فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

مراکز معاینه فنی خودرو در تعطیلات نوروز فعال هستند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: مراکز مجاز مکانیزه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در ایام تعطیلات نوروز در دو شیفت روزانه در استان یزد فعال خواهند بود.

مراکز معاینه فنی خودرو در تعطیلات نوروز فعال هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی علیخانی با اشاره اجرای طرح نوروزی در حوزه حمل و نقل و راهداری که از سازمان راهداری کشور مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح ویژه حمل و نقل مسافران نوروزی از 25 اسفندماه جاری تا 17 فروردین ماه سال 98 به مدت 22 روز اجرا می شود.

    وی افزود: مراکز مجاز مکانیزه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در ایام تعطیلات نوروز در دو شیفت روزانه در استان یزد فعال خواهند بود.

    علیخانی تاکید کرد: شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل نیز ملزم به بررسی سلامت فنی تمام وسایل نقلیه باربری خود هستند و این امر به طور جدی و ویژه پیگیری خواهد شد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تصریح کرد: در این ایام به‌کارگیری وسایل نقلیه مسافربری درون شهری، ادارات و سایر دستگاه‌ها برای جابجایی مسافران نوروزی ممنوع است و در صورت انجام، پلیس راه در این زمینه اعمال قانون خواهد کرد.

    وی با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل مسافر در ایام تعطیلات نوروز تصریح کرد: در صورتی که وسیله نقلیه مسافری دارای عیب فنی بوده و یا در راه مانده باشد، به سرعت وسایل نقلیه رزرو در شرکت‌ها و موسسات مسافربری به مسافران خدمت رسانی خواهند کرد.

    علیخانی به رانندگانی که مسئولیت حمل و نقل مسافران نوروزی را بر عهده دارند، توصیه کرد: تمام وسایل نقلیه مسافربری باید به وسایل و تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ، برگ معاینه فنی و معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمکهای اولیه، مثلث شبرنگ و چکش ایمنی مجهز باشند و این امر باید توسط شرکت‌های مسافربری قبل از صدور صورت وضعیت مورد کنترل و بازبینی قرار گیرد.

    علیخانی در مورد صدور پروانه عبور ترافیکی نیز بیان کرد: در ایام نوروز و انجام سفرهای نوروزی، جابجایی محموله های ترافیکی دارای محدودیت است و صدور پروانه عبور ترافیکی باید با تشریفات خاص خود انجام شود.

    وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده، شاهد سفرهای ایمن، آرام و خاطره انگیز برای مردم در سراسر کشور به وی‍ژه مسافران محورهای استان یزد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو