فونیکسریمکسبهتام

طرح تفکیک مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان مرکزی اجرا می‌شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به ضرورت فعالیت مراکز معاینه فنی سنگین در ایام نوروز، نظارت بر عملکرد این مراکز در تعطیلات نوروز تشدید می‌شود.

طرح تفکیک مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان مرکزی اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، علی امیری خورهه  با اشاره به فعالیت مراکز معاینه فنی در استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی دارای 6 مرکز معاینه فنی مکانیزه سنگین بوده که به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های گسترده در زمینه حمل و نقل بار و مسافر نیازمند نظارت بیشتر در عملکرد این مراکز است.

    وی افزود: ارزیابی فنی خودروهای سنگین یکی از راه‌های پیشگیری از حوادث جاده‌ای و بروز مشکلات متعاقب آن برای دولت و خانواده‌های آسیب‌دیده بوده و انجام آزمون در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین دارای اهمیت و ضرورت است، هزینه‌ای که برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای صرف می‌شود به مراتب از هزینه‌هایی که دولت، جامعه و خانواده‌های آسیب‌دیدگان پس از حوادث متحمل می‌شوند، کمتر است.

    معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین باید تامین تمام شرایط مورد نیاز مرکز، تامین سالن انتظار و امکانات رفاهی برای مراجع‌کنندگان و داشتن گواهی نظام آراستگی را مد نظر قرار دهند.

    امیری با اشاره به ضرورت نظارت مستمر بر مراکز معاینه از طریق سامانه معاینه فنی سنگین گفت: درحال حاضر تیم کارشناسی اداره کل راهداری استان به کنترل و نظارت بر نحوه انجام معاینه فنی و صدور کارت و برچسب مراکز معاینه فنی به صورت محسوس و نامحسوس انجام وظیفه می‌کند، فعالیت تمامی مراکز به صورت سیستمی رصد می‌شود و ایرادات، نواقص و تخلفات شناسایی و طبق ضوابط اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه مراکز مکانیزه فنی خودروهای سنگین استان در تعطیلات نوروز ملزم به فعالیت هستند، گفت: با توجه به رعایت و افزایش ضریب ایمنی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی این مراکز موظفند نسبت به ارایه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین اقدام کنند و به لحاظ اهمیت موضوع در مدت مذکور نظارت دقیق و مضاعف بر عملکرد و فعالیت مراکز تحت پوشش اعمال می‌شود.

    معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین که دارای خط سبک و سنگین تفکیک نشده در یک محوطه و مجاورت یکدیگر هستند نسبت به جداسازی معاینه فنی سبک و سنگین اقدام کنند.

    امیری ادامه داد: تمام کارکنان مراکز معاینه فنی سنگین قبل از شروع فعالیت رسمی خود در دوره‌های آموزشی از سوی مراکز و یا واحدهای آموزشی ذی‌صلاح به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود باید شرکت کنند، گواهی لازم را دریافت و آن را به اداره کل تحویل دهند.

    وی عنوان کرد: همچنین در صورت مشاهده باک اضافی در خودروهای سنگین ضمن ارسال اطلاعات متخلف به اداره کل، هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با صدور برگ معاینه فنی برای خودروی متخلف انجام نمی‌شود، دستورالعمل معاینه فنی سنگین در تمام مراکز به صورت دفترچه، چاپ و دراختیار تمام پرسنل باید قرار گیرد، مدارک به منظور تمدید پروانه به اداره کل ارسال شود، تامین نیروی انسانی دارای صلاحیت در شیفت کاری با توجه به آیین‌نامه ابلاغی سازمان رعایت شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو