فونیکسریمکسبهتام

هندلینگ و کیفیت بالا در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹

عصر خودرو -مزدا ۳ های جدید تا کنون بیشتر در فضای مجازی یا نمایشگاه‌های خودرویی به نمایش درآمدند و کارشناسان دنیای خودرو نیز شانس زیادی برای تست و بررسی این خودرو نداشتند. اما این بار شانس بررسی این خودرو را به شکلی مفصل‌ترخواهید داشت.

هندلینگ و کیفیت بالا در مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، اگر شما انتظار مواجهه با یک هاچ‌بک یا سدان معمولی یا همیشگی را دارید، باید انتظاراتتان را از یک خودرو در این حوزه تغییر دهید، زیرا مزدا سه با طراحی و شکل و شمایلی متفاوت وارد این حوزه پرجمعیت خودرویی می‌شود.

مزدا 3 جدید یکی از محبوب‌ترین خودروهای پرفروش در بخش خود به شمار می‌آید و از سال 2003 تا کنون 6 میلیون از این خودرو در سطح جهانی به فروش رفته است و بنابراین می‌توان این خودرو را یک مدل مهم و تاثیرگذار از مزدا نامید. مزدا 3 همواره به دلیل رانندگی خوب و فضای داخلی جذابش در رده "خوب‌ها" قرار داشته و اینک نیز همان روند را در سطحی جدید تجربه می‌کند.

اگرچه این خودرو در قالب یک سدان گیرا در نسل جدید نیز ارائه می‌شود، اینک قصد داریم به شکلی کاملا تخصصی به بررسی مدل هاچ‌بک 5 در آن بپردازیم.
شاید در نگاه اول، نمای انتهایی خودرو کمی تکراری به نظر آید، اما ستون c کمی پهن‌تر از قبل بوده و دید بهتری را از نمای عقب برای راننده شکل می‌دهد. اگرچه هنوز "نقطه کور" برای کاربر خودرو وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که این سبکی خاص از طراحی مزدا است که مردم همواره به آن علاقه نشان داده‌اند.

شما با بانکی از تنظیمات ویژه در مدل‌های بالای این خودرو در فضای خارجی مواجه می‌شوید که در  اواسط 2019 وارد بازارهای جهانی می‌گردد. با این وجود فضای داخلی خودرو به شدت قویتر از پروفایل خارجی از آب درآمده است.

در مدل‌های بالاتر این خودرو شاهد صندلی‌های چرمی مجهز به سیستم گرمایشی و سامانه تهویه 2 ناحیه‌ای و 12 واحد پخش صدا هستیم.این در حالیست که 8 واحد پخش صدا در مدل‌های پائین تر خودرو نیز فوق‌العاده محسوب می‌شود. خبر خوب دیگر در خصوص این خودرو حذف صفحه نمایش کوچک و جایگزینی یک نسخه 8.8 اینچی با کیفیت در آن است. خودرو با سامانه "کارپلی" اپل و "اتو" اندروید هماهنگی کامل دارد و در نسخه‌های استاندارد از قابلیت‌های بلوتوثی و کابل‌های USB آن نیز می‌توان بهره برد. سیستم شارژ بدون سیم تلفن همراه در مدل‌هاب بالاتر خودرو نیز از دیگر گزینه‌های لذت‌بخش خودرو برای مشتریان محسوب می‌شود.

اما از گزینه‌های نه چندان خوب در مزدا 3 جدید می‌توان به کنترلگر چرخان روی کنسول برای استفاده از صفحه نمایشگر اشاره کرد که به شدت آزاردهنده است.

فضای درونی خودرو نیز تغییر کرده و شاهد مواد با کیفیت در کابین هستید. فرمان و دکمه‌های روی آن زیبا و دلنشین طراحی شده و بسیار بهتر از نسل قبل است. در میان کنسول فضایی برای نگه‌داری فنجان دیده می‌شود و پنل درها نیز جایی برای نگه‌داری 2 بطری وجود دارد.

مزدا 3 همواره در ردیف دوم فضای کوچک و نه چندان بزرگی را به مشتریان ارائه کرده و در نسل جدیدش نیز فضای بازی را تغییر نداده، اما برای یک فرد 182 سانتی و زمانی که موقعیت صندلی‌های جلو در حالت معمولی باشد، فضای خوبی برای پا و سر مسافران در اختیارشان قرار می‌دهد. در فضای عقب نیز هیچ دریچه تهویه هوایی وجود ندارد که تا حدودی نا امید کننده است. محفظه بار سدان بزرگتر شده اما در مدل هاچ‌بک شاهد فضای کوچکتری نسبت نسل قبل شاهد هستیم.

این خودروها با موتور 2.5 لیتری اسکای اکتیو- G 4 سیلندر ارائه می‌شود که با 252 نیوتن‌متر  186 اسب‌بخار قدرت داشته و با یک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته دستی هماهنگ است. در اواخر سال جاری نیز مدل 2 لیتری سوپرشارژ اسکای اکتیو X به این خودروها اضافه می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو