فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل اشتغال بنیادشهید:

گران شدن خودرو اعطای تاکسی به فرزندان ایثارگر را مسکوت کرد

عصر خودرو- مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دلیل گران شدن قیمت خودرو طرح اعطای ۵ هزار تاکسی برای ایجاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر به نتیجه نرسید و مسکوت ماند.

گران شدن خودرو اعطای تاکسی به فرزندان ایثارگر را مسکوت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار حسن زاده افزود: این طرح هنوز از برنامه های بنیاد شهید خارج نشده است و منتظریم ببنیم وضعیت اقتصادی کشور و خودور به چه شکلی خواهد شد. امیدواریم بتوانیم با تغییر شرایط اقتصادی کشور، با شروط جدید این طرح را دوباره به جریان بیندازیم.
    بر اساس امضای تفاهم نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور که خردادماه 97 به امضا رسید، قرار بود پنج هزار نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان برای ایجاد اشتغال از تاکسی های درون شهری با اعطای تسهیلات بهره مند شوند.
    بر اساس انعقاد این تفاهم نامه در گام اول برای پنج هزار نفر و در گام دوم نیز برای پنج هزار نفر دیگر زمینه اشتغال فراهم می شود تا بخشی از دغدغه های ایثارگران و خانواده های آنان کاهش یابد. این تعداد تاکسی به فرزندان شاهد و ایثارگر داده می شود و فرزندان جانبازان بالای پنج درصد نیز از این فرصت می توانند، استفاده کنند.
    مرتضی ضامنی مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهری کشور نیز شرایط دریافت تاکسی را داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، گذشتن یک سال از تاریخ دریافت گواهینامه رانندگی، متاهل بودن و داشتن شرایط دریافت تسهیلات عنوان کرد و گفته بود که افراد متقاضی می توانند یکی از چهار مدل تاکسی سمند، پژو، برلیانس و آریو را انتخاب کنند.
    حسن زاده درباره انعقاد تفاهم نامه سازمان تاکسیرانی شهری با بنیاد شهید برای ایجاد اشتغال پنج هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: این قرارداد با تورمی مصادف شد که افسار گسیخته از سال گذشته شروع شده است و همین امر باعث شد که خودور گران شود.
    وی افزود: این موضوع باعث شد که تمام کشور درگیر این گرانی ها و تورم شوند، قرار بود خودروی برلیانس برای ایجاد اشتغال ایثارگران داده شود اما قیمت این خودرو چند برابر شد و این مساله یک عامل بازدارنده بود.
    حسن زاده با بیان اینکه تسهیلات 20 میلیون تومانی برای هر فرد جهت خرید تاکسی در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: قرار بود با این میزان تسهیلات به صورت قرض الحسنه پنج هزار تاکسی به فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار برای ایجاد اشتغال آنها داده شود، که البته ممکن بود خود خانواده ها یا شرکت های لیزینگی در این زمینه همکاری داشته باشند تا این افراد صاحب کار و تاکسی شوند که محقق نشد.
    به گفته وی، 20 میلیون تسهیلاتی که قرار بود در ارستای این تفاهم نامه به فرزندان شاهد و ایثارگر داده شود، اکنون شاید 20 تا 30 درصد کل قیمت خوردوهای درنظرگرفته شده را تامین کند. پس باید خود خانواده ها 70 تا 80 درصد مابقی هزینه خرید خودرو را تامین کنند.
    مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید تاکید کرد که خانواده های شهدا و ایثارگران قدرت تامین این میزان تسهیلات یا هزینه خرید خودرو را ندارند و این یک موضوع و نکته بازدارنده برای آنها محسوب می شود. حتی اگر کسی توان خرید را داشته باشد اکنون خودروسازان برای واگذاری خودرو هیچ اقدامی نمی کنند.
    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروسازان اکنون موظف به اجرای تعهدات خود در قبال کسانی هستند که خودرو پیش فروش کرده اند، در زمان کنونی امکان اعطای خودرو به ایثارگران وجود ندارد.
    مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیشتر گفته بود که در حال حاضر 83 هزار نفر از فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران و جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بیکار هستند که تلاش بنیاد شهید ایجاد فرصت های شغلی برای این افراد است.
    به گفته وی، این افراد در سامانه جمع آوری و ثبت اطلاعات ایثارگران (سجایا) ثبت نام کرده اند که به صورت مرتب این سامانه بازنگری می شود، البته برای اینکه تناقضی در این زمینه ایجاد نشود، هر سال آمار جدید تعداد افراد بیکار این قشر از جامعه را اعلام می کنیم.
    تعداد کل جانبازان کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. البته حدود هفت هزار نفر از جانبازان با تشخیص اعصاب و روان شدید در کشور هستند.
    همچنین 42 هزار آزاده در کشور هستند و مردم ایران بیش از 230 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو