فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۴۲۴»

تاجگردون: افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش تورم می‌شود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون تلفیق لایجه بودجه کل کشور سال ۹۸ گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بدون افزایش نرخ تورم امکان پذیر نیست.

تاجگردون: افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش تورم می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (شنبه) مجلس و در جریان موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 98 گفت: همانطور که آقای مطهری گفتند آئین نامه داخلی مجلس تغییر کرده و اگر نمایندگان بودجه را رد کنند بودجه به دولت برمی‌گردد و دولت باید بودجه دیگری ارائه کند و احتمالاً ناچار است بودجه سه دوازدهم بدهد و این یعنی سه دوازدهم بودجه سال 97.

    وی با بیان این که در سال 97 دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت صادر می‌شد یادآور شد: در سال 98 میزان صادرات نفت 1.5 میلیون بشکه است و این بودجه سه دوازدهم به این معنی است که این رقم در سه ماه خرج شود، در حالی که قابل نظارت هم نیست.

    نماینده مردم گچساران با بیان این که افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد در سال 98 مورد انتقاد مردم قرار گرفته تصریح کرد: در صورت رد کلیات بودجه و ارائه بودجه سه دوازدهم امکان افزایش 20 درصدی حقوق هم وجود ندارد؛ زیرا دولت اجازه این کار را ندارد و باید برای افزایش حقوق‌ها تا برج چهار صبر کرد؛ علاوه بر این ما در کمیسیون تلفیق مستمری بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دادیم ولی اگر بودجه سه دوازدهم بیاورند این عدد به سال 97 برمی‌گردد.

    تاجگردون با تاکید بر این که نمی‌توان در مورد بودجه سیاسی حرف زد گفت: بودجه مربوط به دخل و خرج است و موضوع زندگی مردم است. دشمن به دنبال یک سری فشارها بر ما است. هدفش این است به معیشت مردم فشار بیاورد تا مردم اذیت شوند. دولت گفته می‌خواهد 14 میلیارد دلار به کالاهای اساسی دهد؛ اگر ما با این مخالفت کنیم چطور می‌توانیم با فشار مردم روبرو شویم؟ علاوه بر این در بودجه 98 اختیاراتی به دولت دادیم و برخی محدودیت‌های عملی را برداشتیم و فضا را باز کردیم که اگر کلیات رد شود همه چیز به سال 97 برمی‌گردد.

    رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اهمیت بخش دفاعی در کشور اظهار کرد: ممکن است کسی خوشش بیاید یا نه اما اگر خلائی در این حوزه وجود دارد ما باید آن را اصلاح کنیم.

    وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به مناسب چهلمین سال پیروی انقلاب اضافه کرد: ایشان عملاً می‌گویند به چهل سال بعد توجه کنیم؛ آن وقت ما در اولین حرکت می‌خواهیم نه به یک سال بلکه به سه ما آینده نگاه کنیم. ما باید مقدورات جامعه را ببینیم و به آن توجه کنیم.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان این که اصلاح حامل‌های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین و فرآورده‌های نفتی ممکن نیست ادامه داد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز بدون افزایش نرخ تورم امکان پذیر نیست. نمی‌شود دوگانه حرف زد؛ هم تورم نباشد و هم قیمت بنزین بالا برود.

    تاجگردون با بیان این که کمیسیون تلفیق نگرانی‌هایی مثل واگذاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش و مدارس را از متن بودجه حذف کرده یادآور شد: ما می‌خواهیم رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق‌ها، تعیین تکلیف حقوق تدریس‌ها و قانون معلولان را اجرا کنیم و برای همه در بودجه عدد گذاشتیم، اما وقتی بودجه سه دوازدهم بیاوریم این کارها امکان پذیر نیست. بحث مال دولت و مجلس نیست. چطور می‌شود در شرایط کنونی کارها را جلو برد؟

    وی با اشاره به سهم 14.5 درصد شرکت نفت از درآمدهای نفتی اضافه کرد: در بودجه سال 97 این رقم 6 تا 7 میلیارد دلار بوده و در بودجه سال 98 این عدد 3.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    تاجگردون در پایان گفت: درست نیست در اولین جایی که می‌توانیم برای یک سال آینده حرفی بزنیم سر تسلیم فرود بیاوریم. ما باید با عزت کار را جلو ببریم و به کلیات بودجه رأی مثبت بدهیم. اگر بودجه نیاز به اصلاح ضروری داشت کمک کنیم این کار انجام شود، اما نگذارید کشور معطل شود؛ زیرا دشمنان دوست دارند ما معطل چیزی دیگری باشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو