فونیکسریمکسبهتام

دستورالعمل ساماندهی سواری‌های شخصی در گلستان اجرا می‌شود

عصر خودرو- معاون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان اظهارداشت: سال‌های گذشته برای ساماندهی سواری‌های شخصی مسافربر وزارت راه و شهرسازی دستورالعملی را ابلاغ کرده است.

دستورالعمل ساماندهی سواری‌های شخصی در گلستان اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، ایوب میرشاهی ظهر امروز  در جلسه ساماندهی مسافربرهای برون شهری اظهارداشت: سال‌های گذشته برای ساماندهی سواری‌های شخصی مسافربر وزارت راه و شهرسازی دستورالعملی را ابلاغ کرد که در آن این خودروها با معرفی به بانک و دریافت تسهیلات از پراید به پژو تبدیل شده و پلاک‌گذاری شوند تا ضمن تائید صلاحیت جابجایی مسافران برون‌شهری حق ورود به داخل شهر را نداشته باشند.

    وی افزود: از سال 95 مکاتباتی انجام شد تا برای این وسایل نقلیه مکانی و یا پایانه‌ای در نظر گرفته شود تا ضمن تردد آسان و قانونی بودن حرفه آنها در راستاس کاهش آسیب‌های اجتماعی از جابجایی مسافران برون شهری توسط خودروهای شخصی جلوگیری شود.

    معاون حمل و نقل مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان بیان داشت: به نظر می‌رسد برای جلوگیری از ترافیک و توجه به وضعیت معیشتی رانندگان شهرداری باید مکانی به عنوان ایستگاه‌ و جابجایی مسافران توسط این مسافربرها مشخص کند.

    همچنین عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهارداشت: ایجاد پایانه مسافربری سبب ساماندهی مسافربرهای برون‌شهری شده و بسیاری از مشکلات موجود رانندگان این حوزه حل می‌شود.

    وی وجود پایانه مسافربری در شهرها را ویترین آن شهر اعلام کرد و افزود: نبود پایانه مسافربری در دومین شهرستان استان گلستان یکی از چالش های مهم شهرستان است و شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به این مهم توجه و ‌تمرکز داشته باشد.

    معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: خط قرمز شهرستان آرامش و امنیت همه اقشار مختلف مردم نه قشر خاص است و در هیچ شرایطی نباید برای اعتراض تجمعی صورت گیرد تا این تجمعات غیرقانونی نهادینه شود.

    وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مشکلات صنفی خود را از مسیر قانونی و با نشست‌های دستگاه های اجرایی مرتبط و ایجاد راهکار مناسب حل کنیم.

    کریمی گفت: در مرکز شهر دوربین مانیتورینگ احداث شده که در مرکز راهنمایی رانندگی قابل مشاهده و کنترل بوده تا خودروهای شخصی که در میدان شهر مبادرت به جابجایی مسافران برون شهری می‌کنند اعمال قانون شوند.

    مسافربرهای برون‌شهری در گنبدکاووس ساماندهی شود

    دادستان شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: برای فعالیت در هر شغلی نیاز به مجوزهای لازم است و همه باید در فعالیت‌های شغلی خود از قانون تمکین کنند.

    سید خسرو خلیلی اظهارداشت:روز گذشته عده‌ای از رانندگان برون شهری در مسیر گنبدکاووس به آزادشهر در اعتراض سواری‌های شخصی در جابجایی مسافران و ورود آنها به داخل شهر تجمع کردند. این عمل خلاف قانون است و هرگونه تجمع باید با صدور مجوز انجام شود.

    وی افزود: از امور صنفی خود برای اهرم فشار بر مسئولان استفاده نکنید و در هر شغلی باید همه ما از قانون تمکین کنیم.

    دادستان شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: برای داشتن جامعه آرام و زندگی با آرامش همه باید به هم کمک کنیم زیرا هرگونه فعالیت شغلی در جامعه با برقراری آرامش میسر است.

    256 دستگاه مسافربر شخصی در گنبدکاووس توقیف شد

    جانشین پلیس راهور گنبدکاووس گفت: در 11 ماهه امسال 256 دستگاه مسافربر شخصی که به صورت غیرقانونی مسافران برون‌شهری را جابجا می‌کردند، توقیف شدند.

    سرهنگ مسعود بارانی اظهارداشت: در 11 ماهه امسال 256 دستگاه مسافربر شخصی‌که به  صورت غیرقانونی مبادرت به جابجایی مسافران برون شهری‌می‌کردند توقیف شده و 2 هزار و 222 دستگاه مسافربر شخصی نیز اعمال قانونی شدند که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

    وی افزود: پلیس راهور با تمام توان خود برای برخورد قانونی با خودروهای شخصی مسافربر برخورد می کند اما به تنهایی نمی توان این مشکل را حل کرد و باید ریشه ای اقدام شود.

    جانشین پلیس راهور گنبدکاووس بیان داشت: برای اعمال قانون برای مسافربرهای شخصی با همکاری شهرداری روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه پلیس راهور با خودرو شخصی در سطح شهرستان تردد کرده و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌کند.

    عاطفی نماینده رانندگان مسافربرهای برون‌شهری اظهارداشت: ما همه مکاتبات و مراحل قانونی را طی کردیم و فعالیت ما به عنوان مسافربرهای زرد برون‌شهری قانونی است. در حال حاضر در میدان 17 شهریور برای جابجایی مسافران توقف می‌کنیم اما با توجه به اینکه خودروهای شخصی بدون مجوز لازم در مرکز شهر اقدام به جابجایی مسافران مسیر گنبدکاووس به آزادشهر می‌کنند و از طرف دیگر مسافران باید برای رسیدن به این مکان یک کورس هزینه کنند، رانندگان با مشکل کمبود مسافر در این مکان هستند.

    وی افزود: روزانه 5 هزار مسافر در مسیر گنبدکاووس به آزادشهر در حال تردد هستند که بیش از 80 درصد آنها توسط خودروهای شخصی به صورت غیرقانونی جابجا می‌شوند.

    نماینده رانندگان مسافربرهای برون شهری گفت: شرکت مسافربری ما به صورت قانونی ثبت شده اما به علت کاهش مسافر و جابجایی آنها توسط مسافربرهای شخصی هر روز از تعداد 83 خودرو زرد این شرکت کم می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو