فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ضرورت ورود وزارت صمت به موضوع واردات قطعات موردنیاز تاکسی‌های هیبریدی

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع تعمیر خودروهای هیبریدی و واردات قطعات موردنیاز برای این خودروها ورود کرده و مجوز ثبت سفارش واردات قطعات موردنیاز را اخذ کند.

ضرورت ورود وزارت صمت به موضوع واردات قطعات موردنیاز تاکسی‌های هیبریدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که برای تعمیر خودروهای هیبریدی به ویژه تاکسی‌های هیبریدی به وجود آمده است، گفت: در قرارداد فروش خودروهای هیبریدی، شرکت‌های وارد کننده متعهد شدند خدمات موردنیاز خریداران را برای آنها فراهم کنند حال که دولت مانعی برای ارائه خدمات ایجاد کرده است باید پاسخگوی رفع مشکلات و نیاز مردم باشد.

    مسدود شدن ثبت سفارش واردات قطعات خودروهایی هیبریدی، تعمیر آنها را غیرممکن کرده است

    نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت تویوتا که واردکننده خودروهای هیبریدی است باید زمینه را برای ارائه خدمات فراهم کند، افزود: در حال حاضر شرکت تویوتا مشکلی برای ارائه خدمات ندارد اما این شرکت مجوز واردات ندارد و  ثبت سفارش برای واردات قطعات انجام نمی‌شود بنابراین تعمیر خودروهای هیبریدی غیرممکن است.

    شرکت های فروشنده خودروهای هیبریدی نسبت به ارائه خدمات پس از فروش متعهد باشند

    وی اظهار کرد: در این شرایط وزارت صمت باید به موضوع تعمیر خودروهای هیبریدی و واردات قطعات موردنیاز برای این خودروها ورود کرده و مجوز ثبت سفارش واردات قطعات موردنیاز خودروهای هیبریدی را اخذ کند. شرکت‌هایی که خودروهای هیبریدی را به مشتریان ایرانی فروخته‌اند باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش متعهد باشند چراکه ارائه خدمات پس از فروش در قراردهای فروش درج شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر که واردات قطعات مسدود شده است وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای حل مشکل خودروهای هیبریدی موجود در کشور راه چاره‌ای بیاندیشد، ادامه داد: وزارت صمت باید تمام تلاش خود را برای اخذ مجوز واردات قطعات موردنیاز برای تعمیر خودروهای هیبریدی به کار بندد.

    شرکت‌های فروشنده باید قطعات موردنیاز را به ایران تحویل دهند چراکه قراردادهای فروش خودروهای هیبریدی پیش از اعمال تحریم ها منعقد شده است

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه تحریم ها مانعی برای فروش قطعات موردنیاز برای تعمیر خودروهای هیبریدی نیست، خاطرنشان کرد: شرکت‌های فروشنده باید قطعات موردنیاز را به ایران تحویل دهند چراکه قراردادهای فروش خودروهای هیبریدی پیش از اعمال تحریم ها منعقد شده است. حتی اگر این مشکل به دادگاه نیز کشیده شود حق با ایران است. شرکت های فروشنده خودروهای هیبریدی به ایران تعهد دارند و باید خدمات پس از فروش ارائه دهند.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برخی اخبار از مشکل رانندگان تاکسی‌های هیبریدی مبنی بر غیرممکن بودن تعمیر این خودروها حکایت دارد. در حال حاضر اگر این تاکسی‌ها با مشکلاتی مانند خرابی یا تصادف مواجه شوند کارشناس و قطعه موردنیاز برای تعمیر آنها در داخل کشور وجود ندارد بنابراین رانندگان این تاکسی ها علیرغم پرداخت اقساط سنگینِ خرید تاکسی هیبریدی، نمی توانند از خودروی خود استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط