فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری؛

انتقال «ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت» به وزارت راه از سال آینده

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از انتقال مدیریت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

انتقال «ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت» به وزارت راه از سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر،  عبدالهاشم حسن‌نیا از انتقال مدیریت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ستاد وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

    وی در این خصوص توضیح داد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک دستگاه عملیاتی با انبوهی از وظایف، ماموریت‌ها و فعالیت‌های اجرایی است. اما ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از ماهیت ستادی برخوردار بوده که می‌طلبد با سایر دستگاه‌ها ارتباطات تنگاتنگ برخوردار باشد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: با توجه به تشکیل معاونت حمل‌ونقل در ستاد وزارت راه و شهرسازی، این‌طور استنباط شد که نوع فعالیت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با معاونت حمل‌ونقل همخوانی و نزدیکی بیشتری دارد که بر همین اساس پیشنهاد انتقال ستاد به وزیر راه و شهرسازی داده شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرده است، گفت: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل‌ونقل واگذار خواهد شد

    حسن نیا یادآور شد: در راستای هماهنگی و هموارسازی فرایند این انتقال جلسات مختلفی میان مدیران دو بخش برگزار شده و  جلساتی نیز بین معاون حمل‌ونقل و رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور برگزار می‌شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرده است، گفت: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل‌ونقل واگذار خواهد شد.

    بر اساس این گزارش،  پس از آنکه شورای نگهبان سال 86 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را تأیید کرد  23 دی همان سال این قانون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. بر این اساس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با سه معاونت توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان فرسوده و صنایع انرژی زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری تشکیل شد اما در نهایت دولت یازدهم روز یکشنبه چهارم مرداد 94 تصمیم به انتزاع ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از نهاد ریاست جمهوری گرفت و با انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی با عنوان مرکز ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت موافقت کرد.

    براساس این مصوبه، ستاد مدیریت سوخت با کلیه امکانات، اعتبارات، تعهدات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی مستقر شده تا به طور هماهنگ و منسجم در مجموعه ساختار و تشکیلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط فعالیت نماید.  

    وزارت راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری موظف شد در مدت سه ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه، ضمن انجام اقدامات زیر، پیشنهادهای تنقیحی لازم را برای اصلاح یا حذف احکام و مقررات موجود ارائه کند.

    الف- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشته و مربوط به دستگاه های خاص است و انتقال آنها به دستگاه مربوط

    ب- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه تصمیم گیری و تصویب داشته و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات یادشده و ارائه پیشنهادهای لازم برای تعیین تکلیف آنها به هیات وزیران

    ج- احصای وظایف و اختیارات پیش بینی شده در مصوبات و مقررات برای نمایندگان ویژه رئیس جمهوری (سابق) موضوع بند (الف) ماده (1) و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور

    د- کارگروهی مرکب از معاونان ذیربط وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت اجرایی رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری موظفند در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، وضعیت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، مشخص و تسویه کنند و چند روز بعد، این ستاد کار خود را در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آغاز می کند.

    با اقدام جدید، ستاد مدیریت حمل‌ونقل  و سوخت کشور قرار است زیر نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را ادامه دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو