فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد افزایش سالانه ۱۲.۵ درصدی نرخ توقف در پارکینگ‌های شهرداری تهران

عصر خودرو- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر حق تعیین نرخ برای پارکینگ‌های عمومی مانند فرودگاه مهرآباد و پارکینگ‌های خصوصی را ندارد، گفت: نرخ پارکینگ‌های عمومی متعلق به شهرداری تهران از سال ۹۳ تا کنون ثابت مانده است. از این رو پیشنهاد شد تا نرخ توقف در این پارکینگ‌ها به ازای هر سال ۱۲.۵ درصد افزایش یابد.

پیشنهاد افزایش سالانه ۱۲.۵ درصدی نرخ توقف در پارکینگ‌های شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سید حسن رسولی در نوبت عصر جلسه امروز شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح‌های توسعه شهری و ساخت پارکینگ گفت: بحث‌های مفصل درباره این لایحه در کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون تخصصی و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران انجام شده است. در حال حاضر میزان برخورداری شهرداری از محل عوارض و هزینه از طراحی و ساخت بسیار پایین بوده و این عوارض در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان است.

    وی با بیان اینکه درصد عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح‌های توسعه‌ای در این لایحه ممکن است بالا باشد، اما رقم آن بالا نیست که هیأت تطبیق فرمانداری تهران با آن مخالفت کند، افزود: این عوارض در مناطق غیر برخوردار پایین است و در شورای شهر تهران کسی به دنبال گران کردن عوارض شهری نیست.

    وی تاکید کرد: عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح‌های توسعه‌ای برای سال 97 بر مبنای سال 96 تا سقف 45 درصد به طور میانگین اضافه شود که این سقف نباید بیش از مصوبه هیأت دولت باشد.

    وی ادامه داد: افزایش و تصمیم گیری درباره افزایش عوارض بر اساس دفترچه تقویم املاک است. افزایش ارزش برای صاحبان پلاک و بازدهی منفی در اجرای طرح‌های توسعه شهری لحاظ شده است.

    وی درباره ماده پنج این لایحه نیز گفت: لطفاً مسئول مربوطه در شهرداری تهران نسبت به برخی از کاربری‌های فرهنگی، بهداشتی و ورزشی توضیح دهد که این کاربری‌ها که کار تجاری می‌کنند، مشمول عوارض هستند یا خیر؟

    رسولی درباره لایحه تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ‌های عمومی شهر تهران و تعیین نرخ توقف پارکینگ‌های عمومی و نرخ پارک حاشیه‌ای نیز گفت: این لایحه برای تعیین عوارض برای پارکینگ‌های خصوصی نیست. زیرا شورا حق تعیین نرخ برای پارکینگ‌های عمومی و خصوصی را ندارد.

    وی ادامه داد: در این لایحه درباره پارکینگ‌های عمومی متعلق به شهرداری تهران که از سال 93 تا کنون نرخ آن ثابت مانده تصمیم گیری خواهد شد و پیشنهاد افزایش 12.5 درصدی است که این میزان مورد تأیید فرمانداری تهران است.

    وی در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی شهر تهران برای سال 98 که به نام لایحه کاهش آلودگی هوا و ترافیک تغییر پیدا کرد نیز گفت: ماهیت جریمه و عوارض کاملاً متفاوت است. جریمه توسط قانون گذار تعیین می‌شود و عوارض از اختیارات شورای شهر است. در جلسه شب گذشته شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک برای محدوده زوج و فرد نیز عوارض تعیین شده است و شخص فرماندار و معاون وی با هویت فردی نمی‌توانند اظهار نظر و مخالفتی در این باره داشته باشند.

    رسولی تاکید کرد: درباره مصوبات شورای شهر کمیته تطبیق فرمانداری اظهار نظر می‌کند که این هیأت با این موضوع موافق است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو