفتار کارگران جایگاه‌ها، چاپ و توزیع بروشور‌هایی در جایگاه‌های شهر‌ها به منظور معرفی موقعیت جایگاه‌های عرضه سوخت و نیز فاصله جایگاه‌ها از یکدیگر را که مختص هر استان است از دیگر تدابیر اندیشیده شده برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی اعلام کرد.

    وی تاکید کرد: در کنار این تدابیر، همکاران ما در ستاد‌های تسهیلات نوروزی که در استان‌ها به صورت مجزا تشکیل می‌شود، نسبت به هماهنگی بین‌دستگاهی برای خدمات‌رسانی در ایام نوروز اقدام می‌کنند و خوشبختانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از جمله سازمان‌هایی است که در طول سال‌های گذشته توانسته است به بهترین شکل ممکن خدمات‌رسانی به مردم و مسافران را انجام دهد.

    تأمین نفت‌گاز مورد نیاز اتوبوسرانی و کامیون‌ها

    فرازمند با اشاره به پیش‌بینی افزایش مصرف سوخت اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در روز‌های پایانی سال، اظهار کرد: به همه جایگاه‌ها اعلام شده است با حداکثر ظرفیت، نفت‌گاز مورد نیاز کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را ارائه کنند.

    تأمین مطلوب سوخت مورد نیاز 60 فرودگاه کشور

    وی همچنین از تأمین مناسب سوخت مورد نیاز بخش هوایی در 60 فرودگاه کشور و مراکز سوخت‌گیری هوایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پرواز‌های فرودگاه‌های کشور در ایام نوروز به صورت فوق‌العاده انجام می‌شود، نهایت آمادگی برای تأمین سوخت هواپیما‌ها وجود دارد، در بخش قطار‌ها و دریایی نیز همه امکانات شرکت برای تأمین سوخت آماده شده است و امیدواریم امسال هم مانند سال‌های گذشته خدمات‌رسانی مناسبی داشته باشیم.

    نمازخانه‌های اختصاصی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت

    مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آماده بودن تعدادی نمازخانه در سطح محور‌های اصلی مواصلاتی کشور خبر داد و گفت: پیش از فرارسیدن نوروز 98 اقدام‌های لازم برای آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی در جایگاه‌های عرضه سوخت انجام شده است که این نمازخانه‌ها توسط کارکنان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اداره می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو