فونیکسریمکسبهتام

هوندا هم از انگلستان می‌رود

عصر خودرو- گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی هوندا قصد دارد تحت‌تاثیر نگرانی درباره سرنوشت بریگزیت به فعالیت یکی از بزرگترین کارخانه‌های خود در انگلستان پایان دهد.

هوندا هم از انگلستان می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه دولت ترزا می، نخست وزیر بریتانیا تاکنون نتوانسته است پیش‌نویس توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا را در پارلمان انگلیس به تصویب برساند و بنابراین می‌توان گفت که طرح بریگزیت با شکست مواجه شده و وضعیت نامعلومی در پیش روی این کشور قرار دارد، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان از جمله شرکت‌های ژاپنی نظیر هوندا و نیسان موتورز  و برخی دیگر همچون جگووار تصمیم گرفته‌اند که به طور موقت تولید خودرو و محصولات خود را در این کشور متوقف کنند.

    شرکت خودروسازی هونداموتورز که به نظر می‌رسد می خواهد یکی از بزرگترین و مهم‌ترین کارخانه‌های خود در شهر سوئیندون انگلستان را تعطیل کرده و تولید خودرو و محصولاتش را در آن متوقف اعلام کند، بالغ بر سه هزار نفر کارگر و کارمند دارد که با تعطیلی این کارخانه ، تمامی فرصت‌های شغلی مذکور نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به شدت تهدید خواهند شد.

    بر اساس گزارش اسکای نیوز،  سرنوشت نامعلوم و نامشخص خروج بریتانیا از اتحایده اروپا موسوم به بریگزیت بر روی مسائل مختلفی از جمله صنعت خودرسازی نیز تاثیرات منفی و مخربی را گذاشته است و همانطور که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودروسازی برآورد کرده بودند، بسیاری از شرکت‌های خارجی فعال در این کشور تحت‌تاثیر بریگزیت از این کشور خارج خواهند شد تا گرفتار اما و اگرهای بعد از آن و همچنین تبعات منفی بریگزیت نشوند.

    البته لازم به ذکر است که گزارش های منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا سال 2020 میلادی به طور کامل کارخانه سوئیندون را تعطیل و تولید خودرو در آن را متوقف اعلام کند.

    گفته می‌شود سخنگوی شرکت ژاپنی هوندا نیز به تلاش گزارشگران و خبرنگاران برای پاسخ دادن به این مسائل طفره رفته و تمایلی برای توضیح دادن در این باره نشان نداده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو