فونیکسریمکسبهتام

پیش لرزه‌های برگزیت؛

خودروساز ژاپنی طرح جدید تولید در انگلیس را لغو کرد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی نیسان ژاپن اعلام کرد به دلیل ابهام در وضعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و احتمال خروج بدون توافق، برنامه خود برای ساخت خودروی مدل جدید در این کشور را متوقف می کند.

خودروساز ژاپنی طرح جدید تولید در انگلیس را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شرکت خودروسازی نیسان ژاپن که پیشتر از ابهام در وضعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده بود، تایید کرد که به همین دلیل برنامه ساخت یک مدل جدید خودرو در شهر ساندرلند انگلیس را متوقف می کند.

     این شرکت در سال 2016 اعلام کرده بود که مدل جدید خودروی X-Trail را در کارخانه خود در شهر ساندرلند انگلیس پس از دریافت تضمین های لازم از دولت این کشور درخصوص برگزیت تولید خواهد کرد.

    نیسان اعلام کرد که این برنامه را لغو کرده و قصد دارد این مدل از خودروهای خود را در ژاپن تولید کند؛ اقدامی که ضربه ای به اقتصاد اروپا به شمار می آید.

    این اعلام شرکت نیسان همچنین بهانه ای به اعضای مخالف برگزیت در پارلمان انگلیس داد تا دولت ترزا می نخست وزیر این کشور را که همچنان در پی رسیدن به توافقی با اتحادیه اروپاست، بیشتر تحت فشار قرار دهند.

    کارخانه شرکت نیسان در ساندرلند بزرگترین کارخانه خودروسازی انگلیس است که بیش از 7 هزار نیرو دارد و کاهش تولیدات آن می تواند در بازار مشاغل این کشور تاثیرگذار باشد.

    نیسان در سال گذشته معادل یک سوم مجموع خودروهای انگلیس را تولید کرده است.

    صنعت خودروسازی انگلیس از زمان اعلام نتایج همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 شاهد افت شدید بوده است. میزان سرمایه گذاری در مدل های جدید خودرو در سال 2018 نسبت به سال پیش از آن 50 درصد کاهش داشت.

    پیش ‌از این شرکت خودروسازی بی.ام.دبلیو و تویوتا نیز از احتمال تعلیق فعالیت کارخانه‌های خود در انگلیس خبر داده بودند.

    بی.ام.دبلیو اعلام کرده بود که از ترس سناریوی عدم دستیابی به توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا، تصمیم گرفته است تا فعالیت یکی از کارخانه‌های تولیدی خود را در این کشور به حال تعلیق درآورد.

    بر اساس اعلام این شرکت، کارخانه تولید خودروی «بی ام دبلیو مینی» در شهر آکسفورد قرار است از یکم آوریل سال آینده (12 فروردین 1398) یعنی درست یک روز پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا دست‌کم یک ماه تعطیل شود.

    سخنگوی شرکت بی.ام.دبلیو در این‌ باره اظهار کرد که این شرکت برنامه تعمیرات کارخانه آکسفورد را به ماه آوریل سال آینده موکول کرده تا در صورت عدم حصول توافق برگزیت، اختلال در فرآیند تولید خودرو را به حداقل برساند.

    مدیر اجرایی خودروسازی 'تویوتا' نیز هشدار داده که سناریوی عدم توافق، کارخانه این شرکت واقع در منطقه دربی شایر با نزدیک به 600 نیروی کار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

    وی همچنین هشدار داد که هرگونه تغییر در فرآیندی‌های لجستیکی منجر به افزایش قیمت‌ها، کاهش رقابت‌پذیری و شاید قطع همکاری‌های تجاری با انگلیس شود.

    طرح «می» برای توافق با اتحادیه اروپا بر سر خروج انگلیس از این اتحادیه در پارلمان این کشور با مخالفت روبرو شده و احتمال دارد نخست وزیر انگلیس نتواند این طرح را به موقع در پارلمان به تصویب برساند.

    در صورتی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی صورت گیرد، پیامدهای سنگینی برای اقتصاد و جامعه این کشور به دنبال خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو