فونیکسریمکسبهتام

ماجرای ورود بنز لاکچری به کشور چیست+تصویر

عصر خودرو- ورود یک دستگاه خودروی سواری بنز مدل ۲۰۱۹ CLS به داخل کشور همراه با سوالات و حواشی پیرامون آن طی روزهای اخیر در صفحات مجازی داغ شد. در این باره، یک مقام مسئول گمرکی جزئیات این ماجرا را تشریح می‌کند.

ماجرای ورود بنز لاکچری به کشور چیست+تصویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰
     

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، روز گذشته خبر ورود یک دستگاه خودروی بنز مدل 2019 CLS به داخل کشور در شبکه‌های مجازی دست به دست شد.

    این خبر به همراه تصاویر آن آنقدر جذاب بود که بیننده را به فکر فرو می‌برد. البته توضیحات این عکس همراه با سوالات و حواشی مختلفی بود اما پاسخی برای آن وجود نداشت. برخی از این سوالات عبارتست از:

    1- با وجود منع قانونی، این خودروی گران قیمت وارداتی به داخل کشور آمده است؟

    2- چرا و چگونه گمرک برای این خودرو مجوز صادر کرده است؟ ‌

    3- حجم بالای 2500 سی سی این سواری ورود آن را به کشور ممنوع می‌کند پس چگونه وارد شده است؟

    با اندکی تامل در تصاویر منتشر شده روشن است که این خودرو به صورت گذر موقت وارد کشور شده و به لحاظ قوانین مانعی برای ورود آن به کشور وجود ندارد.

    برای راستی‌آزمایی این موضوع و پاسخ به سوالات دیگر این موضوع با مسئولان گمرکی تماس گرفتیم تا جزئیات و واقعیات آن مشخص شود که در این باره صادق نامدار مدیرکل گمرک بازرگان را در رابطه با نحوه ورود این خودرو به کشور از مبادی رسمی اظهار داشت: در رویه‌های گمرکی به استناد ماده 78 قانون امور گمرکی و تبصره 2 ماده 142 آئین‌نامه اجرایی آن ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند وسیله نقلیه شخصی خود را به صورت گذرموقت به مدت سه ماه وارد کشور کنند.

    وی افزود: پس از انجام قوانین و مقررات و صدور مجوزها امکان تردد فراهم می‌شود. پرداخت ضمانت نامه گمرکی برای ورود این خودروها ضروری است و بعد از تاریخ سه ماهه بدون هیچ تغییراتی خودروی مذکور باید از کشور خارج شود.

    مدیرکل گمرک بازرگان تاکید کرد: این خودرو طبق اظهارنامه مربوطه، متعلق به یکی از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی بوده برای اولین بار وارد کشور شده است. ارزش این خودرو 69 هزار دلار بوده و طبق سامانه TSC بالغ بر 100 هزار دلار ارزش گذاری شده و نیز مدل این خودرو مربوط به سال 2018 است. در حال حاضر، مبلغ تضمین گذاشته شده برای این خودرو، 705 میلیون تومان است.

    نامدار یادآور شد: طبق قانون، هیچ منعی برای ورود گذرموقت خودرو وجود ندارد و پس از طی کردن فرایندهای اداری امکان تردد آنها فراهم می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو