فونیکسریمکسبهتام

تولید بیش از ۳۳ میلیون حلقه تایر تا پایان دی ماه

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران از تولید بیش از ۳۳ میلیون حلقه تایر با وزن تقریبی ۲۰۸ هزار تن در ۱۰ ماهه نخست امسال در کشور خبر داد.

تولید بیش از ۳۳ میلیون حلقه تایر تا پایان دی ماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «مصطفی تنها» امروز (پنجشنبه)  افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب از نظر تعداد 6.1 درصد و از نظر وزنی 1.6 درصد کاهش یافت.
    وی گفت: مقایسه درصدها از از بیشتر بودن سهم تولید تایرهای سنگین حکایت دارد که دلیل آن نیز بروز مشکلاتی در این حوزه ناشی از مسائل تخصیص ارز 4200 تومانی در ماه های آغازین امسال بود و در همین پیوند کارخانجات سعی بر افزایش تولید تایرهای سنگین کردند.
    به گفته این مقام صنفی، از مجموع 33 میلیون حلقه تایر تولید شده، سهم تایر سواری 13 میلیون و 200 هزار حلقه، تایر وانتی یک میلیون و 400 هزار حلقه، تایر باری و اتوبوسی 776 هزار حلقه، تایر کشاورزی سبک 165 هزار حلقه، تایر کشاورزی سنگین 144 هزار حلقه، تایر راهسازی و صنعتی 41 هزار حلقه، تایر دوچرخه یک میلیون و 500 هزار حلقه، تایر موتورسیکلت سه میلیون و 700 هزار حلقه، تیوب خودرو یک میلیون و 130 هزار حلقه، تیوب دوچرخه یک میلیون و 136 هزار حلقه، تیوب موتورسیکلت 6 میلیون و 336 هزار حلقه و سایر محصولات (مانند تایر و تیوب فرغون، تیلر و غیره) سه میلیون و 477 هزار حلقه بوده است.
    وی ادامه داد: در همسنجی با پارسال، تولید تایر سواری از نظر تعداد سه درصد و از نظر وزنی 2 درصد افت داشته، تایر وانتی رادیال از نظر تعداد 67 درصد و از نظر وزنی 68 درصد افزایش و تایر وانتی بایاس از نظر تعداد 24 درصد و از نظر وزنی 20 درصد کاهش داشته است.
    تنها یادآور شد: در سال های اخیر تمایل به مصرف تایرهای رادیال به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته در تولید آن، کاهش مصرف سوخت، فرمان پذیری بهتر و دوام بیشتر، افزایش یافته است.
    وی اضافه کرد: در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تولید تایرهای باری و اتوبوسی بایاس از نظر تعداد 2 درصد و از نظر وزنی چهار درصد رشد داشته، اما تولید تایرهای باری و اتوبوسی رادیال در این مدت از نظر تعداد یک درصد رشد داشته و از نظر وزنی بدون تغییر مانده است.
    سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: در مدت یاد شده شاهد رشد 12 درصدی تولید و رشد 15 درصدی وزنی تایرهای کشاورزی سبک، رشد 14 درصدی تعداد و 10 درصدی وزنی تایرهای کشاورزی سنگین و رشد 93 درصدی تعداد و 45 درصدی وزنی تایرهای راهسازی و صنعتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال بودیم.
    وی اظهار داشت: تا پایان دی ماه، تولید تایر دوچرخه با رشد 44 درصدی، تایر موتورسیکلت با رشد 11 درصدی، تیوب خودرو با کاهش 42 درصدی، تیوب دوچرخه با رشد 6 درصدی، تیوپ موتورسیکلت با افت 23 درصدی و سایر محصولات با رشد هشت درصدی همراه بود.
     آمارهای منتشر شده نشان می دهد سالیانه 350 هزار تن تایر در کشور مصرف می شود که 250 هزار تن آن تولید داخل است.
    بیشتر تایرهای وارداتی از چین، هند، اندونزی و کره جنوبی وارد می شود.
    مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت هشتم اسفندماه گفت: در 9 ماهه امسال 174 هزار تن لاستیک خودرو تولید شد که در همسنجی با پارسال 1.1 درصد رشد داشت.
    به گفته وی، «این مقدار با احتساب تایر و تیوب دوچرخه و موتورسیکلت به 185 هزار و 500 تن می رسد که 45 درصد کل تولید تایر سواری و 40 درصد تایر باری و اتوبوسی بوده است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو