فونیکسریمکسبهتام

معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین

عصر خودرو-کمپانی چانگان برخلاف بسیاری از کمپانی‌های چینی دیگر که یا تازه تأسیس هستند و یا با خریدن برندهای معتبر قدیمی ازکارافتاده، سعی در ایجاد اصالت برای خود دارند، خود از سال‌ها پیش تلاش برای ساخت خودروهای باکیفیت را آغاز کرده‌ است. کمپانی چانگان از ۴۰ سال پیش در حال تلاش برای به‌دست آوردن عنوان‌هایی بود که اکنون آن‌ها را به یدک می‌کشد. این خودروسازی چینی با فروش بیش از یک ‌میلیون خودرو در سال و با داشتن ۱۷ میلیون خودروی فروش رفته در بازار جهانی خریدوفروش خودرو، به پرفروش‌ترین برند خودروسازی چینی تبدیل‌شده است.

معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین
  • معرفی کمپانی چانگان: غول صنعت خودروسازی چین

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، اصلاحات اقتصادی در چین به کمپانی چانگان در به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر کمک کرد. نوآوری‌ها و کارآفرینی‌های این کمپانی بیش‌ازپیش افزایش یافت. این کمپانی با فعالیت‌های موفقیت‌آمیز خود باعث اعتماد هرچه بیشتر مردم چین و نیز افتخار صنعت چین شد. پس از سرمایه‌گذاری‌های بسیار این کمپانی برای پیشرفت در تولید محصولات بهتر، باعث شد اعتماد خریداران جهانی به این کمپانی بیشتر شود و خریدوفروش چانگان در بازار آمریکا و اروپا نیز افزایش یابد. کمپانی چانگان اولین فعالیت‌های خود را درزمینه خودروسازی در سال 1986 آغاز کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا موفقیت‌های این خودروسازی بزرگ و معتبر چینی را در طول زمان بررسی کنیم.
1984: در ماه نوامبر سال 84 میلادی کمپانی چانگان اولین تولیدات خود را در قالب خودروهای مینی آغاز کرد. برای اولین بار مجموعه‌ای از خودروهای مینی این کمپانی در نمایشگاه‌های خودرو چین قرار گرفت.

1986: پس از گذشت یک سال از تولید خودروهای مینی چانگان، فروش چانگان به بیش از 10 هزار دستگاه خودروی مینی در سال رسید.

1993:صدهزارمین خودروی تولیدی توسط کمپانی چانگان از خط تولید این کمپانی خارج شد. این خودرو به مجموعه افراد معلول در چین اهدا شد.

1995: کمپانی چانگان برای به‎دست آوردن اطلاعات به‌روزتر و پیشرفت در صنعت خودروسازی در چین مراکزی تحت عنوان موسسه تحقیقات مهندسی صنایع چانگان ایجاد کرده بود. این موسسه تحقیقاتی در سال 95 میلادی به یکی از اولین مراکز تحقیقاتی بین 140 مرکز فن‌آوری شناخته‌شده در چین تبدیل شد. از سال 2009 به بعد تا 5 سال متوالی این کمپانی رتبه اول را در صنعت خودروسازی چین داشت.1996: در این سال خودروسازی چانگان چانکینگ به‌طور رسمی تأسیس شد. یک سال پس‌ازآن نیز در سال 1997 سهام خودروسازی چانگان در بازار اوراق بهادار ثبت شد. با موفقیت‌هایی که این کمپانی در طول سال‌ها فعالیت خود به دست آورده بود توانست ارزش سهام خود را افزایش دهد. به دنبال این قضیه خریدوفروش چانگان نیز به میزان زیادی در بازار جهانی افزایش یافت.

1999: در این سال خودروی changan star(ستاره چانگان) به اولین میکرو ماشین چینی شد که تست ایمنی تصادفات را رد کرد.2001: در 25 آپریل سال 2001 همکاری کمپانی فورد و چانگان به رسمیت شناخته شد و کمپانی جدیدی تحت عنوان changan ford motor تأسیس گردید. این همکاری بسیار موفقیت‌آمیز بود و خریدوفروش چانگان را به حد زیادی افزایش داد. تا جایی که در اواخر همین سال این کمپانی فروش میلیونی و درآمد 10 میلیاردی خود را جشن گرفت.
2003: باوجود پیشرفت‌های روزافزون، کمپانی چانگان بازهم درصدد افزایش کیفیت طراحی اتومبیل‌های خود بود. به همین دلیل در سال 2003 مرکز طراحی اروپایی خود را در تورین ایتالیا تأسیس کرد.

2004: در این سال کمپانی چانگان علاوه بر فورد با کمپانی مشهور مزدای ژاپنی نیز قرارداد همکاری امضا کرد. طی این قرارداد نام کمپانی مزدا نیز به نام قبلی اضافه شد و به changan ford mazda تغییر یافت. یک سال بعد نیز این 3 کمپانی با همکاری یکدیگر کمپانی جاینگلینگ را تأسیس کردند.

2006: در سال 2006 پس از تلاش‌های فراوان و به دست آوردن تکنولوژی‌های جدید، چانگان موفق شد اولین سدان متعلق به برند خودش را بانام benben وارد بازار کند. در همین سال نیز آزمایشگاه ملی تست تولید صدای اضافی و لرزش خودروهای چانگان در آمریکا تأسیس شد. این کار اطمینان مشتریان را به خودروهای چانگان افزایش داد و افراد بیشتری در اروپا نیز به دلیل قیمت پایین‌تر این خودروها خرید چانگان را ترجیح می‌دادند.

2009: اولین خودرو تمام الکتریکی چانگان بانام Benii MINI وارد بازار خودروی جهانی شد.

2010: این سال برای کمپانی چانگان سالی پر از اتفاقات جدید بود. در 28 ژوئن مرکز تحقیقات و توسعه چانگان در بیرمنگام انگلیس بنیان‌گذاری شد. در اواخر این سال نیز این خودروسازی بزرگ دانشگاه اتومبیل‌سازی خود را تأسیس کرد.2011: مرکز تحقیقات و توسعه چانگان در دیترویت ایالات‌متحده تأسیس شد. با این کار اعتبار و شهرت این کمپانی در بازار خودروی جهانی افزایش یافت و موفقیت‌های بیشتری را برای آن به همراه داشت. در همین سال نیز این کمپانی با خودروهای جدید خود به نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت راه یافت و در آنجا نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد.

سخن پایانی

از آن زمان تاکنون این خودروسازی مشهور و توانمند با تلاش‌های بسیار و همکاری با برندهای جهانی دیگر پیشرفت چشمگیری داشته و هرساله شاهد افزایش فروش چانگان در بازار خودروی چین و دیگر بازارهای جهانی هستیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو