فونیکسریمکسبهتام

تردد خودروهای سنگین به زیرساخت های آبادان آسیب زده است

عصر خودرو- شهردار آبادان گفت: در حالیکه تردد خودروهای سنگین به زیر ساخت های شهری آسیب جدی وارد کرده است هیچ کدام از شرکت های متولی این کامیون ها نسبت به پرداخت عوارض قانونی شهرداری اقدام نمی کنند.

تردد خودروهای سنگین به زیرساخت های آبادان آسیب زده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حسین حمیدپور اظهار داشت: شهر آبادان باید از مزایای فعالیت های عمرانی و صنعتی شرکت ها و سازمان ها بهره مند شود ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است این در حالی است که فعالیت های عمرانی و صنعتی به شهر آبادان آسیب رسانده است.
    وی اظهار داشت: افزایش تردد خودروهای سنگین ناشی از فعالیت های عمرانی و صنعتی در آبادان علاوه بر ایجاد ترافیک در این شهر و آلودگی محیط زیست باعث از بین رفتن زیرساخت های شهری در بسیاری از مناطق این شهر به ویژه در معابر اصلی آبادان شده است.
    حمیدپور همچنین در خصوص جلوگیری شهرداری آبادان از ورود کامیون های سنگین فاز 2 پالایشگاه آبادان به محدوده شهری بیان داشت: فاز 2 پالایشگاه آبادان یک سال است نسبت به پرداخت عوارض به شهرداری سهل انگاری می کند و فقط به نامه نگاری اکتفا کرده است.
    وی با بیان اینکه تا روز شنبه هفته جاری به فاز 2 پالایشگاه فرصت داده شد تا نسبت به پرداخت عوارض شهرداری اقدام کند ولی اقدامی نکرد افزود: شهرداری آبادان برای وصول مطالبات خود از این پس به نامه نگاری و جلسه اکتفا نخواهد کرد.
    حمیدپور تصریح کرد: فاز 2 پالایشگاه آبادان قرار است چند سال فعالیت اقتصادی در این شهر داشته باشد لذا می بایست با پرداخت عوارض قانونی خود در حوزه زیر ساختی و اصلاح معابر به شهرداری کمک کند.
    وی احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان را یک پروژه ملی دانست و گفت: با توجه به اینکه این پروژه یکی از پروژه های ملی به شمار می رود شهرداری آبادان نیز به آن نگاه ملی دارد و با متولیان اجرای این پروژه تعامل داشته است اما ظاهرا مدیران این پالایشگاه تعامل را یک طرفه می دانند.
    وی افزود: شهرداری آبادان از این پس هیچگونه تعاملی با فاز 2 پالایشگاه نخواهد داشت و اگر تا هفته آینده این پالایشگاه نسبت به پرداخت عوارض شهرداری اقدام نکندمانع اجرای فعالیت های عمرانی این پالایشگاه خواهیم شد.
    شهردار آبادان خواستار پرداخت عوارض سایر دستگاه های حاضر در آبادان شد و گفت: از از تردد تجهیزات و خودروهای سنگین حامل سوخت، مواد و کالا از سوی پالایشگاه، گمرک، اداره بندر، پتروشیمی، ایرانول، پاسارگاد و دیگر نهادها تنها خسارت و آسیب به معابر شهری آبادان وارد شده است و این شرکت ها تاکنون هیچگونه همکاری با این شهرداری در زمینه زیباسازی، ساماندهی معابر نداشته اند.
    حمیدپور اصلاح معابر شهری را مستلزم پرداخت عوارض از سوی همه شرکت و ارگان ها دانست و اظهار داشت: ارگان ها و شرکت های مذکور موظف اند تا پایان سال جاری میزان و مسیر تردد خودروهای خود را به شهرداری اعلام کنند تا میزان عوارض آنها مشخص شود در غیر اینصورت از 15 فروردین 1398 از ورود خودروهای حامل سوخت و غیره به شهر آبادان جلوگیری خواهد شد.
    شهرداری آبادان از امروز مانع ورود خوردهای سنگین مرتبط با فاز 2 پالایشگاه به این شهر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو