فونیکسریمکسبهتام

اجرای "طرح ترافیک" باعث کاهش ارزش ملک در تهران شده است

عصر خودرو- سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به سابقه اجرای طرح ترافیک از دهه ۶۰ تاکنون در تهران گفت: این طرح تاثیرات فراوانی را از جمله کاهش ارزش املاک و شکل‌گیری بافت‌های فرسوده شهری، افزایش آلودگی هوا و بار ترافیکی داشته است.

اجرای "طرح ترافیک" باعث کاهش ارزش ملک در تهران شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، میثم بصیرت با اشاره به آغاز اجرای طرح جدید ترافیک از 15 اردیبهشت سال جاری اظهار کرد: من در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته در مقام یک شهروند تهرانی و نه یک مدیر شهری از تسهیلات طرح ترافیک استفاده کردم و به این نتیجه رسیدم که استراتژی جدید در طرح ترافیک هم به‌صرفه و صلاح ماست و تبعات مثبت زیست محیطی آن به نفع شهر و شهروندان است.

    بصیرت از انجام مطالعات ارزیابی طرح ترافیک جدید در مرکز مطالعات شهری خبر داد و افزود: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که سیاست جدید موفق بوده و همکاری نهادهای مرتبط همچنین جدیت شهرداری و شهروندان در اجرای طرح توانسته شهر را به موقعیت مناسبی برساند؛ به گفته وی نتایج این پژوهش در کانال‌های اطلاع‌رسانی شهرداری و سایت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی در دسترس است.

    وی  با اشاره به سابقه اجرای طرح ترافیک از دهه 60 تاکنون در تهران گفت: این طرح تاثیرات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر شهر داشته که از جمله آنها می‌توان به کاهش ارزش املاک و شکل‌گیری بافت‌های فرسوده شهری، افزایش آلودگی هوا و بار ترافیکی در این محدوده اشاره کرد که خوشبختانه با اجرای طرح جدید شاهد کاهش فاصله سفرها، بار ترافیکی و به ویژه بحران‌های آلودگی‌ها در سال جاری بودیم.

    سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تصریح کرد: باید بپذیریم که وضعیت مناسب‌تر آب و هوای تهران در زمستان و پاییز سال جاری فقط به علت باد و باران نبوده و تدبیر مدیریت شهری هم در آن بی‌تاثیر نبوده است.

    وی طرح جدید ترافیک را در راستای استراتژی جدید مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: طرح ترافیک بیش از 13 سال در تهران اجرا شده و مثل مسکنی بوده که برای کاهش درد از آن استفاده کردیم اما امروز در فکر شناخت و درمان بیماری هستیم در همین زمینه نیز به مهندسی ارزش در این زمینه توجه ویژه‌ای داشتیم به طوری که فراهم کردن امکان رفت و آمد و افزایش رضایتمندی شهروندان با بهره‌مندی از دانش دیجیتال را در این طرح دیدیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو