فونیکسریمکسبهتام

یک مقام صنفی:

تولید تایر از مدت مشابه پارسال پیشی گرفت

عصر خودرو- نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: باوجود همه مشکلات داخلی و تحریم ها، از آغاز امسال تا امروز (یکشنبه، ۱۲ اسفندماه) تایرسازان توانستند ۱۰ تن بیش از مدت مشابه پارسال تولید کنند.

تولید تایر از مدت مشابه پارسال پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «پرویز اخوان» امروز (یکشنبه) در حاشیه اجلاس «استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایرانی» که در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، افزود: هیچ کمبودی در تایرهای تولیدی از طرف تولیدکنندگان وجود ندارد.

    به گفته این مسئول، تولیدکنندگان با وجود همه مشکلات همچنان به تولید ادامه می دهند و بر این اساس، اگر کمبودی از این نظر وجود دارد باید در جای دیگر جست و جو شود.
    اخوان اضافه کرد: تایرسازان علاوه بر تولید، در توزیع لاستیک های سواری نیز فعالانه مشارکت دارند اما توزیع تایرهای سنگین بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
    وی بیان داشت: از طرف تولیدکنندگان، هیچ تغییری در قیمت تایرها رخ نداده اما برخی ممکن است در بازار به سوء استفاده بپردازند.
    این مقام صنفی در مورد ثبت سفارش مواد اولیه مورد نیاز تایر نیز گفت: در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد، زیرا ارز فقط به کالاهای اساسی تعلق می گیرد.
    وی اضافه کرد: 2 قلم از اقلام وارداتی مورد نیاز تایرسازی یعنی «استیل کورد» (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال) و «کائوچوی طبیعی» که حجم شان در تولید بالاست، در گروه یک ارزی قرار گرفتند و بر این اساس مشمول دریافت ارز دولتی شدند.
    به گفته وی، «ارز تخصیص یافته به این اقلام نه دلار یا یورو، بلکه لیر ترکیه است».

    ** دریافت مطالبات
    وی در پاسخ به ایرنا در مورد پرداخت مطالبات تایرسازان از سوی خودروسازان یادآوری کرد: با مبلغ چهار هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته به خودروسازان، پرداخت بخشی از مطالبات تایرسازان آغاز شده و به طور نمونه گروه صنعتی بارز تاکنون 20 درصد مطالبات خود را از 2 خودروساز بزرگ کشور دریافت کرده است.
     پس از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به 2 شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت های خودروساز آغاز و مقرر شد بانک ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.

    ** افزایش قیمت مواد اولیه داخلی به دلیل طمع صادرکنندگان
    در این پیوند، سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران به ایرنا گفت: مبالغی برای پرداخت مطالبات تایرسازان بویژه 2 شرکت بارز و کویرتایر که طلبکاران عمده اند، تخصیص یافته است.
    «مصطفی تنها» ادامه داد: تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر به دلیل مشکلات ارزی و انتقال پول همچنان با مشکل مواجه است.
    وی یادآوری کرد: 45 درصد اقلام مورد نیاز تایرسازان وارد می شود اما در تامین مواد اولیه داخلی مانند دوده، نخ، کائوچوی مصنوعی و غیره نیز با مشکل مواجه ایم.
    «از آنجا که به دلیل افزایش قیمت ارز میل به صادرات زیاد شده است، تولیدکنندگان داخلی این مواد انتظار دارند مواد اولیه را با نرخ های صادراتی تهیه کنیم».
    وی بیان داشت: این مساله سبب شده است در برخی مواد اولیه، افزایش بیش از 2.5 برابری در مقایسه با آغاز امسال شاهد باشیم.
    سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران آخرین افزایش قیمت اعمال شده تایر را در دی ماه امسال برشمرد و گفت: تحویل اسناد و مدارک افزایش قیمت به سازمان حمایت تا اعمال افزایش قیمت ها بطور معمول چند ماه زمان می برد و در همین مدت قیمت ها دوباره افزایش یافته اند.
    به گزارش ایرنا، مطابق آمارها بیش از 33 میلیون حلقه تایر با وزن تقریبی 208 هزار تن در 10 ماهه امسال تولید شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو