فونیکسریمکسبهتام

مقایسه دو شاسی‌بلند چینی؛ جک S۳ بخریم یا چانگان cs۳۵؟

عصر خودرو- در بازار خریدوفروش چانگان cs۳۵، کیفیت ساخت یکی از مزایای اصلی این خودرو محسوب می‌شود. هرچند جک نیز از این لحاظ عملکرد خوبی از خود نشان داده است در‎غیراین‎صورت نمی‌توانست این حجم از مشتریان را خود جلب کند.

مقایسه دو شاسی‌بلند چینی؛ جک S۳ بخریم یا چانگان cs۳۵؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایلنا ، بعد از ورود سیل‌آسای خودروهای چینی به بازار تشنه ایران، تقابل‌های زیادی بین خودروهای مختلف شرکت‌های چینی رخ‌داده است. از طرفی بازار شاسی بلندهای کوچک یا همان کراس‎اوورهای چینی بسیار شلوغ شده است و واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی که از علاقه مردم ایران به خودروهای به‌اصطلاح شاسی‌بلند باخبرند تعداد زیادی از مدل‎‎های مختلف این نوع خودروها را به بازار معرفی کرده‌اند.

    دراین ‌بین چانگانcs35  به علت کیفیت قابل‌قبول و جکS3   به دلیل امکانات کمی بهتر از رقبا، توانسته‌اند جایگاه خوبی در بازار ایران به‌دست آورند. به‌این‌ترتیب اگر قصد خرید چانگان cs35  یا جک را داشته باشید حتماً به گزینه رقیب نیز فکر کرده‌اید. به‎همین دلیل امروز تصمیم گرفته‌ایم مقایسه‌ای بین این دو شاسی‌بلند چینی محبوب بازار ایران داشته باشیم و به بررسی ارزش خرید چانگان cs35  و جکS3  بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

    مقایسه طراحی و کیفیت جکS3  و چانگان cs35

    اگر نگاه دقیقی به این خودروها داشته باشیم با دو سبک طراحی کاملاً متفاوت روبه‌رو خواهیم شد. جکS3  محبوب در ایران طراحی عجیبی دارد که برای عده‌ای جذاب و برای بیشتر صاحب‌نظران پر از ایراد است. ازنظر کارشناسان جک s3 طراحی متناسبی ندارد و طراحی کاپوت، شیشه جلو و سقف خودرو خالی از ایراد نیست. در مقابل، چانگان cs35 بااینکه طراحی چندان متفاوت و جذابی ندارد اما از این لحاظ نمی‌توان از آن ایرادی گرفت. چانگان cs35 در نمای جلو و عقب خودرو عملکرد قابل‌قبولی دارد که آن را در این زمینه از جک جلو خواهد انداخت.

    کیفیت ساخت دو محصول هم باهم تفاوت‌هایی دارند و چانگان cs35 در این بخش نیز عملکرد بهتری از خود ارائه می‌دهد. نمونه‌های وارداتی این خودرو کاملاً یک سر و گردن از جک جلوتر هستند و در نمونه‌های مونتاژی نیز مشکلات کمتری از جکS3  دیده می‌شود. در بازار خریدوفروش چانگان cs35، کیفیت ساخت یکی از مزایای اصلی این خودرو محسوب می‌شود. هرچند جک نیز از این لحاظ عملکرد خوبی از خود نشان داده است در‎غیراین‎صورت نمی‌توانست این حجم از مشتریان را خود جلب کند.

    مقایسه فضای درون کابین چانگان cs35 جکS3

    در این بخش هرکدام از این دو خودرو برتری‌های بر دیگری دارند. در‎‌واقع می‌توان گفت که شما با خرید چانگان cs35  صاحب اتاق زیباتری خواهید شد. طراحی داشبورد چانگان خاص و زیبا است که یک نکته مثبت برای این خودرو محسوب می‌شود. درمورد کیفیت قطعات باید بگوییم بااینکه این دو خودرو تفاوت خیلی زیادی ندارند اما در کابین چانگان مواد باکیفیت‌تری به‌کاررفته‌ است. در مقابل فضای در دسترس سرنشینان در جکS3  به لطف طراحی عجیب خودرو بیشتر از چانگان cs35  است که این مورد به‌خصوص برای ایرانیان اهمیت زیادی دارد. در این بخش نمی‌توان با اطمینان از برتری یکی بر دیگری سخن گفت و تقریباً هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند.

    مقایسه قوای فنی چانگان cs35 و جکS3

    در زیر کاپوت هر دو خودرو نمی‌توان مورد هیجان‌آوری پیدا کرد و باید به همان موتورهای متوسط و نه‌چندان قدرتمند بسنده کرد. چانگان cs35 مونتاژی سایپا به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر با خروجی 124 اسب بخار مجهز شده است. در کنار این موتور از گیربکس 4 دنده خودکار برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده شده است. توان فنی خودرو چندان بالا نیست و حتی می‌توان آن را به‌عنوان یک ضعف به‌حساب آورد اما اوضاع جکS3  از این هم بدتر است. موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با خروجی 107 اسب بخار و گیربکس cvt ترکیبی است که جکS3  را به یک بازنده در مقابل چانگان و بسیاری از رقبا تبدیل خواهد کرد. بااین‌حال در واقعیت نمی‌توان تفاوت زیادی بین عملکرد دو خودرو قائل شد و شاید فقط در شرایط خاص برتری با چانگان cs35 باشد.

    قیمت چانگان cs35 و جکS3

    قیمت چانگان cs35 در حال حاضر با جکS3  تفاوت چندانی ندارد و هر دو خودرو در محدوده قیمت 140 تا 150 میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند. بااین‌حال بازار خریدوفروش چانگان cs35 شرایط بهتری از جکS3  دارد و به‌نوعی افت قیمت کمتری متوجه این خودرو خواهد بود. اما قیمت کارخانه دو خودرو تفاوت زیادی باهم دارد که شاید به دلیل وجود تعدادی امکانات اضافی در جکS3  باشد. در حال حاضر آخرین قیمت اعلام‌شده از سوی کارخانه برای جک بیش از 160 میلیون تومان است که حدود 30 میلیون از چانگان گران‌تر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو