فونیکسریمکسبهتام

تنش در روابط فرانسه با آمریکا؛

واشنگتن خودروسازان اروپایی را تهدید کرد

عصر خودرو- وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در دیدار با وزیر خزانه داری آمریکا از واشنگتن خواست تا با اقدامات نسنجیده به تنش های تجاری میان دو کشور و اتحادیه اروپا دامن نزند.

واشنگتن خودروسازان اروپایی را تهدید کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، روز پنجشنبه رادیو بین المللی فرانسه برونو لومر که در نشست خبری با استیون منوچین شرکت کرده بود، ضمن درخواست از آمریکا برای دامن نزدن به تنش های تجاری بین المللی، گفت: باید از جنگ تجاری که هیچ برنده ای ندارد، اجتناب کرد.

    استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم در این نشست خبری ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری میلادی به توافق عمومی با فرانسه درباره عوارض فرآورده های دیجیتالی شرکت های بزرگ در چارچوب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دست یابد.

    دیدار وزیر دارایی فرانسه و وزیر خزانه داری آمریکا در حالیست که طی ماه های گذشته لومر بارها سیاست اقتصادی دونالد ترامپ علیه کشورهای اروپایی را به باد انتقاد گرفته است.

    اتحادیه اروپا در حالی از ماه مارس برای مذاکره با آمریکا در مورد توافقی تجاری بر سر میز مذاکره خواهد نشست که مقامات این اتحادیه از لزوم اتخاذ موضعی متحد و قوی در برابر یکه تازی های واشنگتن سخن می گویند.

    سیسلیا مالمشتروم کمیسر تجارت اتحادیه اروپا نیز چندی پیش در این باره هشدار داد که پیش از هر اقدامی این موضوع باید طی روزهای یازدهم و دوازدهم مارس (20و 21 اسفند) در پارلمان اروپا به تصویب برسد.بر این اساس اروپایی ها باید بر سر وضع تعرفه معقول برای محصولات صنعتی و نیز راهی برای ادامه همکاری با آمریکا به توافق برسند.این موضوع در دیدار «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اوایل مرداد سال جاری در واشنگتن مورد تاکید دو طرف قرار گرفته بود.

    دولت دونالد ترامپ اوایل تابستان امسال بر فولاد وارداتی از اروپا، کانادا و مکزیک 25درصد و بر آلومینیوم وارداتی از آن کشورها 10 درصد تعرفه گمرکی وضع کرد.اروپا نیز به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و بر کالاهای آمریکایی از جمله نوشیدنی ها، لباس‌های جین و موتورسیکلت به ارزش 3.2 میلیارد دلار تعرفه اعمال کرد.در واکنش به این اقدام اروپا، ترامپ هشدار داد بر واردات خودرو از اروپا تعرفه اعمال خواهد کرد.

    موضوع تنش تجاری بین آمریکا و اروپا در صدر مسائل مورد مذاکره در نشست اخیر وزیران اقتصاد و بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بخارست بود.

    رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تهدید کرده که تعرفه گمرکی واردات خودرو را به شدت افزایش خواهد داد.این افزایش تعرفه‌ها برای خودروسازان اروپایی با وجود اینکه بسیاری از آنها خودروها را در آمریکا تولید می‌کنند، بسیار زیان‌بار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو