فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل رنوپارس خبر داد:

داخلی‌سازی تندر ۹۰ افزایش می‌یابد

عصر خودرو : مدیرعامل رنوپارس از برنامه‌ریزی برای افزایش داخلی‌ سازی خودرو تندر۹۰ خبر داد.

داخلی‌سازی تندر ۹۰ افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا پیمان کارگر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد قطعات تندر داخلی‌ سازی شده است.


وی با بیان این‌که در زمینه رشد داخلی سازی قطعات تندر90 دو برنامه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه از یک‌ سو عمق داخلی سازی قطعات این خودرو افزایش یافته و از سوی دیگر به دنبال آن هستیم که برای تولید قطعات داخلی سازی شده نیز از واردات مواد اولیه خارجی بی نیاز شویم.


نماینده رنو در ایران ادامه داد: در حال حاضر افزایش تعداد قطعه‌سازان طرف قرارداد در پروژه تندر90 در دستور کار قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که تا پایان سال 2012 حدود 20 قطعه‌ساز جدید وارد حوزه تامین قطعات این خودرو خواهند شد.


وی افزود: در سال‌های اخیر کیفیت قطعات تولیدی قطعه‌سازان ایرانی طرف قرارداد رشد داشته است؛ به‌گونه‌ای که می‌توانیم بگوییم ماهانه کیفیت قطعات تحویلی به ایران خودرو و سایپا در پروژه تندر90 افزایش می‌یابد.


مدیرعامل رنوپارس با بیان این‌که بسیاری از قطعه‌سازان ایرانی از دانش فنی بالایی در حوزه کیفیت برخوردارند، تصریح کرد: با این حال کیفیت قطعات منوط به اولویت‌های کارفرماست. به عنوان مثال زمانی که کیفیت برای کارفرما مهم نبوده و تنها به دنبال تولید ارزان است، قطعات بی‌کیفیت تولید می‌شود، اما زمانی که کارفرما کیفیت را جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهد، قطعه‌ساز نیز قطعات را با کیفیت مورد نیاز تامین می‌کند.


کارگر در پاسخ به این‌که در سال‌های گذشته یکی از انتقادات مطرح در پروژه تولید تندر90، تک منبع بودن قطعه‌سازان آن بوده است، اظهار کرد: البته این موضوع درستی بود که درگذشته مطرح می‌شد. در جایی که در تامین قطعه با کیفیت ریسک وجود دارد، تک منبعی بودن استراتژی مناسبی نیست، بنابراین اگر برای کاهش ریسک تامین قطعات نیاز به وجود تامین کننده دوم و حتی سوم باشد، این کار باید صورت گیرد.


در سال گذشته درمجموع 91 هزار و 24 دستگاه تندر در شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو تولید شد که از برنامه تولید آن (85 هزار و 22 دستگاه) جلوتر هم بوده است. به عبارت دیگر این دو خودروساز در سال گذشته در مجموع 6000 دستگاه بیش از برنامه سالانه تندر90 تولید کرده‌اند.



کرمان موتوراکستریم